Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gefeliciteerd!
En wat een puike instelling voor een instructeur/examinator. Je beoordelen op wat werkelijk telt, of je veilig met je model om kunt gaan en het beheerst. Super.
pssssssssssst 3 juli in ootmarsumGisteren de puntjes op de I kunnen zetten, heb veel aandacht besteed aan het zwaartepunt wat nu zowat perfect staat. Na 3 keer trimmen nu onder en hoek van 45 graden om vervolgens netjes in een glijvlucht over te gaan. De 2e keer lag het zwaartepunt te ver naar achteren, maar toch de Alka goed aan de grond kunnen zetten.
De rolroeren waren op een of andere manier kromgetrokken, met de strijkbout en veel geduld deze recht kunnen maken. Het wegvallen over rechts is nu veel minder heftig en kondigt zich mooi aan. Zonder veel problemen is dit op te vangen en datgeeft wat meer vetrouwen in het vliegen. Een ander clublid nog laten kijken naar de vleugels en die zag dat de rechtervleugel minder tipverdraaing had dan links.
Tijdens mijn 2e vlucht nog wat kunnen spelen met een erg nieuwsgierige roofvogel. 10 minuten lang bleef ie mijn opzoeken, een hoogtepunt van de dag voor mij.
Nog ff terug over het zwaartepunt, de Alka vliegt nu zo goed dat ik er zelfs op hoogte wat figuren mee durf te vliegen. Loopings, op de kop vliegen en zelfs een meskant lijkt te lukken. Krijg steeds meer plezier in dit toestelletje...
In totaal met 3 accu's dik 2,5 uur gevlogen. Echt een thermieker is het niet, en ik vond het ook moeilijk om dit te vinden. Wat dat betreft heb ik nog geen ervaring in de thermiek, en zou het fijn vinden eens met iemand samen te vliegen die mij dit bij kan brengen.
Ik houd m wel in de lucht, maar ik weet eerlijk gezegt nog niet waar ik mee bezig ben. (op thermiekgebied dan)
Binnenkort maar eens de Elipsiod afbouwen, die is gemaakt voor thermiek...