Amewi/Huina 1853 shovel

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door trialrolf, 31 mei 2021.

  1. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Halsteren
    Dat is toch ook een manier om het personeel aan je te verbinden. Die van mij missen allebei d'r benen (krijg ik subsidie voor)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2021
    Catwoman, trialrolf en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Oei, laat de Arbodienst dit maar niet lezen.
    Smiley verdrietig - kopie.png
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    We zijn inmiddels wel weer wat verder gekomen met de Liebherr.....Maar nog zeker niet klaar en een aantal problemen wachten nog op een test cq oplossing.

    Toch is het terrein al een stuk opgechoten en zaterdag 3 juli onze eerste club rijdag weer....

    [​IMG]

    Ik wil dus toch wel graag even uitproberen.....

    [​IMG]

    Het eindschakelaar verhaal..... Deel 1. Ik heb 2 avonden van alles geprobeerd maar kreeg het met de originele schakelaars niet werkend. Ik neem aan dat er op het "moederbord" dus ook nog iets zit dat er bij helpt. Er zit aan de schakelaars ook geen diode oid. Die had ik bij de kieper wel. De schakelaars die ik nog heb liggen zijn veel te groot. Dus heb ik voor de schuimschakelaar en mijn ene timmermansoog gekozen....

    Dit gaat op zich prima voor het moment. Als je zelf een beetje oplet dan zou dit dus toch een tijdje goed moeten gaan....

    [​IMG]

    Weer even een leeg chassis met de bekende wagoklemmen en mijn japanerke......

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik had namelijk bij de eerste mock up opbouw al serieus ruimte gebrek. Ik ga dus het originele accuvak voor de techniek gebruiken. Ik wilde er eerst gewicht in doen maar een rijregelaar is toch belangrijker.....

    [​IMG]

    Hier een beetje een overzicht. De wagoklemmen zijn voor de power. De ESC voor de motoren zit dus onderin. De motoren zijn met een dubbele deans stekker aangesloten zodat bij demontage de boel vlot uit elkaar kan. 2 kleine ESC's links voor de bak. De losse is voor de stuurmotor.
    De losse draden zijn van de leds. Die doe ik later wel een keer. De panieklamp op het dak is wel aangesloten. Zal dan ook wel wat betere en meer foto's maken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Omdat ik de vervangende stuurmotor nog niet heb gebruik ik nu de oude met een ESC en dus geen eindschakelaars. Hier hetzelfde als bij de bak. Op het oog en gevoel. Hij draait niet echt snel dus dat moet wel lukken. Zodra de definitieve stuurmotor er is zal deze met de Thor Servo van CTI worden verbonden. Ik heb het ook nog even met een losse servo geprobeerd maar dat was geen succes. De power was onvoldoende omdat de servo via de ontvanger gevoed werd. Ik wist even niet hoe ik het anders moest maken dus hoe ik de motor van 7,4 kon voorzien via de servotechniek etc.
    Kon er ook niets over vinden. Wat dat betreft red ik me met redelijk standaard plus en min techiek wel maar verder.......

    We gaan het eerst zo proberen!

    [​IMG]

    De effectieve bakhoogte is nu 24,5 cm....

    Om nog wat meer ruimte bij het kiepen te scheppen had ik deze nog in gedachten....

    [​IMG]

    Een losse bak gekocht bij ome Ali....

    [​IMG]

    en de tanden eraf. Nu nog verder bewerken tot een vlakke meskant of hoe ze dat noemen. Dit geeft ruimte bij het uitkiepen. Met het fijne zand van de sorteertrommel heb je die tanden toch niet nodig.....

    Zo, nu eerst maar eens wat laten werken. De foto's in het wild en de film volgt dan z.s.m. in dit en mijn eigen You Tube theater!
     
    bvdh, ozy, Hans2020 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Nou, het is toch nog een flinke verbouwing geworden/aan het worden zeg !
    Best veel werk.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  5. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Wat bedoel je hier Rolf?
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  6. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Stukje schuim ertussen geplakt...... dat zwarte....

    [​IMG]
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Tug.NL vindt dit leuk.
  8. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Hallo Pieter, dank je. Jazeker ken ik dat verslag. Een van de weinige meer uitgebreide.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  9. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Zoals jullie in mijn film al hebben gezien is Achterhoekse Grond BV in Hengelo (OV) van start gegaan. Dit project was een van de redenen om deze shovel aan te schaffen en in de film.....missen jullie de witte shovel!!!

