Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Bas, luister naar mijn woorden jongen; zorg dat je twee altijd rijklare auto's hebt, en meer niet.
Dan vallen de kosten nog te hanteren, en kan je altijd rijden, mits je ze allebei in 1 sessie stuk rijdt, of mits de levering van onderdelen lang op zich laat wachten.

Deze jongen had ook eens te veel wagens die allemaal rijklaar moesten zijn of niet te verkopen waren:

237500216_51c2ad40be.jpg

Wordt een brute SC10 zo te zien, ben benieuwd.

Blijkt dat de TF kit pas in juni uit komt. Onderdelen zijn er ook nog niet.
Shocks en slipper zijn allemaal vernieuwd.
Dus ik ga maar alvast voor de onderedelen die er wel zijn.

Huidige lijstje;
FT Titanium Turnbuckle Set
B4 FT Center Drilled Axle
FT Milled Motor Plate, blue
FT Servo Mount, blue aluminum
FT SC10 Carbon Fiber Battery Strap
FT Hinge Pin Brace
Gear Cover, clear
Front Shock Spring, red
Rear Shock Spring, gray

Laatst bewerkt:
Zaterdag FT hex convertors besteld, dinsdag verzonden en vanmiddag binnengekregen. 3 dagen vanuit amerika, liquid gaat vooruit. Net gemonteerd en een testje gedaan.
Wat een feest :) Nu ging het een stuk beter. Langer met een battarij en VEEL sneller optrekken, niet zo traag als afgelopen maandag. Beetje volgas rond geknald op een zandvlakte. Mischien zaterdag de 16t pinion iets upgraden.... Gaan we zaterdag rijden?

Ik ben er weer...zaterdag of zondag lijkt me goed plan, ik kan niet beide....

Ik wacht even af wat het wordt...

Gisteren middag heerlijk een liter nitro verstookt,helaas ging slashmaster bijna gelijk weg toen ik net aan kwam.
Ondanks dat ik alleen rijden op een baan niet echt erg vindt voor een keertje,mis ik op die momenten wel de gezelligheid van de hobby met anderen erbij.

Zolang de baan erbij ligt zoals nu nog het geval is,heb ik zoiets van laten we deze dan zo optimaal mogelijk benutten als mogelijk is.
Ik rijdt al meer als 10 jaar met rc's inde omgeving en deze situatie en mooie baan is zeer zeldzaam.

Ik denk dat we onder tussen met zoveel rijders zijn,dat het systeem van slashmaster die een uitnodiging verstuurd voor een bepaalde dag en tijd niet echt ideaal meer werkt.

Volgens mij moet het makkelijk mogelijk zijn om zeker beide weekend dagen een aardig grote groep bij elkaar te krijgen.
Misschien zelfs wel op zonovergoten dagen 2a3 sessie's, nu het langer licht is kan er zelfs na het eten nog gereden worden.

Mij lijkt een poll het handigst,zodat iedereen per dag en tijdstip aan kan geven wanneer die gene kan en wil rijden, op deze manier moet het volgens mij wel mogelijk zijn om bijna iedereen aan ze trekken te laten komen.
En toch elke sessie met een aantal mensen aanwezig te zijn op de baan.

Wie/wanneer en hoe de poll aangemaakt gaat worden is wel uit te komen lijkt me.

Just my 2 cents

Ik zou zeggen, regel het. Ik denk alleen niet dat je veel reacties krijgt wanneer iedereen elke week moet aangeven wanneer hij wil rijden.

Doordeweeks is er sowieso weinig animo. In het weekend werken die uitnodigingen toch prima? Het is meer een indicatie dat er dan gereden wordt. Als jij graag een uur ervoor al het uitklaptafeltje wilt neerzetten met een paar anderen is dat ook geen punt toch? Daarnaast is het vrij om zelf uitnodigingen te sturen als je wilt.

Overigens is het alleen de laatste weken druk in het weekend. Genoeg weekenden geweest dat we met zijn 3'en in de kou stonden :-)

Misschien handig om gewoon wat contacten te leggen, dan kun je elke dag wel rijden.

hey einzelganger :), s'weekends wordt er bijna altijd gereden doordeweeks inderdaad weinig animo ivm werk van velen.
uitnodigingen systeem werkt prima, dan weet je iig dat er gereden wordt.

we kunnen wel zegen, zaterdag en zondag beginnen om 13:00 uur tot er geen volle accus meer zijn.
zoals het nu eigenlijk is.
wel zouden de mensen even een post neer kunnen zetten als je s'avonds gaat rijden.
dan heb je dus kans dat er meerde komen.

gr Sander.

