Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
P171010_15.17.jpg

Vandaag zeker een gezellige sessie, wel een paar mooie rondjes gereden maar helaas steeds alleen. Dat heeft me wel aan het denken gezet over de keus voor de aanschaf van de nieuwe wagen, volgend jaar.
Dit baantje, leuk vanwege de uitbreiding, maar toch naar mijn smaak te mul, en ons oude baantje, constant onder water... ik denk toch dat mijn keuze voor een nieuwe wagen sterk zal afhangen van het enthousiasme binnen de 'club' voor het aanleggen van een compleet nieuwe baan die alle goede elementen heeft.
Ik wil voorstellen eens tussen het CBR en de Bergerweg te gaan scouten, maar mocht het daar kunnen, dan kan Nitro niet meeverhuizen vanwege de herrie en dat zou ik zeker jammer vinden.
Heeft iemand een idee, behalve iedereen aan de bigscale en maar walsen door het zand?

Trouwens nog een leuk fotootje van een paar sessies terug tegen gekomen op mijn telefoon.
P021010_14.15.jpg

ps mooi leven he, wakker liggen van de keuze van een nieuw RC autootje...

Vandaag zeker een gezellige sessie, wel een paar mooie rondjes gereden maar helaas steeds alleen. Dat heeft me wel aan het denken gezet over de keus voor de aanschaf van de nieuwe wagen, volgend jaar.
Dit baantje, leuk vanwege de uitbreiding, maar toch naar mijn smaak te mul, en ons oude baantje, constant onder water... ik denk toch dat mijn keuze voor een nieuwe wagen sterk zal afhangen van het enthousiasme binnen de 'club' voor het aanleggen van een compleet nieuwe baan die alle goede elementen heeft.
Ik wil voorstellen eens tussen het CBR en de Bergerweg te gaan scouten, maar mocht het daar kunnen, dan kan Nitro niet meeverhuizen vanwege de herrie en dat zou ik zeker jammer vinden.
Heeft iemand een idee, behalve iedereen aan de bigscale en maar walsen door het zand?

Trouwens nog een leuk fotootje van een paar sessies terug tegen gekomen op mijn telefoon.

ps mooi leven he, wakker liggen van de keuze van een nieuw RC autootje...

Tja luxe problemen.

Maareh wat is er gebeurd met het idee om de baan te gaan plannen en bouwen naast de rotonde.
Volgens mij ligt daar niet ver vandaan een sloot/greppel, wat het afwateren weer makkelijker zou moeten maken.

Ik stel voor om toch eerder die kant op te gaan. Kleibaan ben ik ook wel een beetje zat, dat hij telkens onder water staat met name, maar de ondergrond rijd wel super.

Ben het wel met je eens, dat de SC's (rustler's) eenzaam zijn geworden nu.
Heb de spullen om de MT2 Brushless te gaan aandrijven van de week besteld trouwens, dus dan kan hij in ieder geval mee gaan rijden met de SC's etc.
Zit zelfs te denken aan de SC ombouw kit voor de mt2, maar denk daar nog even over na.
http://www.ckrccrawlers.com/infockrcmt2schpimt2conversion-p-2453.html

Maareh, tijd voor nieuwe poll :) baan locatie??
En misschien een leuk idee om met z'n allen is na te denken over een baanplan? beetje tekenen en online gooien, kunnen we aan de hand daarvan is gaan kijken naar een geschikte locatie, ben het namelijk wel met je eens dat het zand niet altijd optimaal is.

Oh btw Slash, handig die kruiwagen :)
001.JPG

Laatst bewerkt:
Maareh wat is er gebeurd met het idee om de baan te gaan plannen en bouwen naast de rotonde.
Volgens mij ligt daar niet ver vandaan een sloot/greppel, wat het afwateren weer makkelijker zou moeten maken.

Ik stel voor om toch eerder die kant op te gaan. Kleibaan ben ik ook wel een beetje zat, dat hij telkens onder water staat met name, maar de ondergrond rijd wel super.

Maareh, tijd voor nieuwe poll :) baan locatie??
En misschien een leuk idee om met z'n allen is na te denken over een baanplan? beetje tekenen en online gooien, kunnen we aan de hand daarvan is gaan kijken naar een geschikte locatie, ben het namelijk wel met je eens dat het zand niet altijd optimaal is.

Die locatie heeft bij mij afgedaan omdat ze daar nog regelmatig zand dumpen en weer weghalen. De ontwikkelaars zijn er dus nog actief waardoor ik het gevoel kreeg dat we daar niet veel kans zouden hebben.
Maar ja, ik heb er nog even over nagedacht, volgens mij moet er toch een brief richting gemeente. Weet je waarom? Omdat je met mankracht alleen gewoon geen écht tof baantje kunt spitten met echte table tops en hoogteverschillen. Dan moet je toch met de Bobcat of happer aan de slag, en dan heb je toch echt wel toestemming nodig want aandacht zal het wel trekken.

Volgende sessie afspreken bij die rotonde en de plek nog eens in ons opnemen?