    Tja, op locatie de accu erin en vol trots aan de mede achterhoekers getoond. 2x de bak kiepen en het was gebeurd. De spindel deed het niet meer. Motor draaide, spindel niet......tandjes?

    [​IMG]

    Yep, 3 stuks om precies te zijn.

    [​IMG]

    Mooi stukje techniek, lijkt op een servo eigenlijk. Waarom gebruiken ze dan niet meteen servo's met een instelbaar eindpunt ?!?
    Conclusie is wel dat eindschakelaars een must zijn. De hefcylinders hadden deze inderdaad maar kreeg dit in eerste instantie niet werkend. Hier ga ik nu een CTI ESM-2 module voor gebruiken. Dat zou moeten werken ook met de originele eindswitch. Die is besteld dus.....

    Voor de bakcylinder is een eindswitch erg lastig voor mij te maken. Je wil het ook niet te lomp hebben......

    Ik had voor een Bruder project deze nog liggen en daar ga ik eerst maar eens mee aan de gang....

    [​IMG]

    Deze actuators hebben ingebouwde eindschakelaars. Nadeel is dat ze voor 12V zijn en ik een 2S lipo gebruik. Met de hand lijkt het bij 7,5v voldoende kracht te zijn maar is moeilijk te beoordelen. Inbouwen (zonder te veel schade toe te brengen) en proberen lijkt de enige manier.

    Dus daar gaan we maar eens mee aan de gang. De stuur motor is ook binnen dus nu ook maar meteen alles technisch in orde maken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De printer doet het ook weer en dus ook een bakhouder gemaakt voor de bak zonder de tanden!
     
    ozy, bvdh, raoul00123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Dat noemen ze een bak mes rolf

    Of een voor zetmes


    Maar als je dat maakt moet je aan de achterkant ook een hak maken.

    Dan kan je ook baan schuiven
     
    firezaltbommel vindt dit leuk.
  11. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Dit is een bak mes

    download.jpeg.jpg

    Hier kan je de hak zien. Zit zorgt dat je met he schuiven van een zand baan je mes niet zo snel "steekt" en het makkelijker vlak te houden is. file3-5.jpeg.jpg
    nogmaals een voorbeeld van een bakmes

    221gewalstprofielmes.png
     
    bvdh, raoul00123, trialrolf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Dank je Arjan. Het ging mij in eerste instantie met name om een wat kortere bak waarmee je dan beter kunt uitkiepen. Als ik er nu weer een bakmes aanmaak ben ik weer terug bij af. Maar ik houd het in de gaten en mogelijk in de toekomst?!

    De Actuator..... Was een operatie maar hij zit erin. De originele spindel zit klem in de voorwagen en draait in 2 kogellagers.

    [​IMG]

    Hier het huis met de uitstulpsels.... mmmhhh raar woord maar hoe noem ik het anders?

    [​IMG]

    Hier de zijkant/kap van de voorwagen met het lager.

    De binnen maat van de lagers is 6mm. Het uiteinde van de actuator heeft een oog met een gat van 4mm. De bedoeling is om het zo weinig invasief als mogelijk te doen....Dat is in nederlands niet teveel slopen gast!

    Eerst aan het kijken geweest of ik de behuizing van de oude spindel zou kunnen verbouwen. Toen gekeken of ik met de 3 D printer iets zou kunnen maken. Dat zou een optie zijn maar wel bewerkelijk en tijdsintensief. Ik wist ook nog niet of het zou werken.....

    Ik moest dus een 4mm as hebben met 6 mm uiteinden. Nu heb ik best wel wat gereedschap en machines maar niets om dit mee te maken..... Wel fantasie en soms .....

    [​IMG]

    Een rest stukje messing 4mm waarin aan beide kanten een M3 draad getapt. Moertje op boutje en vijltje langs moertje gehaald....

    [​IMG]

    En dan blijkt wonderwel ook de afstanden etc redelijk goed te kloppen. Het is nog niet mogelijk om in zand te testen maar eerste testen op de werkbank zijn veelbelovend.....

