Dank je Arjan. Het ging mij in eerste instantie met name om een wat kortere bak waarmee je dan beter kunt uitkiepen. Als ik er nu weer een bakmes aanmaak ben ik weer terug bij af. Maar ik houd het in de gaten en mogelijk in de toekomst?!
De Actuator..... Was een operatie maar hij zit erin. De originele spindel zit klem in de voorwagen en draait in 2 kogellagers.
Hier het huis met de uitstulpsels.... mmmhhh raar woord maar hoe noem ik het anders?
Hier de zijkant/kap van de voorwagen met het lager.
De binnen maat van de lagers is 6mm. Het uiteinde van de actuator heeft een oog met een gat van 4mm. De bedoeling is om het zo weinig invasief als mogelijk te doen....Dat is in nederlands niet teveel slopen gast!
Eerst aan het kijken geweest of ik de behuizing van de oude spindel zou kunnen verbouwen. Toen gekeken of ik met de 3 D printer iets zou kunnen maken. Dat zou een optie zijn maar wel bewerkelijk en tijdsintensief. Ik wist ook nog niet of het zou werken.....
Ik moest dus een 4mm as hebben met 6 mm uiteinden. Nu heb ik best wel wat gereedschap en machines maar niets om dit mee te maken..... Wel fantasie en soms .....
Een rest stukje messing 4mm waarin aan beide kanten een M3 draad getapt. Moertje op boutje en vijltje langs moertje gehaald....
En dan blijkt wonderwel ook de afstanden etc redelijk goed te kloppen. Het is nog niet mogelijk om in zand te testen maar eerste testen op de werkbank zijn veelbelovend.....
De hoekjes van de kappen beetje uitvijlen en je ziet "bijna" niet dat het een ombouw is.....
Wat wel bleek was dat de lengte van de armverlenging iets teveel van het goede was. De overbrenging klopte ook niet meer. De Actuator heeft een iets kortere slag. Ook was ik optisch al niet zo heel erg gecharmeerd van de verlengers die ik had......
Daarnaast had de shovel van Wim met 20 cm bakhoogte het op de rijdag prima gedaan. We hebben een soort bordes waarvan we met de shovels de vrachtwagens beladen. Ik heb dus een andere verlenger gekozen.
En kom nu op 22 cm.
Dit zijn de oude nog ter vergelijking.
Dan nog de eindschakeling natuurlijk voor de hef. Ik had op een duits forum deze mogelijkheid gezien met de originele eindschakelaars.
CTI ESM-2 module. Deze zet je eenvoudig tussen de ontvanger en de regelaar. De blauwe draden aan een draad van de eindschakelaar en de andere draden van de eindschakelaar aan de min van de accu en voila!
De eindschakelaars nog wat korter gemaakt...... en het werkt fantastisch. Zo goed zelfs dat ik er nog eentje bij wil hebben voor de stuurinrichting.
De stuurmotor heb ik binnen.
In 1e instantie had ik op advies van Arjan naar een CTI Thor 15 Servo gekeken en deze ook gekocht. Echter is de inbouw geen fluitje van de bekende cent.
De potmeter (een heel klein krengetje) moet in het verlengde van de motor-as gemaakt worden en door ook mee meedraaien. Beetje aan het freubelen geweest maar dat ga ik niet redden en zeker wetende dat die ESM-2 wel werkt met de schakelaars die ik heb......
Alleen dan heeft niemand in NL dat ding op voorraad. Ik heb Chris Ooms al een mailtje gestuurd want die ik had besteld was ook zijn laatste. Anders moet ik in Duitsland op zoek.
Ik heb besloten nu ook maar meteen alles te doen wat ik wilde doen......
De leds bijvoorbeeld maar hier moet eerst de behuizing nog een behandeling krijgen....Dit is niet echt fraai!
De verlichting is verder simpel. Voor en achter leds en een zwaailamp. Mogelijk nog iets in de cabine maar moet ik nog even bekijken. Daarover dus nog meer.
Dan de bakhouder nog even optisch aanpakken......
Ik had een zwarte....
Maar ja, je moet het niet te zwart wit gaan zien denk ik....
Even een nieuwe geprint ( ruim 7 uur) van rood PLA. Wie zei ook al weer mooi rood is niet lelijk?
Apropos lelijk...
Valt wel mee die troep toch?
Hij gaat best lekker. Nu nog die module z.s.m. krijgen maar ik kan in tussentijd nog wel wat doen..... dus
See ya