Mooie conversie Ramsho, naar SC. Wel veel werk, lijkt me zo.

Hoe zit het nou met die 1:8 brushless buggy's. Je hebt ze van (graag aanvullen):

Kyosho
Team Associated
OFNA
XTM
HPI
Hot Bodies
XRay
LRP
Reely
Ansmann
Mugen (alleen conversie)
Tamiya (!)
578319d1270875270-tamiya-801xe-electric-1-8-buggy-801xe-w-o-body.jpg

Waarvan ik de LRP en de Team Associated de mooisten vind. Maar ja goed, dat maakt toch allemaal niets uit, want wat is er nu mooier dan:

rtr1240610.jpg

rtr3240610.jpg

ps Conrad verkoopt ook een Reely 1:8 SCRT... ITS System Information

zo het was mooi weer dit weekend.
jammer dat ik geen tijd kom vrij maken.

maar hierdoor is nu wel de tuin helemaal klaar en gestraat.

mijn SC10 is ook voorzien van een nieuwe pinion en lagerers in het diff.
de oude draaide bijna niet meer :rolleyes:.

maar volgende keer hoop ik er weer bij te zijn.

enne het goed dat er steeds meer mensen komen.
zo maken we veel kans op een stukje grond dat we mischien mogen gaan gebruiken van de gemeente.
maar reken niet op hulp.
hiervoor zijn andere instanties ("de sportraad" een onderdeel van de gemeente.) maar dan moeten we wel een club of vereeneging zijn. en bij de K.V.K aangesloten zijn.
dus wij moeten dan zorgen dat we een ECHTE club worden.
en dan kan de gemeenten toesteming geven (of niet) waar wij aangeven waar we een baantje willen maken.

maar hiervoor moeten wel mensen zijn die dit willen ondernemen.
enne een club draait altijd maar op 3 tot 4 mensen van de 20 leden.

gr Sander.

het nieuwe spul was net ff te laat binnen (zondagavond 20:00) dus heb deze week helaas niet mee kunnen rijden. Volgende week ben ik er in ieder geval met de jato, de savage xl heeft nog het nodige onderhoud/parts nodig dus of die volgende week al aan de bash gaat is nog twijfelachtig.

Ik zou trouwens wel lidmaatschap betalen voor een cluppie als er dan daadwerkelijk een knappe baan onderhouden/aangelegd kan worden. Dus mochten de plannen uitgevoerd worden let me know.

Jongens, ideetje schoot me te binnen.

Zit er toch wel over in, dat onze plekjes momenteel twijfelachtig zijn, niet lekker rijden, bebouwing en zo.

Dus, start maken met serieuzer aanpakken.

www.offroadalkmaar.nl zat ik aan te denken.
Leden gaan werven onder de mannen hier, voorlopig even zonder bijkomende kosten en zo. (domein kan ik via een maat gratis regelen)
Site/Forum er op, met dus wat info. En brief naar gemeente uiteindelijk als we een beetje leden hebben, zodat we serieus genomen worden.

Wil er verder geen verplichtingen voor hebben, zal lekker vrijblijvend zijn, zoals het nu eigenlijk ook is, maar wellicht zoals in purmerend, daar hebben ze een baan met hek er omheen, leden hebben een sleutel en zo.
Zo iets zou wel leuk zijn als we dat voor elkaar gaan krijgen....

Denk verder ff mee, hoorde van paul dat we waarschijnlijk rond vrijdag de eerste opzet voor een brief naar de gemeente klaar hebben.

Domein wil ik vanavond gaan regelen, dus nadenken over de naam heeft ff prio :)

Laatst bewerkt:
Zat ondertussen met Marcel op MSN, dus ook hier even mijn idee-en.

Qua namen, zoals jullie gemerkt hebben bij de foto's etc, heb ik eigenlijk "RC Alkmaar" aangehouden. Met als reden dat je dan wat veelzijdige op kan gaan. Niet enkel off-road maar ook on-road. Eventueel vliegtuigen, helicopters etc.

Dan kan je bijvoorbeeld www.rc-alkmaar.nl als domein nemen.

Zoals gezegd, brief is eigenlijk klaar. Zoals gezegd, is het een eerste versie.
Maar wat Marcel ook zegt, we moeten eerst even een ledenlijst / website etc hebben. Even de naamsbekendheid omhoog krikken, zodat de gemeente ook een idee heeft dat we er ook echt mee bezig zijn.

Goed bezig mannen. Blij dat we nu ICT-ers onder ons hebben, want ook ik had al eerder gedroomd van een website. Zou zeker mooi zijn als die er komt. Lekker kletsen, fotootjes er bij, en google calendar embedden voor de afspraken.

Klopt ook dat de brief er al is, mooi zo. Wat ook al eerder is geplaatst, is een baanontwerp. Wat mij nu echter heel gaaf lijkt, is een echt grote oval met daarbinnen een technische reeks bochten. Dan kunnen de nitro en revo boys zich lekker op de speedruns en jumps uitleven, en toch nog een baan delen met de 1:10 buggy's en SCRT's!
Laat me nog even tekenen... We spreken elkaar nog.