    De hoekjes van de kappen beetje uitvijlen en je ziet "bijna" niet dat het een ombouw is.....;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat wel bleek was dat de lengte van de armverlenging iets teveel van het goede was. De overbrenging klopte ook niet meer. De Actuator heeft een iets kortere slag. Ook was ik optisch al niet zo heel erg gecharmeerd van de verlengers die ik had......

    Daarnaast had de shovel van Wim met 20 cm bakhoogte het op de rijdag prima gedaan. We hebben een soort bordes waarvan we met de shovels de vrachtwagens beladen. Ik heb dus een andere verlenger gekozen.

    [​IMG]

    En kom nu op 22 cm.

    [​IMG]

    Dit zijn de oude nog ter vergelijking.

    Dan nog de eindschakeling natuurlijk voor de hef. Ik had op een duits forum deze mogelijkheid gezien met de originele eindschakelaars.

    [​IMG]

    CTI ESM-2 module. Deze zet je eenvoudig tussen de ontvanger en de regelaar. De blauwe draden aan een draad van de eindschakelaar en de andere draden van de eindschakelaar aan de min van de accu en voila!

    [​IMG]

    De eindschakelaars nog wat korter gemaakt...... en het werkt fantastisch. Zo goed zelfs dat ik er nog eentje bij wil hebben voor de stuurinrichting.
    De stuurmotor heb ik binnen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    In 1e instantie had ik op advies van Arjan naar een CTI Thor 15 Servo gekeken en deze ook gekocht. Echter is de inbouw geen fluitje van de bekende cent.
    De potmeter (een heel klein krengetje) moet in het verlengde van de motor-as gemaakt worden en door ook mee meedraaien. Beetje aan het freubelen geweest maar dat ga ik niet redden en zeker wetende dat die ESM-2 wel werkt met de schakelaars die ik heb......

    Alleen dan heeft niemand in NL dat ding op voorraad. Ik heb Chris Ooms al een mailtje gestuurd want die ik had besteld was ook zijn laatste. Anders moet ik in Duitsland op zoek.

    Ik heb besloten nu ook maar meteen alles te doen wat ik wilde doen......

    [​IMG]

    De leds bijvoorbeeld maar hier moet eerst de behuizing nog een behandeling krijgen....Dit is niet echt fraai!
    De verlichting is verder simpel. Voor en achter leds en een zwaailamp. Mogelijk nog iets in de cabine maar moet ik nog even bekijken. Daarover dus nog meer.

    Dan de bakhouder nog even optisch aanpakken......

    [​IMG]

    Ik had een zwarte....

    [​IMG]

    Maar ja, je moet het niet te zwart wit gaan zien denk ik....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Even een nieuwe geprint ( ruim 7 uur) van rood PLA. Wie zei ook al weer mooi rood is niet lelijk?

    Apropos lelijk...

    [​IMG]

    Valt wel mee die troep toch?

    Hij gaat best lekker. Nu nog die module z.s.m. krijgen maar ik kan in tussentijd nog wel wat doen..... dus

    See ya
     
    modelbouwer, Hans2020, ozy en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ups and downs heet het toch..... We gaan verder maar weer enige tegenslag helaas....

    Simpel beginnen....

    [​IMG]

    Moeilijk te zien maar de koplampen schijnen niet meer door. Van binnen voorzien van 2 laagjes verf, grondverf en zilver.....

    Dan was er de accu ruimte onder de motorkap. De meeste plaats neemt het gewicht in. Ik heb gelukkig een referentie in de shovel van Wim. Die had het gewicht al iets verminderd en aangepast ten faveure van een grotere lipo. Een paar honderd gram minder gewicht had geen nadelig effect op zijn bruikbaarheid. Ik heb zelfs een zeer verschillende lipo verzameling. Dus dacht ik maak ook een beetje meer plek vooral ook omdat grotere lipo's ook meestal een dikkere en dus meer weerbarstige kabel hebben.....

    [​IMG]

    2 staven verwijderd.....

    [​IMG]

    en bladlood toevoegen....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo win ik zeker een cm hoogte onder de kap. Ik ga van iets meer dan 1200 gram naar...

    [​IMG]

    Ik verwacht dadelijk bij de afbouw ook nog wel 100 gram links en rechts kwijt te worden.

