Als beginner willen vliegen!

Idd, en lees eerst maar eens een paar topic's door, dit vliegen is heeeel anders dan x-twin vliegen :D
probeer ook anders eens de FMS uit ;D

Benno Z zei:
Hee Igortje,

Ik heb even wat speurwerk voor je verricht en het blijkt dat er een nieuw model Cessna wordt verkocht op 35 Mhz, met een bestuurbaar neuswiel én met rolroeren (2 servo's). Conrad verkoopt echter de oude uitvoering op 40 Mhz, met vast neuswiel en zónder rolroeren. Je kunt hem o.a. bestellen op http://www.schlaukauf.net/product_info.php?products_id=502 voor slechts € 114,50 excl. verzendkosten. Daarnaast is er ook een uitvoering leverbaar met borstelloze motor en met lipo accu, maar die is uiteraard weer wat duurder.

Neue Art-tech Cessna 182 jetzt mit BL Motor, Lipo Akkus und 2 Querruder Servos
met die 480 motor op een 2s lipo moet hij ook goed vliegen heb ik gehoord van forumlid hobby, ik zou dan wel voor de versie met rorroeren gaan die hierboven staat genoemd. kun je eerst vliegen zonder rolroeren en daarna aansluiten en met vliegen.

Vet, maar hoe duur zijn de verzendkosten en is het te vertrouwen en is het het zlefde model (met rolroeren en sturend voorwiel?)

Mvg Igor

Haha, ik zit al op pagina 18 ofzo van dat ene algemene cessna 182 topic, en ik haal alle boeiende linkjes er uit en zet ze dan hier neer:P dan kan ik ze makkelijker trug vinden

Igortje zei:
Haha, ik zit al op pagina 18 ofzo van dat ene algemene cessna 182 topic, en ik haal alle boeiende linkjes er uit en zet ze dan hier neer:P dan kan ik ze makkelijker trug vinden
Nog 24 pagina's te gaan, bijna op de helft :D
En later komen de filmpjes ook nog, veel lees- en kijkplezier!

Zit nu bij 26! veel foto's/filmpjes werken niet omdat ze te oud zijn...

maar het is heel raar
in het begin gaat het helemaal over cessna 182, dat het een goed vliegtuig was en goed beginnersvliegtuig
toen gingen ze hem afkraken en zijden ze dat je beter een eazystar kon halen en ging het opeens over minimag :S nu weer over de eazystar enzo :P

dan zeggen ze weer dat je em niet moet kopen, dan weer wel :P nu ben ik helemaal aan het twijfelen...
maar is het echt zo dat ie heeeeel snel breekt (vleugels, staart, neus afbreekt?)
want ik ben nu helemaal in de war :P

dus even een vraag

Aan de mensen die hier een Cessna 182 hebben, EN de mensen die anderen leren vliegen op clubs en zo, is dit een goed beginnersvliegtuig en kan je er goed op leren vliegen?

dan ben ik er ook nog achter gekomen dat je 2 verschillende merken cessna hebt, en dan heb je met en zonder rolroeren, en ik weet ok niet wat beter is voor een beginner? (die van de conrad heeft er geen en andere dan weer wel, daar zit dus ook merkverschil in enzo :S)

Ja je hebt nu wel een beerput opengetrokken hè? :wink: Hierover valt héél veel te discussiëren. Ik had begrepen dat je niet zelfstandig gaat vliegen maar les gaat nemen op een club. Dan is de Cesna 182 van Art-Tech een goede keus, mede gezien de prijs. Ik heb er zelf zo'n 9 maanden mee gevloegen en heb gemerkt dat de overstap naar een ander toestel (brandstof 1.50 mtr.) feilloos ging. Ik raad je wel een kist met rolroeren aan, maar als die te duur voor je is kun je mijn vleugel met servo's voor een prikkie overnemen (maar dat wist je al :wink: )
Het voordeel van de Easystar is dat hij makkelijker vliegt en veel minder kwetsbaar is. Het voordeel van de Cessna is dat hij er mooier uitziet, meer vliegt als een "echte" kist, veel goedkoper is en je kunt er goed mee leren landen en opstijgen omdat er wielen opzitten.
Zoals je kunt lezen heeft Berto (een zéér ervaren modelvlieger) diverse malen met de Cessna gevlogen en hij was flink enthousiast.
Wat betreft de kwetsbaarheid, de Cessna is van "piepschuim", materiaal dat eerder breekt dan het materiaal van de Easystar. Maar lessen is niet cressen! Daarnaast is het goed te lijmen.
Succes!

