Altis 4 logging

Discussie in 'F5J' gestart door Blacquièrdinges, 20 apr 2014.

  1. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ja hoor geen probleem, hij word netjes herkend (als een Electric air module)
    even opletten dat je je kabeltje in com a stopt en niet b, op je zender aan de linkerkant pijltje naar beneden en de module selecteren en dan op het vario scherm zetten.
     
  2. xat

    xat

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    263
    Locatie:
    FRS tegen de Waddenzee
    Hallo Sander , werk je ook met een MX16 ?

    En die , Electric air module , waar zie ik dat ?

    Opzoeken in menu Telemetrie ? Ja heb nu gevonden en aangezet.

    En op je zender aan de linkerkant pijltje naar beneden drukken, dan zie ik Receiver en Vario. En nu ook Electric Air , nu geselecteerd en zie nog steeds :0m en 0.0m/s.

    Kies Vario en zie ik: 0m en 0.0m/s.
    Terwijl er op mijn Altis display staat 000.6m
    Heb nu de Altis aangesloten als Datalogger met voeding aan een vrije ingang Ontvanger ---volgens fig. 5
    En het mini-kabeltje aan Com a.

    Wat gaat er nog fout ?
     
  3. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ik gebruik een mx20, maar dat maak niets uit.

    000.6 = 0 voor graupner, de resolutie die de altis uitstuurt is volgens mij 1m/s.

    Gewoon mee gaan vliegen en prutsen, leer je het meest van :D

    Minikabeltje gaat op je telemetrie poort (bij gr-12 omzetten naar sensor)
     
  4. xat

    xat

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    263
    Locatie:
    FRS tegen de Waddenzee
    Hallo Sander , eerst bedankt voor je hulp.

    Ik heb voor ontvanger een GR-16 en als ik dat kleine mini-communicatie-kabeltje in T+- druk dan komen de kontakten achter uit de stekker , heeft geen goede borging ,probeer t te fixen .

    Maar het goede nieuws , hij doet ut. , als data logger met v1.7 voor trainings-doeleinden.

    Bedankt Sander.
     
    dumontwj vindt dit leuk.
  5. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Geen dank, je hebt het feitelijk zelf gefixed :)
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hallo,

    Ik wilde net mijn wedstrijdvluchten van gisteren bekijken maar Het lijkt er op dat er helemaal niets gelogd is.
    Ik heb de 5.4 f5j firmware erop en Logging staat 'always on' maar er lijkt niets opgeslagen te zijn.
    Er wordt niets opgeslagen als ik op download klik en Memory usage staat op 0,1%.

    Slaat hij niets op als hij met de wedstrijd firmware werkt?
     
  7. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Vreemd, zou wel gewoon moeten werken. Heb net mijn logjes bekeken en alles staat erop. Heb op FB nog een logje gezet.
     
    dumontwj vindt dit leuk.
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik baal er wel een beetje van want ik heb ook om mijn vluchten een beetje te kunnen analyseren
     
  9. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Als iedereen z'n altis logging beschikbaar maakt kun je wellicht nog beter zien waar je nog moet verbeteren. Vooral van de piloten in jouw groep is het leuk om te vergelijken.

    Misschien ergens een f5j altis log site/db maken voor de "wedstrijdvliegers"?

    Groet

    Blacquièrdinges
     
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ja....ware het niet dat de mijne niets gelogd heeft om de een of andere reden
     
  11. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Zal mijn Altis vanavond effe uitlezen
     
  12. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    hier 5.4 en alle missers staan er genadeloos op :shock:
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik zal maar eens naar aerobtec mailen om te vragen.
    Met de 1.7 firmware had ik logjes van elke keer dat ik hem aan had. Met testen of de motor het goed deed, de trap op en af lopen voor de hoogte logging....alles stond er mooi op. Donderdag heb ik de F5J 5.4 erop gezet en voor het eerst aan gehad met de wedstrijd maar daar heeft hij dus niets van opgeslagen. Jammer....
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik wilde uit nieuwsgierigheid eens kijken of hij nu wel wat opneemt als ik hem nu aan zet. Blijkt dat ik waarschijnlijk met opruimen van de kist de ontvanger weer aan heb gezet. De accu was zo plat dat niets het meer deed dus ik vermoed dat hij uren heeft staan loggen tot de accu te leeg was en ik kan mij zo voorstellen dat hij dan Data kwijtraakt.

    Nu snel de accu laden en hopelijk morgen een paar vluchtjes maken of wel goed is gegaan.
     
    dumontwj vindt dit leuk.
  15. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Justus
    Mijn logjes zijn prima uit te lezen. De geheugenchipjes zouden inderdaad er niet tegen kunnen om de voedingsspanning geleidelijk aan omlaag te laten gaat. Jou veronderstelling lijkt mij juist.
    Bij het inprikken van de USB kabel zou je minsten zes data files moeten zien. We hebben zes starts gehad.
     
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik had geen enkele data-files (en ik ben 8 keer gestart........)
    Maar de lege accu was het idd. Ik heb vanmorgen met de volle accu even getest en dan doet hij het wel goed. Beter op letten volgende keer!
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mochten er problemen zijn met de loggers dan kan je het via mij regelen of (wat Aerobtec liever heeft) direct een mailtje naar hun.

    GJ
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb er al contact over gehad met aerobtec (binnen een uur antwoord....top!) Het hele probleem zat hem in de veel te lage voedingspanning waardoor op de een of andere manier alle data weg is.
    Als ik hem nu aan zet logt hij netjes alles. Motor aan/uit, starthoogte....alles staat er netjes op.
     
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Altis manager 3.2.2 is uit met daarin een aantal Bug Fixes en de nieuwe firmware 1.8.
     
  20. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    De firmware 1.8 is voor de mensen die zelf iets willen instellen bijvoorbeeld de telemetrie. De F5J wedstrijd firmware is nog steeds 5.4
     

Deel Deze Pagina