    Een andere kleine simpele aanpassing zijn de wielkeggen.....Niet echt natuurlijk en ook niet door geprinte te vervangen zonder het hele spatbord te slopen.
    Je kunt ze dan zo, een beetje onopvallend, laten of een beetje opsmukken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Door de gewijzigde armverlenging had ik wel weer een probleempje dat ook standaard bij deze shovel aanwezig is. Als de arm hoog staat en je de bak te ver terugtrekt klapt ie om richting cabine.....zootje krijg je er van en hij slaat als het ware vast. De bakcylinder krijgt hem niet meer terug....

    Dit is op te lossen met een langere arm maar dan kun je de bak op de lage stand ook minder ver naar achter klappen.....

    [​IMG]

    Hier mijn oplossing.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo kan ie niet verder terug. Als ik nog eens een definitieve set print kan ik op de arm ook een nok tekenen. Dan weet ik ook de precieze noodzakelijke hoogte. Nu is hij nog instelbaar voor de finetuning. Het model is immers nog in ontwikkeling.

    En hoe! Ik ben in afwachting van de 2e CTI ESM-2 module voor de stuurinrichting. Ik dacht zondag laat ik eens 2 batsen zand op de stoep kiepen en kijken hoe het gaat verder..... Ging prima. Was nat zand en de bakcylinder (de actuator) zit op de grens maar met wat handigheid is er niets aan de hand.

    Dus kwartiertje ofzo geschept en net aan het eind....reutel ratel... kl.te!

    Weer een spindel kapot. Nu dus een hefcylinder/spindel. Na een korte operatie bleek het om dezelfde tandjes te gaan als bij de bakcylinder.

    [​IMG]

    Dus echt een zwak punt. Ik heb er eindschakelaars in zitten...... Deze staan op de max zeg maar doordat ik ook het kopje er nog afgeknipt had. Doordat er nog een rubber condoom omheen zit mogelijk toch de ene keer wat verder dan de andere keer???

    Ik had na het euvel met de eerste cylinder er wel eentje besteld bij ome Ali. Dus nu een tandwieltje op voorraad en ingebouwd. Ik word er echter niet vrolijk van. De goedkoopste set waarin dat tandwiel zit kost ruim € 5,00. Ik heb Huina ook aangeschreven of ze los te verkrijgen zijn of een versterkte versie. Het is helaas geen standaard ding.

    Nu dus de eindschakelaars weer wat conservatiever aangepast zeg maar. Zaterdag maar weer eens een stresstest op de club in Hengelo. We hebben een rijdag voor leden......

    Wacht even met verdere aanpassingen. Als ie niet aan de basis kan voldoen dan moet ie weer wijken vrees ik. Ga er geen moneypit van maken.

    Ik houd jullie op de hoogte !
     
    ozy, Marker, JamesDavis en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.882
    Locatie:
    Utrecht
    Het is een zware bevalling maar ik heb alle vertrouwen in het eindresultaat
     
    modelbouwer en trialrolf vinden dit leuk.
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Zo de shovel heeft weer een test gehad. Niet bijzonder zwaar ofzo maar eigenlijk gewoon het werk wat ie zou moeten doen. In mijn You Tube film van de laatste rijdag in Hengelo is hij te zien. Technisch, dus motoren en electronica, ging alles prima. De eindschakelaars doen hun werk en niets kapot gelopen.

    Echter de 3D geprinte onderdelen konden deze nieuwe krachten niet aan. Vooral ook omdat de ondervloer (nog) niet goed vlak is. Het stoten en blijven haken werd de armverlengers teveel...

    [​IMG]

    Ze zijn losgebroken. Nu waren ze ook best wel fragiel moet ik zeggen. Zoals vaker neem ik echter het ontwerp wel als basis voor mijn nieuwe versies. de 2.0 zeg maar.

    [​IMG]

    Onder het motto te lomp kan het nooit zijn er maar wat dikkere wanden van gemaakt en wat langer. De eerste ligt op de printer.....
    Eerst testen en dan eventueel nog wat verfijnen.
     
    modelbouwer, ozy, Mark300 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Jij ben lekker aan het rommelen maat
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  17. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ja we rommelen wat af en iedereen zegt kijk hij doet aan modelbouw...... Ze moesten eens weten dat het eigenlijk meer rommelen en freubelen is.....

