Alulah 2m span

ja ziet er mooi uit hoor je kan beter een winkel beginnen met dit soort dingen :) deze zou ik ook wel in mijn asortiment willen.

ja ziet er mooi uit hoor je kan beter een winkel beginnen met dit soort dingen :) deze zou ik ook wel in mijn asortiment willen.

Nou...een winkel nee hoor, ik houd me liever bij het bedenken van nieuwe dingen. Ook zelf geen productie, daar wordt ik echt helemaal gaar van. Nee, ik maak gewoon een paar kitjes, ik wil eerst horen wat men ervan vind. Waar nog iets te verbeteren valt en hoeveel animo er voor is. Dan misschien heel voorzichtig denken aan een productie in het buitenland?....maar ik ga het echt niet allemaal zelf doen. Het ontwerp is met medewerking van Sander tot stand gekomen, hij is met de specs gekomen en ik heb geprobeerd alles in dit model te intergreren. En natuurlijk niet te vergeten dat Remy me enorm geïnspireerd heeft. Maar suggesties zijn altijd welkom!
M'n eerste kit:

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
man, wat ziet dat er weer verzorgt uit. Als je ziet hoeveel meer je krijgt, en hoeveel meer kwaliteit in vergelijking met een ritewing Zephyr...........

Wat is dat onderop de tafel? Glasvezel band voor de zeikant van de tips? of...

man, wat ziet dat er weer verzorgt uit. Als je ziet hoeveel meer je krijgt, en hoeveel meer kwaliteit in vergelijking met een ritewing Zephyr...........

Wat is dat onderop de tafel? Glasvezel band voor de zeikant van de tips? of...

Yup, dat zijn glas-strips die op de zijkanten wordt geplakt van de roeren en tips. Zit ook een glasmat bij om de vleugels aan elkaar te lijmen.

MVG. Robert.

Robert wat ziet het er gelikt uit, dikke complimenten!
De eer wordt steeds groter om met de Super Alula 120cm te kunnen vliegen.
Ik hoop de grote broer wel eens in het echt tegen te komen.

Zoals ze in de USA zeggen: Keep up the good work!

Eric

The Name Alulah is a girl's name . The origin of the baby name Alulah is Arabic with the meaning(s) depending on Gender/Origin being
Arabic- First born

Hier is die dan

IMG753.JPG

Nah ja....Alula is de latijnse naam voor duimveertje (heeft iets met vogels van doen)...en die hoed werd me gewoon opgezet tijdens het zagen (Roel scheint dat hij niet zagen kan) en kon hem niet afdoen...die hoed had Roel's vrouw vanmiddag voor HEM gekocht!!!

MVG. Robert.

Haha, die hoed staat je best goed anders hoor! :lol:

Zo, dus de 1e Super-Alulah-2m-klant is voorzien? Wanneer is de maiden?

De bouw van de Roel Alulah is begonnen.
Het volgende is besteld bij staufenbiel modelbau

Artikel-Nr. 03121433
DYMOND PROFI AL 3548
32,90 EUR

Artikel-Nr. 03121587
DYMOND Smart 60 opto
49,90 EUR

Artikel-Nr. 013723458
CAM-Carb-Bl.13,0x 6,5"
9,20 EUR

Artikel-Nr. 013725150
Spinner 50mm weiss
3,30 EUR

Artikel-Nr. 013724224
Alu-Mittelst.52mm 0
7,40 EUR

Artikel-Nr. 03121601
SWITCH BEC 3A
12,90 EUR

Artikel-Nr. 013712404
Spannkonus Al.M8/4,0mm
4,59 EUR

Artikel-Nr. 015112322.lose
2 x HITEC Servo HS-322HD
17,80 EUR

Totaal
137,99 EUR
Transport
9,90 EUR
Gesamt
147,89 EUR\

Eerst moest er van alles gezaagd worden.

IMG754.JPG

IMG753.JPG

IMG755.JPG

Beide vleugels zijn gezaagd maar moet nog geschuurd worden.
Dus ik kreeg de opdracht om een schuur blokje te maken.

IMG756.JPG

Is dit GAY!!!!!! of wat :p

Twee plastiek plaatjes gezaagd en op elkaar geplakt.

IMG759.JPG

IMG760.JPG

Dubbelzijdig plakband erop

IMG763.JPG

De vleugels kunnen nu recht geschuurd worden!!!!!

IMG764.JPG

Nu moeten er 2 x 2,5cm witte ducttape strippen worden gemaakt.
Eerst dubbelzijdig plakband waarvan het papier moet blijven zitten.
Nu plak je de witte ducttape erop en snij je het doormidden.

IMG765.JPG

Nu plakt Robert het op de neuslijst.

IMG766.JPG

Nu de tweede nog!

IMG768.JPG

Tot de volgende keer.

Nah ja....Alula is de latijnse naam voor duimveertje (heeft iets met vogels van doen)...en die hoed werd me gewoon opgezet tijdens het zagen (Roel scheint dat hij niet zagen kan) en kon hem niet afdoen...die hoed had Roel's vrouw vanmiddag voor HEM gekocht!!!

MVG. Robert.

Zie hem in de verdediging gaan dan :)

Yep ik moet daarmee in Frankrijk rond gaan lopen.

Ik heb liever mijn FATSHARK petje op.
Vrouwlijke collega's reageren er wel een op.
Dan zeg ik pas op anders vreet je op!!!!!!!!!! hehehe:p

Good morning gentlemen,:p

1st. Sorry guys, Dutch is not my native language, but I know you all have very good language skills.
2nd. Thank you very much to Mr Robert Musters for his design of the Alulah FPV version, looks a real beauty to my eyes, also your work with Flapping Falcons is outstanding.

Here for your entertainment are some pics of my Depron type, foam 'Alulah', it is from the internet drawings and videos that Robert put up.
It is 2mtr span and 890mm beak to tail, weighs around 900g with motor and airframe only, so far. I have a OK 4240/10 890kv motor on 3 lipos, 4400mAh 25c driving a 13x6.5 folder.
Please excuse the mess in my apartment, it's a rental from my work, I fly out of my living compound here in the Persian Gulf Area and am an early learner in FPV, but not scratch building or flying.

http://www.vimeo.com/user1094271/videos

Cheers mates,

regards Al :D

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
http://img36.imageshack.us/img36/6360/p1040265d.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/1144/p1040266d.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/4742/p1040267k.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Here for your entertainment are some pics of my Depron type, foam 'Alulah', it is from the internet drawings and videos that Robert put up.

Al,

The pics are not showing, and don't worry about how your apartment looks, this is not the home improvement forum :D

P.s. I'm pretty much done with mine too!

P1030929.jpg

Cheers,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Hi Sander,

I think the links work now, not used image shack before, very around the houses way of posting pictures, yours looks neat. If I were in UK now I would order one from Robert, nothing lasts the post service to here in the sandpit, those guys have a great job, just take what they like! Good flying and happy landings.

Cheers,

Al

Back