Alulah 2m span

Echt super knap dat je het zelf ontwerpt en bouwt allemaal, WOW!

Een vraag/idee, is het niet mogelijk zo'n soort toestel met pusherprop uit te rusten? Zodat je geen prop voor je cam hebt?

Echt super knap dat je het zelf ontwerpt en bouwt allemaal, WOW!

Een vraag/idee, is het niet mogelijk zo'n soort toestel met pusherprop uit te rusten? Zodat je geen prop voor je cam hebt?

Er kleven meer nadelen dan voordelen aan een pusher. Een pusher maakt meer lawaai. Een pusher maakt een pijlstelling naar achteren noodzakelijk in verband met het zwaartepunt zodat de stabiele eigenschappen van een voorwaarts gerichte peilstelling verdwijnen (de Alulah kan niet overtrokken worden). Een pusher heeft niet zoveel rendament. En als laatste een pusher maakt het onmogelijk gebruik te kunnen maken van de centraal geplaatste kielvlak. Wat je vaak ziet bij pusher modellen is dat er 2 kielvlakjes aan de tips zitten. Dit maakt een toestel wiebelig en niet zo geschikt voor FPV.

Bij deze Alulah 2m heb ik m'n camera boven de cockpit maar kan net zogoed in de vleugel geplaatst worden voor vrij zicht.

MVG. Robert.

De eerste keer dat ik de Alulah op het forum zag had ik zoiets van want is dat voor een vreemd ding. Voor mij moest een toestel altijd wel een beetje "smoel" hebben. Op de meeting ging ik er al anders over denken door het gemak waarmee ik dit toestel zag vliegen. En als ik dit nu zie qua opbouw en eigenschappen kan ik alleen maar een diepe buiging maken. Prachtig ontworpen.

Inderdaad een prachtig toestel.
Zouden we hem mogen namaken?

Namaken is geen probleem. Ik heb voor de vleugels mallen gemaakt om ze te kunnen beglazen en voor de fiberglasromp en cockpit ook. Zo nu en dan wil ik wel een model maken in onderdelen voor de echte liefhebber. Ik heb een heel nieuwe manier bedacht om de vleugels te kunnen maken, ik heb het nooit voorheen gezien. Het moet eerst beproefd worden. Daarom wil ik een aantal testen doorvoeren, tot nu toe zijn ze allemaal geslaagd.

MVG. Robert.

Robert kap eens met die kisten maken:(...
Ik heb hier veel teveel..Laatste keer dat ik bij je was was ik stiekem gigantisch verkocht..

Damnit..

(PS: Ik houd me sterk:rolleyes: eerst weer lekker genieten van de EZ en het rustige FPV vliegen. OSD zit erin dus nog luier vliegen:) Met de Alulah heb ik gister met de nieuwe komodo motor nog heerlijk gevlogen. Het is gewoon een heerlijk modelletje. Dat "tracken"van het modelletje gaat zooo heerlijk., Ongekend gewoon)

Kijk daar doe ik het ook voor Reem! Dat anderen ook kunnen ervaren wat ik ervaar en nog meer. Dat doet goed om te lezen en te zien dat m'n modellen zoveel plezier geven. Kijk die Hugo eens...hij vloog zo hoog met die kleine Alulah..niet te geloven, dat moet een flinke kick gegeven hebben! En Eric..hij heeft z'n halve website ermee vol staan. Foto's komen voorbij met m'n model met mooie vrouwen erbij haha.

MVG. Robert.

Al enige richting voor een prijs voor dit prachtige model. Dit zou een prachtig verjaardag cadeau zijn voor mijn 18e verjaardag. Dan kan ik hem meteen vervoeren in een auto.

Meteen vervoeren in een auto?

vergeet niet dat hij ook 2m Span is hè.

Vleugel word nog deelbaar gemaakt, maar daar is hij volgens mij nog mee bezig.

Verdorie joop ,ik wist niet dat er nog zoveel in het noorden aan fpv doen .
Dan kunnen we hier ook nog wel eens een mini meeting organiseren .
Ik ken er nu 3 die er redelijk actief zijn .

Wel heb ik een mede fpv film gezien op het N A T ,was dat 1 van jullie filmpjes?

Groeten Wiebe.

Al enige richting voor een prijs voor dit prachtige model. Dit zou een prachtig verjaardag cadeau zijn voor mijn 18e verjaardag. Dan kan ik hem meteen vervoeren in een auto.

Een kit voor 200 euro.

Je kan de vleugels ook deelbaar maken indien noodzakelijk.
De romp moet je zelf plamuren en in de kleur spuiten.

Het is niet de bedoeling om een productie op te starten maar gewoon een paar voor ons onderlinge FPV'ers. Lijkt me geweldig in de toekomst meer van deze kisten voorbij te zien komen.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt:
Voor zulks eens stukje vak- handwerk lijkt me dat een prima prijs.
Prachtig vliegbeeld! Klopt het dat het model behoorlijk snelheid kan maken?
Vanuit de lucht bijzonder stabiel aan de camera te zien...
Alles oogt als volwaardig fabrieksmodel. Knap werk! En niet alleen voor FPV denk ik!

Mocht je mini-poduktie ter hand willen nemen houd ik me aanbevolen. Ja... ik zou er denk ik wel oren naar hebben... Gewoon als zwever... wat zo een filmpje al niet te weeg kan brengen.

En... Wees bijzonder zuinig op je vleugel produktie recept!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

www.fllyolc.nl

Laatst bewerkt:
Die vleugels moet je ook eens in het echt gezien hebben trouwens. Ziet er echt prachtig uit zo strak als het geglast is!

Heb nu de poep strakke vleugel van een F5B Enigma voor m'n snufferd...
Das pas strak... :rolleyes:

M'n oog viel op dit onderwerp gedurende een bouwdipje daarstraks...
Altijd mooi om iets nieuws te zien. Zichtbaar weer het werk van een perfectionist... en dus een genoegen om naar te kijken en over te lezen...

Back