Alulah 2m span

Robbert misschien een gek idee maar ik zat te denken aan een 1,2m alulah maar dan van glas zoals zijn grote broer. Blijft lekker makkelijk mee te nemen zonder hem opvouwbaar te maken. En zal toch een stuk strakker en sneller vliegen als de epp versie.

Lijkt me geen goed idee. De EPP Alulah is echt een kistje om een beetje overal tussendoor te vliegen en vooral ook lekker laag vliegen. Een kleine volglas Alulah is veel te kwetsbaar.


Vanmiddag een test gedaan met de GoPro op de Alulah 2m:


MVG. Robert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me geen goed idee. De EPP Alulah is echt een kistje om een beetje overal tussendoor te vliegen en vooral ook lekker laag vliegen. Een kleine volglas Alulah is veel te kwetsbaar.

MVG. Robert.

Nee die gaat ook niet gebruikt worden om tussen de bomen te vliegen. Meer om wat meer long range te vliegen. Voor het heftige stunt en stuurwerk heb ik sinds vanavond 2 alulah's (bedankt aldert).
 
Arghh Aldert, zijn we elkaar vandaag nét mis gelopen. Ik was in de middag bij Hugo.

Ursus gemaidened en quad even afgesteld/mee gespeeld. Hugo nog bedankt! het was weer gezelig:)
 
@Bernie: Nee hoefde niet bij te trimmen. Wel heeft de éne vleugel meer weerstand en drift het model een beetje. Ik wil aan de andere vleugel ook een camera plaatsen maar dan bijvoorbeeld naar beneden gericht.

@ Doets: Hip Hop

@ Hugo: 1.20 span is veel te klein voor long range tenzij 2,5km voor jou dat al is. Je moet over veel meer accu capaciteit beschikken. Zo'n kleine kist is niet efficient genoeg.
 
4 km gaat al met de epp alulah. Maar de easy star zal wat afstanden gaan maken binnenkort.

Hugo. Een beglast model van dat formaat is ook een stuk zwaarder. Je moet een krachtiger motor gebruiken. Daarbij komt ook nog dat je een OSD nodig hebt wil je veilig terugkomen. Dan ga je echt geen 4km meer halen zonder veilige terugkomst. Ik denk dat de easystar dat veel beter kan maar die is ook niet beglast. Wel filmpje plaatsen hè.

MVG. Robert.
 
Arghh Aldert, zijn we elkaar vandaag nét mis gelopen. Ik was in de middag bij Hugo.

Ursus gemaidened en quad even afgesteld/mee gespeeld. Hugo nog bedankt! het was weer gezelig:)

Beetje off-topic... Erg jammer idd, ben namelijk ook zeer benieuwd naar de Ursus. De gele die ik heb gezien zag er goed uit, mooi vliegbeeld.


Alulah 2m films zien er goed uit. Mooi stabiel, de kist lijkt ook goed te gaan, in "duik" pakt hij aardig snelheid op. Mooi hoor Robert, prachtig model!
 
Gisteren de Alulah 2.1 FPV gevlogen. Sevo's vervangen. Moet alleen nog een CL filter plaatsen omdat het beeld een beetje ruist tijdens gas geven. Ik merk dat met meer gewicht het model toch beter gaat vliegen. Landen nog even op zicht maar je kan mooi zien dat ie wel erg veel ruimte nodig heeft om te landen door z'n enorme zweefvermogen.


MVG. Robert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fantastic!!! It flies as nicely as the 2.0.
Any estimation about release date?
The landing approach glide is just amazing. Now I understand that hand-catching will be a challenge...:)
 
Fantastic!!! It flies as nicely as the 2.0.
Any estimation about release date?
The landing approach glide is just amazing. Now I understand that hand-catching will be a challenge...:)

It flies even better! We didn't just update to removable wings but also a lot of fine tuning. The skin of the wings is more smooth, servo's built in to avoid drag, aerodynamic camera body, different wing tips, shorten the tail and a better motor setup.


MVG. Robert.
 
Laatst bewerkt:
It flies even better! We didn't just update to removable wings but also a lot of fine tuning. The skin of the wings is more smooth, servo's built in to avoid drag, aerodynamic camera body, different wing tips, shorten the tail and a better motor setup.


MVG. Robert.

Can't wait... Do you accept back orders?:fadein:
 
Ik ben ook weer een stapje verder met mijn Alulah 2M

De motor getest met de ESC en bec.
Een plankje in de alulah gemaakt voor de ESC.
Magneetjes in het kapje en romp gemaakt.


IMG896.JPG


IMG897.JPG


IMG911.JPG


IMG913.JPG


IMG914.JPG


IMG915.JPG


IMG916.JPG
 
Laatst bewerkt:
Plaatsing rolroerscharnier

Hoi,

Het valt me op dat de scharnieren voor de rolroeren aan de bovenkant zijn geplaatst. Volgens de ontwerper van het vleugelprofiel moet het juist aan de onderkant zijn. Is het een bewuste keuze geweest? En, zou er iets van te merken zijn wat betreft vlieggedrag, etc.?

Vriendelijke groet,
Sinan
 
Hoi,

Het valt me op dat de scharnieren voor de rolroeren aan de bovenkant zijn geplaatst. Volgens de ontwerper van het vleugelprofiel moet het juist aan de onderkant zijn. Is het een bewuste keuze geweest? En, zou er iets van te merken zijn wat betreft vlieggedrag, etc.?

Vriendelijke groet,
Sinan

Het profiel is afgeleid van de PW52. Waarom zou het scharnierpunt onderop de vleugel moeten zitten? Maar ik heb bewust voor boven gekozen. De uitslag moet naar boven groter zijn dan naar onderen. Ietwat differentieel is aan te bevelen. Daardoor kan de spleet tussen vleugel en roer ook kleiner. Andersom zou je een veel grotere spleet nodig hebben voor voldoende uitslag. Verder is het beste deze spleet af te dichten met gab-tape zodat er geen negatieve wervelingen ten gevolge van de spleet ontstaan die bijvoorbeeld een roer kunnen doen vlutteren.

MVG. Robert.
 
Scharnier bij s-profiel

Hoi weer,

Ik weet er niet zoveel van maar ik denk dat de achterlijst van een s-profiel zich andersom gedraagt. Aan de achterkant zal voornamelijk aan de onderkant loslaten omdat het daar juist de onderdruk is.
Het is natuurlijk de vraag of het zoveel uitmaakt. Ik moet nog even gaan zoeken waar ik het gelezen heb.

En de uitslagen bij een s-profiel…? Ik heb nog geen idee hoe je hierover kan redeneren. Het blijft een leuke materie.

Vriendelijke groet,
Sinan
 
Laatst bewerkt:
Back
Top