Oke!
Ik ga inderdaad lessen bij een club, (later mischien ook eens wildvliegen ect)
dus het is net zo makkelijk om te leren met rolroeren dan zonder? (dan zit je ook niet met het probleem bij een 2e vliegtuig dat je het nog een keer moet leren)

dus dan word het denk ik tog de cessna 182 mét rolroeren, en dan koop ik daarna zo snel mogenlijk die reserve onderdelen van jou over!

Mooi gesproken Benno-Z

Maar ik denk toch dat het per persoon verschilt of je ermee kan leren vliegen, bij sommige gaat het makkelijker dan bij een ander.
Het is een makkelijk te repareren toestel,en het is ook hoe je er mee omgaat gewoon rustig vliegen geeft geen problemen maar als je net als mij de meest vreemde dingen probeert te doen dna gata het fout :D

En Igor ik denk toch zelf dat je de keuze zou moeten maken voor wat voor toestel je wilt gaan, ik heb voor de cessna gekozen en ben er blij mee een ander zal mischien voor de eazystar gaan of minimag en die zullen allemaal jou dat vliegtuig aanbevelen omdat ze er zelf mee hebben leren vliegen.

Igortje zei:
Dus het is net zo makkelijk om te leren met rolroeren dan zonder? (dan zit je ook niet met het probleem bij een 2e vliegtuig dat je het nog een keer moet leren)
En dat is precies de reden om meteen met rolroeren te gaan vliegen :D

gravit zei:
En Igor ik denk toch zelf dat je de keuze zou moeten maken voor wat voor toestel je wilt gaan, ik heb voor de cessna gekozen en ben er blij mee een ander zal mischien voor de eazystar gaan of minimag en die zullen allemaal jou dat vliegtuig aanbevelen omdat ze er zelf mee hebben leren vliegen.
Helemaal mee eens!

Precies Benno,

En daarbij komt: Je bent 15 en geen 70, dat scheelt ook een heel stuk... (niet dat iemand van 70 niet kan vliegen hoor, maar het scheelt wel )

Stefan

en is dit anders ook niet wat?
http://www.conrad.nl/goto/?product=230187
is wat duurder (meer dan twee keer zo duur) maar oogt wat degelijker en kan met meer wind gevlogen worden. alleen mag je dan absoluut NIET op een veldje in de buurt vliegen en ik zou les vragen van iemand op een club. :wink:
vliegt trouwens op brandstof in plaats van elektro...

@Danny Mulders,
Ik heb liever electro ;) en dat zit iets boven mn budget :P dan zou ik liever de minimag hebben :P

maar ik ga denk ik wel voor de Cessna

@ Gravit,
ik ben vaak heel handig met dit soort dingen (vliegen enzo) omdat:
1. (ik heb dyslexie) en ik heb vaak van die testen gedaan enzo, en ik heb een heel goed ruimtelijk inzicht, (iq van 138 ofzo!)dus dat wil denk ik wel helpen.
2. Ik game veel (snel en behendig met knopjes en joysticks :P)
3. ik heb al speelgoed met afstandsbedieningen sinds mn 4e!(of 3e ofzo)
aleen de x-twin is mijn eerste vliegtuig, maar daar had ik geen problemen mee (is ook het simpelste vliegtuig dat er is denk ik :P)

en ik ga lessen bij een club, dus dat scheeld denk ik ook.

@ Benno Z,
Dus ik ga lessen met rolroeren :P (en ik dacht dus al dat je het best kan leren met alles er op en er aan) dat als je een nieuw vliegtuig hebt niet weer moet gaan leren en voor een nieuwe uitdaging staat ''vliegen met rolroeren'' ofzo...

vandaag telde als een zondag zij mn moeder dus had het geen nut om naar de folderdinges te bellen...

Iemand nog ideetjes om geld te verdiennen?
ik heb me nu bij 2 folder bezorg diensten opgegeven als er hier in de buurt een wijk vrij komt, en dan zouden ze bellen,

maar dat betekent dan nog niet dat ik deze week werk heb...

Back