Wat sowieso handig, als de website up en running is, om de mensen in de mailinglijst ook uit te nodigen. Dan hebben we weer wat meer mensen daarvoor.

Kunnen jullie nog even laten weten welke naam jullie voorkeur heeft?

track layout

vond deze wel grappig:

hell2.jpg

edit: btw .paul, als naam: Nitro Ownes Batteries lijkt me wel wat :P NOB

Laatst bewerkt:
vond deze wel grappig:

hell2.jpg
Kan je nu al zeggen de jump / crossing wordt een chaos... Te weinig snelheid zal je oppikken uit die bocht om hoog genoeg te springen...

Voor de rest wel een grappige baan :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder verdere opmerkingen er over, zal ik straks denk ik rc-alkmaar.nl aanvragen.

Kunnen we weer door met het draaiboek :)

To do:
- SIDN aanvraag--> vanavond
- Site + Forum --> vanavond start maken, heb zelf een reseller account bij een hoster, dus kan er gelijk bij.
- Leden werven
- Baanplannen bijeenzoeken en op de site zetten, met evt poll
- Mogelijke locaties verzamelen
- Gemeente poll/brief/aanvraag
EDIT:- evt sponsoren werven
- Baanaanleg
- Racen :)

voorlopig nog wel wat te doen dus... Ik zal proberen, als jullie het goed vinden, om hier een beetje aan te blijven trekken en een beetje het voortouw in te houden, dan kan ik het in ieder geval voortgang blijven geven.
Als we het in het midden laten, blijft er te veel open lijkt me.

Laatst bewerkt:
Lijkt me een strak plan.

Wel een mooi / handig draaiboek.
Zet er ook even Sponsors werven bij. Je weet maar nooit bij de aanleg van de baan :)

jongens lekker bezig hoor :p.
alleen even een tip.
voor een naam van de club moeten we iets bedenken met SPORT erin.
want hobby is een naam die je thuis op zolder beoefend.
dat vinden de gemeente en andere instanties zo :mad:.
oh je en MODEL moet er ook niet in voor komen.

dus ik dacht Sport Auto Club Alkmaar. -SACA- (je zecht saka).

dit is even snel in mijn opgekomen.

omdat je de naam SPORT gebruikt heb je sneller kans op toesteming van de gemeente en mischien ook op supsiedie's. en het klinkt niet als een hobby.

gr Sander.

Voor de buggylijst van Slashmaster:
Hong Nor
Hobbytech

Over de baan/nieuwe plannen:
Misschien toch ook even contact zoeken met de AMCC, wellicht willen zij wel meewerken of ondersteuning/raad geven in het ontwikkelingsproces. Ook kunnen ze waarschijnlijk wel de namen geven van de juiste mensen van de gemeente die benaderd moeten worden voor dit initiatief.

Bijkomend voordeel dat dit initiatief dan mogelijk ook bekend wordt onder de leden en gastrijders van de club. Kunnen er weer een paar zieltjes gewonnen worden ... haha.

Zoals ik een bladzijde of 10 terug ook al eens heb gepost kunnen we misschien lokale GWW aannemers benaderen voor gesponserde aanleg van de baan. Een dag een happer en een paar rollen drainagebuis en we zijn al aardig op weg.

Iemand vrienden/kennissen bij lokale GWW aannemers ?

Suggestie voor de naam:
Radio Controlled Motorsport Alkmaar

YAY, even tussendoor hoor, zojuist met de jato het eerste tankje leeggescheurd(was al ingelopen.) Dus ben er komend weekend sowieso bij :)

Op naar nr. 2.

Blijk ook nog een ho bao hyper 7 bij de hele meuk te hebben gehad, gezien de savage rotostart 1 weg koppeling uitgeboord moet worden:mad: zal dit de tweede worden vermoed ik. 1:8 truggy met 4.6 picco blok.

en schroeven maar weer :D

Zo dat gaat ineens wel erg snel hiero,je kijkt een dag niet en hoppa weer een pagina vol met goede plannen.

Gister was een top dag en voor mij voorlopig dan ook bijna alleen nog maar nitro ! heerlijk dat geweld en die beleving van snelheid.
Zeker ook gezien de actieve deelname van Paul en Marcel met hun dikke trophies.

rc-alkmaar is inderdaad een mooie pakkende naam voor een site.

Kwa club naam moet er mij inziens zeker rc en alkmaar in voor komen
zoals ook haastnooit al aangeeft als suggestie.
Radio controlled modelsport alkmaar klinkt mij persoonlijk niet verkeerd alwaar het erg engels getint is.

Ben helaas zelf niet zo creatief als het aan komt om iets nieuws op poten te zetten als sommige andere hiero.
Maar ben wel bereid willig om te helpen met dingen als gemeente gesprekken, ledenwerving het eventueel aantrekken van sponsoren en natuurlijk meehelpen met de locatie bepaling en aanleg van een baan.

Back