Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Graag, Koen.

Het lijkt er op dat Losi geleerd heeft van zijn foute Strike. Zie hier de:

Losi: 1/10 ReadyLift XXX-SCT RTR: Losi (LOSB0106)
LOSB0106_a29.jpg

Hmz, electro is niets voor mij hou toch meer van de geur en het geluid van nitro.

Maar ik denk dat de overweging voor een nieuwe auto toch tenminste richting 1 op 8 moet zijn, de electro vs nitro discussie dan maar even daargelaten.

Voel me af en toe best eenzaam met mijn hobao namelijk :P gelukkig past de jato wel tussen het kleinere spul, maar ik denk dat we meer lol zouden hebben met een stapel 1:8 auto's vooral omdat ze wat minder snel omrollen en stuk gaan.

Nog even er op verder gaan, de Venom zou je bijna over het hoofd zien in de SCRT wereld, maar hij is toch echt beschikbaar. Volgens de site in Leiden en Almere, ik zie ze op de bekende bestelsites eigenlijk nooit.
Hondslelijke kap, maar toch wel gaaf, die motor vóór de achteras:

gambler_brushlessframe.png

Venom Land Products-GPV-1, Safari Creeper, Gambler Short Course Truck | Venom Group International

@ Thema Done: ik heb een berg LiPo's liggen, en helaas geen berg geld... 1:8 is gaaf, maar wellicht pas ergens volgend jaar.

Ik lees het altijd als themadone (dat staat er ook namelijk :) )
elektro 1:8 is echt asociaal duur, Vorza Flux kost 600 euro exclusief lipo etc.
Wel erg gaaf moet ik zeggen. :)

Maar ik denk dat als de vereniging wat uitgebreider wordt en grotere vormen aanneemt. Dan moet er denk ik worden gekeken naar een bepaalde type.

BTW, logo wordt momenteel ontwikkeld door een grafisch designer.
Als die klaar is, dan zullen Marcel en ik ook verder gaan met website. Dus allemaal geduld.

Nog even er op verder gaan, de Venom zou je bijna over het hoofd zien in de SCRT wereld, maar hij is toch echt beschikbaar. Volgens de site in Leiden en Almere, ik zie ze op de bekende bestelsites eigenlijk nooit.
Hondslelijke kap, maar toch wel gaaf, die motor vóór de achteras:

gambler_brushlessframe.png

Venom Land Products-GPV-1, Safari Creeper, Gambler Short Course Truck | Venom Group International

@ Thema Done: ik heb een berg LiPo's liggen, en helaas geen berg geld... 1:8 is gaaf, maar wellicht pas ergens volgend jaar.
leuke auto,
maar wij hebben er niks aan.
wij moeten de motor wel achterin hebben, anders komen we nooit rond.
het wel super als je asvalt of een harde klei baan hebt.
gr Sander.

ik kan op mijn jato met de batterijen schuiven zodat hij of op 4 of op 2 wielen accelereert hihi

maar even het goede nieuws, hoor net dat de rotoplate binnen is voor de nieuwe motor die in de savage gaat komen(de 5.9 bevalt wel in de hobao :o)

dus als het goed is kan de savage dit weekend ook los. Hoe staat het met de afspraak voor zondag??? wordt best knap weer volgens mij.

Hmm een stickzender, zelf geen voorstander van, maar deze is wel vet.

In ieder geval mooi apparaat.
Heb zelf net de MC-30 van modelcraft in gebuik genomen.
Nog niet helemaal 100% tevreden over, lijkt wel iets van een kleine vertraging in te zitten, tussen de auto en de zender.
Wel een mooi voordeel dat er 15 model geheugens op zitten, heb dus ook gelijk een 2e ontvanger erbij gekocht.

Iemand een idee hoe die vertraging kan?

Verder wel zin om dit weekend ff te gaan crossen, zondag lijkt de dag te gaan worden met de minste regen, zelfs misschien wel een zonnetje.
Mijn zwager wilde eventueel ook wel zijn trophy komen showen (is door zijn werk, autobedrijf BWM, gespoten in mat zwart) Dus dan zijn we met 3 trophy's :)

Mooie zender sander en nog van het juiste merk ook.

Iemand nog een slash 4x4 kopen? dikke kans namelijk dat ik op zeer korte termijn een kyosho ultima db buggy ga kopen.

Zondag lijkt inderdaad een aardige dag te worden afgezien van de kou die zijn intrede gaat doen.

"Riesjart", afgelopen zondag tijdens de Boekelermeersessie hadden we het ff over de pro-line dirt paw en dirt hawk banden. Ik heb de dirt paws weer van de slash afgehaald. Ik heb gemerkt dat die arme oude aandrijflijn van de slash de hoeveelheid grip die de dirt paws geven niet kan handelen. Als je de dirt paws op je rustler wilt proberen, be my quest.

dikke kans namelijk dat ik op zeer korte termijn een kyosho ultima db buggy ga kopen.

Gaaf! ben erg benieuwd hoe die rijd. Ik denk zomaar dat er meer ultima db's volgen.....

Bas, de aandrijflijn van de slash en de rustler zijn volgens mij gelijk, dus dan zou ik dezelfde problemen krijgen...
Misschien moet je ze eens proberen met lichtere vertanding.

Volgens mij moeten ook de irritante plastic niet-uitschuifbare 'uitschuifbare' asjes van de Slash en Rustler er tegen kunnen, maar als ze al redelijk versleten waren lubberen ze inderdaad vast snel uit met zoveel grip en kracht.
Ik vond de oude-school-Tamiya-Buggy-blik van je Slash wel koel met die banden er op, en de prestaties logen er niet om. Tja zulk zand moet je kunnen scheppen om vooruit te komen. Koen had zelfs peddels achterop zijn Slayer.

Mijn lagers zijn binnen, de Blitz is er straks weer klaar voor.

Heeft iemand trouwens nog kleine vrouwelijke bullet-connectors liggen? Ik wil de link tussen motor en ESC nu eens netjes doen, en dit keer ook zeker niet vast maar loskoppelbaar. Op de motor zitten al bulletconnetors (mannetjes dus), maar ik zie ze nu even nergens op de bestelsites.

Ben alvast LiPo's aan het laden... voor zaterdag! Want zondag kan ik niet. Hopelijk vinden nog meer mensen die dag de weg naar de Boek en de regenwolken niet.

Ja, mooi, een Ultima DB... maar is hij al op weg? ;)

Vandaag jarig (jippie) :P

Dus zaterdag weet ik het niet of ik er ben. Te veel drank gok ik. ;-)
Maar wil mijn auto nog wel even verder inrijden. :)

Zondag ben ik er trouwens wel bij.

alvast gefeliciteerd paul:new-bday:.

hopen dat alle 1:8 geweld zondag een beetje wil blijven door draaien zodat we ook even een 1:8 battle kunnen houden. Met de 1:10's was al leuk maar met de 1:8's wordt volgens mij nog meer vliegende auto's en onderdelen :P

Yo paul, alsnog gefeliciteerd he.. :new-bday:

Maar zoals riesjart al aangeeft, dat wordt wel trakteren nu zondag. :rolleyes:

Back