Even een last minute aanbieding door Sicco rc travels:
Sicco belde me net, heeft zelf geen internet op het moment. We gaan morgen(zaterdag) rijden. Vanaf 12.30 tot ongeveer 15.00.

Laatst bewerkt:
Nu wel even internet, maar bedankt Bas...

Wat het voorstel van Blaster betreft: met mijn wisselende diensten ben ik een voorstander van polls! Make it so! Graag wel met inzage van inschrijvingen.

Ik ben het ook met Sander eens; zeg gewoon 'elke zaterdag en zondag 13:00'. Maar dan zou ik er zelf wel graag zeker van willen zijn dat er mensen komen (alleen rijden is niet leuk)... hoe doe je dat dan?

Ik ben het met Blaster eens; de baan ligt er goed bij. De Blitz stuiterde over de keiharde baan als een happy puppy. Daar moet goed gebruik van gemaakt worden nu het nog kan. Ook inderdaad na etenstijd; kan makkelijk!
En; met zoveel geregistreerden maak ik me geen zorgen over de vraag of er hierna een ander permanent baantje in de regio komt. Mankracht en handtekeningen zat.

Mijn voorstel voor nu (tot de polls er zijn):
-Elke zaterdag om 13:00 rijden, met uitnodiging via e-mail.
-Bij minder dan drie maal 'ja' inschrijving (met 'misschien' kunnen we niets) gaat het NIET door.
-Bij regen gaat het NIET door (dan hoef ik het er niet elke keer bij te zetten ;) )
-Wil je op een andere dag of tijdstip rijden; doe 'reply to all' op een oude uitnodiging en nodig ZELF iedereen uit. Of doe het via de Calendar.

Acceptabel? Laat maar weten. Hou de discussie netjes en kort. En, belangrijker; zie je snel weer op de baan. Morgen 12:30.

Laatst bewerkt:
Helaas is mijn Slayer even DEAD. geen druk op brandstof tank, het lijkt erop dat de zuiger lekt, dus wordt een revisie...damn....

Ik ga het a.s.a.p. regelen, maar kan dus even niet rijden....(Had ik dit voor mijn vakantie geweten had ik vast onderdelen besteld.)

heb inmiddels wel een vervangende 1:1, dus vervoer is geen issue meer ;-)

Laatst bewerkt:
Cilinder opengemaakt, lading zand erin, dus lek als een mandje, dure grap! Ga er wel een extra filter op zetten, en voortaan maar wat voorzichtiger zijn met tanken op de baan....

Heeft er nog iemand tips voor een home-made revisie, totdat mijn nieuwe piston&sleev arriveren?

nou, de enige tip die ik heb is een brandstoffilter. Volgens mij heb je geen filter tussen je tank en motortje zitten toch. Gauw 1 tussenzetten. Ik hoop dat een piston en sleeve de oplossing is. Anders een mooie brushless ombouw fixen ;-)

en vervang ook gelijk de lagers.
die zitten dus ook vol met zant.
als je hulp nodig heb hoor ik het wel.
ik heb al zo'n kleine 15 jaar ervaring met de brandstof motoren:mrgreen:.
alleen dan met speedboten.
even een oftopic foto.
dit is mijn bootje van bijna 180cm lang 12 kilo en een 35cc mathe bezine motor. goed voor een 18000 toeren en een kleine 13 PK. en gaat 82,4 km,u.

gr Sander.
carb019.jpg

DSC_4685-1.jpg

Nou ik dan ook gelijk maar me grootste speelgoed showen :mrgreen:

Bijna 1,60mtr lang en zo een 4,5PK met een cy sikk 26cc motor.

Voor de geïnteresseerde ze is tekoop.

xxsanderxx jouwe wil ik zeker nog een keer in actie zien,wanneer vaar je weer een keer bij de vuilverbranding vijver?

modelbouwforumklein.jpg

Back