Alternatief voor het 19 grams motortje; gelijke specs maar 14,5 gram

Discussie in 'F3P' gestart door hezik, 9 dec 2008.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik denk dat RCT nu gewoon is overgestapt op het goedkoopste, en dat zal de versie zijn die identiek is aan die van HC. Niks mis mee, werkt evengoed:p

    Grt.
     
  2. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Nieuw binnen bij HC

    Wie eerst :D

    Turnigy 2211 1300kv (1700 volgens data sheet)

    Gewicht met adapters 19,3 gram, 17 gram alleen motor (volgens data sheet)
    Thrust max á 250 gram met 8x4,3 GWS

    [​IMG]

    Zijn leuke specs en prijs onder de $10,-

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/...me=Turnigy_2211_Brushless_Indoor_Motor_1300kv

    Ik heb de 2300kv al thuis liggen alleen nog niet getest en in de datasheets geven ze echt belachelijk hoge specs op zie ik net.
    bijna 90 % rendement en op 2s met 7x3,5 gws 330gram thrust. Al zou rond de 250 op gelijke prop mij ook best zijn.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik vond deze interessanter: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1811 Brushless Indoor Motor 1500kv $9.81

    11,4-12,2g

    Ik heb hem besteld met ems express verzend, hoop hem de 24ste al te gebruiken:D


    D.knoppers, waarom ben je er zo zeker van dat het kv 1700 is en niet 1300.
    Het gif bestandje kan ook van een andere/oudere versie zijn. Het staat zelfs op het plaatje als 1300.
    Als het kv daadwerkelijk 1700 is is het waarschijnlijk een best leuke AM/rag motor.
     
  4. hezik

    hezik Guest

    tsja, ik moet eerlijk zeggen, ik ben nog steeds blij met het CBM motortje, het loopt erg mooi, verbruikt weinig en is bovenal stiller dan het goedkope HC alternatief.

    MAAR.. denk wel dat dat het laatst is dat ik een 'dure' motor gekocht heb, want in alle realiteit.. afgezien van het gewicht, doet het rctechnics/HC motortje het minimaal gelijkwaardig, eigenlijk beter zelfs, hij heeft meer trekkracht. Maar maakt wel meer lawaai en verbruikt ook meer stroom. Tsja.. of dat dan grofweg 40 euro prijsverschil waard is, moet ieder voor zich beslissen.. voor mij niet in elk geval :)
     
  5. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi, de 10 grams zag ik inderdaad ook maar dan moet je wel heel licht gaan denk ik.

    Of ik er zeker van ben dat ie 1700kv is, nee eigenlijk niet, je hebt gelijk dat er 1300 op de foto staat. in de datasheet zie je geen getallen op de foto's staat alleen beschreven.

    Meten is weten :D

    Ik zag ik het datasheet lijstje ook nog een 23 grams staan maar die staat nog niet op de HC site.

    2730-1300kv 23 kaal en 30 compleet. wel veel verschil voor alleen een voetje en adaptor.
    Blijft vaak bij dit spul gewoon 1 bestellen en kijken wat er uit te halen valt, of wachten op reviews.

    Groeten Dennis
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Als ik hem heb (een week, max) zal ik hem wegen, meten, enz.
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Dennis/Nando, geen platte achterkant montage, das jammer.
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    á 7mm Buisje koolstof in de romp lijmen en daar de motor in prikken, is altijd nog lichter dan het voetje.
     
  9. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Even een vraagje tussendoor,
    Hoe bevestigen jullie je 19 grams motortje op je shock zodat het licht en stevig is?

    Een paar posts hierboven zie ik het op een triplex (?) plaatje.
    Edit, ik zat op de verkeerde pagina, maar ik bedoelde deze post: [post76]

    Ik heb het gedaan door 4 carbon staafjes van 1,5 mm geloof ik te maken met op het puntje een boletje epoxy, die door de gaatjes duwen van het motortje en dan in je shock prikken en vastlijmen. Al lijkt me met dat triplex plaatje makkelijker.

    Igor
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  10. hezik

    hezik Guest

    4 korte stukjes plat carbon op de 4 pootjes, want het asje steekt iets uit in het midden Dan 1 lang stukje plat carbon verticaal en 2 korte horizontaal en die weer op het depron.

    Dat was mijn manier. Nu lijm ik 'm gewoon recht tegen het depron aan, zonder iets er tussen. Werkt prima.

    Het CBM motortje zit nog wel op een schotje, omdat ie 3 pootjes heeft ipv vier (totaal onbegrijpelijk waarom ze dat doen)
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Gewoon een rondje maken van 0.5mm triplex/multiplex, dan vier parkertjes erbij en klaar:)
     
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    op elk puntje (waar schroefje in kan) even glasvezeltape en dan op kistje vastplakken. Zat bij mij stevig genoeg. Eventueel nog plat carbon voorop de neus
     
  13. hezik

    hezik Guest

    schroefjes, tape.. allemaal niet nodig. Motor tegen schotje of depron aanzetten en met een dun pipetje een druppeltje dunne CA erop (als het een schotje is) of van te voren met een pipetje een druppeltje foam-safe ca (als op depron) en het zit vast.

    schroefjes is alleen maar extra gewicht. Kan hooguit leuk zijn als je bv. zijstelling en/of domp nog wilt kunnen veranderen.
     
  14. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,

    Ik heb net het 2211 2300 kv even op de weegschaal gegooit (1.0 resolutie)
    Compleet met kleine prop adaptor en voetje blijft hij steken op 20 gram.
    Motortje zonder voetje en adaptor komt hij op 17 gram.
    Met adaptor op 18 gram.

    Je kan het asje 2.5mm inkorten en de schroefjes van de adaptor ook zoiets zonder er last van te hebben.

    Wel weer leuk dat ze imbus 1.2 gebruikt hebben. die had ik dus weer niet liggen. Dus maar een 1.5je bewerkt om het voetje eraf te kunnen halen.

    Ik ga denk ik maar de 1300kv bestellen, als ik had geweten dat deze ook uit kwam had ik de 2300kv niet genomen.

    [edit] 2211 1300 en 1811 1500 besteld. We wachten af. [/edit]

    Gr. Dennis
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  15. hezik

    hezik Guest

    Wat maak je nu uiteindelijk voor een gewicht aan je kist vast? Is dat voetje nodig bv? Of kun je 'm anders vastmaken?
     
  16. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Wat zou een buisje CF wegen van circa 2.5cm cm. met een binnendiameter van 6mm

    Ik heb net even een 7x5 buisje opgeboord Lengte 23mm. pingelt ie tussen de 18 en 19 gram. Maar precies weet ik dus niet. Lichter dan het voetje, dan gaat hij echt naar 20 gram.

    [​IMG]
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik ben niet zoon fan van dat systeem, ik ga mijn eigen gfk kruis toepassen.

    Mijn 1811 1500 is verzonden trouwens.
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Tsja, dan kun je dus beter de 'normale' 19 grammer pakken.. weegt dus uiteindelijk gewoon hetzelfde, en is makkelijker te monteren..
     
  19. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Nou ja bij mij weegt hij 21 gram. Dus zou op mijn weegschaal 3 gram uitmaken.
    Ligt er helemaal aan hoe ze presteren. Misschien valt het behoorlijk tegen of valt het mee.

    Er zit een 4 punts voetje bij maar dat weegt weer een gram. En dan ga je all in inderdaad toch bijna net zo zwaar worden als de goude turnigy.
     
  20. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Turnigy 19 grams is weer in stock :) dus voor de liefhebbers....
     

Deel Deze Pagina