    Even een korte update. De armverlengers zijn geprint. Wat lomp dus nog maar lijkt op zich niet "onnatuurlijk" vind ik zelf....Laten we zeggen niet storend?!
    De bouten krijgen ook nog een keer een kleurtje natuurlijk.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En zo heb je ook opeens de beschikking over een beste heftruck. Er stond nog steeds een Bruder Reachstacker of hoe heet zo'n ding te wachten op ombouw. Ook komt binnenkort de grote Bruder heftruck nog uit. Denk dat ik me hier ook prima mee kan redden. Wel wil ik me nog een keer over de hefvorken buigen. Beetje slap allemaal zo. Wil iets van alu zien te maken in combinatie met printen.
     
    ozy, bvdh, Hans2020 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    een geslaagde arm verlenging rolf .:thumbsup:
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  19. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ook deze witte jongen heeft weer wat te melden. Afgelopen weekend heeft ie wel een beetje zijn vuurdoop gehad. Ik vond hem al wel leuk maar vooral de lineaire servo of actuator in het midden had het best zwaar. Het is een 12v motortje maar met 2S, dus rond de 7,5v voeding. Net effe te zwak om een volle bak zand mee uit de heuvel te halen. Ook de hefcylinders, de originele Huina, konden net wat meer umpf onderin gebruiken.

    Ik had ook nog even een actuator losgemaakt en er zit een N20 motor in. Even overwogen om er een 6 volt versie in te zetten maar met die eindschakelaars en zo'n lint print folie of wat het is vond ik het toch iets om weer dicht te schroeven.... Daarmee zou ik ook de hefcilinders niet tunen. Wel het idee achter de hand dat als ik de 2 hefspindels zou smoren dat ik deze dan ook door actuators zou vervangen.

    Dus ik op de Huina facebook groep vragen stellen wie wel eens wat meer power, lees 3S lipo, gebruikt had...... Bijna 3500 leden en maar 1 reactie. De meesten blijven bij de originele Huina electronica en dus ook bij de 2S lipo maximaal.

    Een Duitse collega was echter wel zo vriendelijk te reageren. Ik kende zijn naam van andere projecten en Duitse fora dus was wel een serieus iemand. Hij gebruikte een 3S lipo en had in zijn zender de betreffende kanalen iets "teruggedraaid". Later vond ik nog een Youtube filmpje van een andere Duitse modelbouwer die hetzelfde had gedaan. Na nogmaals contact gehad te hebben met de eerste persoon vertelde hij mij dat zijn shovel inmiddels al weer wat uurtjes gedraaid had.

    Tja, vaak bu'j te bange zeggen ze hier in de Achterhoek, Of nie dan! (Hein Migchelbrink)

    Dus ik heb afgelopen weekend ook de 3S lipo erin geknupt en de zender wat conservatief afgesteld behalve de regelaar voor de actuator natuurlijk. Ik had dus al allemaal 3S bestendige ESC's gebruikt voor de goede orde.

    En na een aantal kiepers geladen te hebben en zo nog een beetje rondgesnord te hebben moet ik zeggen ik ben tevreden! In mijn filmverslagen van het afgelopen weekend ook een beetje te zien. Hij kan een volle bak scheppen en houden en reageert gewoon wat lekkerder. Kan ermee kruipen maar ook uit een bult scheppen. Net of ie meer koppel heeft. Ook de hefspindels geven wat meer onderuit.

    Maar.....Het kontje is ook net te licht. Hij tilt hem met een volle bak net niet/net wel op....

    [​IMG]

    Dus bij het bestaande contragewicht van ruim 800 gram nog eens ruim 280 gram toegevoegd.

    [​IMG]

    Deze 3S lipo's had ik al een paar jaar liggen en komen nu goed van pas want passen....

    [​IMG]

    En de klep kan nog dicht ook....

    [​IMG]

    Dus voorlopig gaat deze weer lekker mee. Nog een kleine aanpassing aan de armverlenging waar ik niet eerder aan had gedacht. Die print ik morgen en dan kan er een afwerksausje overheen!
     
    Mark300, ozy, VOLVO FH 16 750 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Ja deed het leuk voor zijn doen. Leuke machine rolf.
     

Deel Deze Pagina