Amigo II 4 meter

Proficiat Ger!
Heb je draadje met veel plezier gevolgd, het is een hele mooie kist geworden.
Vele goede vluchten toegewenst!

Groeten, Ralf

Vanochtend heeft de Amigo eindelijk zijn "echte" maiden gehad. Dat ging nog net voordat zich de eerste onweersbui aankondigde..Om een lang verhaal kort te maken...de Amigo vliegt heerlijk..precies wat ik er van verwacht had..langzaam en statig...
Een analyse:
- het motorvermogen is ruimschoots (22V , 35 Amp, 770 Watt). Een proportionele gassturing geeft een groot voordeel. Met kwart gas laat het model zich rustig uit de handen van de werper vliegen. Ik heb de Amigo nog niet op de weegschaal gehad. Maar ik heb dus geen lood in de neus..! Alleen een 5000 mAh 6S Lipo. Ik gebruik een aparte ontvanger accu van 4000 mAh maar die ligt ter plaatse van het zwaartepunt!
- de domping van de motor is goed. Het model hoeft niet getrimd te worden als je volgas geeft. (8 graden positieve motor domping ). Ik heb dus geen mixer op hoog nodig.
- de stuurbaarheid is redelijk. Ik denk dat je inderdaad bij veel wind heel erg moet uitkijken...alleen tegen de wind in vliegen.
- de zelfrichtende werking is enorm..dankzij de V-stelling.
- de zweefeigenschappen zijn prima..! De instelhoek en het zwaartepunt zijn exact gelijk aan de tekening. (2 graden, zw op 55%)
- de remwerking is heftig. Het model duikt bij het remmen. Dat ga ik voorlopig niet compenseren met een mixer op hoog. Proportionele aansturing van de kleppen is een must. Ik schakel nu de gasknuppel tussen motor en rem..werkt prima! Dit ga ik nu ook zo doen bij de Pilatus.
Er is een filmpje van de 2e vlucht gemaakt...Dat moet ik nog even bewerken ..dus de film komt nog..Overigens..de Amigo staat nog in de grondverf. Deze week krijgt hij nog een mooi "retro" kleurtje en een biesje..

Laatst bewerkt:
Mooi! Leuk om te horen dat het hier wel goed is gegaan.

Waarom wil je het duiken op de remkleppen (nog) niet compenseren?
Ik ben benieuwd naar je motieven.

Dirk.

Mooi! Leuk om te horen dat het hier wel goed is gegaan.

Waarom wil je het duiken op de remkleppen (nog) niet compenseren?
Ik ben benieuwd naar je motieven.

Dirk.
Dirk; de neiging van het model om te duiken vindt ik wel prettig en veilig. Het duiken laat zich goed uit sturen. Ik merk ook dat het duiken nogal vertraagd komt..het model richt langzaam zijn neus naar beneden. Als je met een mixer direct up geeft kan ik mij voorstellen dat deze vertraagde reactie niet goed gecompenseerd wordt.
Je merkt ook dat de snelheid tegen de wind nogal snel weg is. Dan is te veel up compenseren misschien wel gevaarlijk..vooral als er wat meer wind staat..

Jazeker,

Zet de code van youtube tussen de {youtube} en {/youtube} -> {}=[].
De code ziet er zo uit "VX2KOPnFcKU".

zo dus:

Mooie kist hoor!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig Ger!
Mooi rustig vliegbeeld, hij stijgt onder een aardige hoek omhoog :D
Complimenten voor de bouw, geweldig leuk project!

Groeten, Ralf

Ik heb gisteren bij het Vintage event in Ootmarsum heerlijk gevlogen met de Amigo. Het weer was perfect! Niet te veel wind en zonnig. De thermiek bleef beperkt tot kleine belletjes maar dat mocht de pret niet drukken. Hierbij een paar foto's met dank aan Richard en Shasa.

Gewicht van de Amigo

Ik heb de Amigo maar weer eens op de weegschaal gelegd:
Pylon: 560 g.
Richtingsroer: 76 g.
Stabilo: 233g.
Vleugel Links: 1028 g.
Vleugel rechts: 1008 g.
Romp: 2102 g. (inclusief apparatuur)
Motor accu: 741 g. (6S 5000 mAh)
Totaal: 5748 g.
Toch meer als ik gedacht had..en hij is nog niet af...hij krijgt nog een kleurtje en een paar biesjes..
Vleugelbelasting: 38g / dm2

Stijgvermogen Amigo

Nog een leuke:
Het geïnstalleerd vermogen is 770 Watt (22V x 35 Amp)
Met een gewicht van 5,7 kilo maakt dat 134 Watt / kilo.
De stijgsnelheid was ongeveer 3 a 4 meter / seconde...Dit is ruim voldoende!
Naar 300 meter in 100 seconden!

Back