Inderdaad Rinie, ik geloof ook dat BB hun modellen eerder voor de statische markt ontwerpen i.p.v. de radiogeleide. Daarom moeten we een beetje vooruitziende zijn en zelf hier en daar een kleine aanpassing maken, niet?

Alvast bedankt voor de lovende woorden.
Ik kijk al uit naar het vervolg van jouw Andrea.
Terug een heel kleine update:
Het bovendek heeft z'n verlengstuk gekregen waarop de hoofdwinch nu ook geplaatst is. Op het achterdek staan nu ook de 3 kleinere winches.
Ik hoor jullie nu al vragen: "Wat is er met die dekken gebeurt?"
Wel, het antwoord is heel simpel: die hebben een ruwe behandeling gekregen met een houtvernis.
Dit heeft verschillende redenen:
Ten 1ste heeft het hout zo z'n behandeling gekregen en is het beschermd tegen het eventueel in kontakt komen met een of andere hoge golf. Je weet maar nooit als ik ooit eens op het vaarwater een Perfect Storm'pje tegen het lijf loop. Gevaar voor houtrot is verleden tijd.
Ten 2de vormt de vernis een perfekte ondergrond voor de eigenlijke grijs-witte kleur die op de dekken zal worden aangebracht. De vernis voorkomt zo dat de hoofdkleur nu door het blanke hout zal worden opgezogen en ik zo ontelbare lagen moet gaan aanbrengen.
De hoofdkleur ga ik wel met de airbrush aanbrengen en dit omdat ik de dekken zo egaal mogelijk wil hebben.
Ten 3de -en dit sluit aan op het 1ste punt- zorgt deze vernis er voor dat het hout totaal niet meer absorberend is en dat het water er in pareltjes terug vanaf stroomt.
Jullie kunnen het niet zien maar ook de onderkant van de dekken hebben zo'n behandeling ondergaan. :wink:
Laat 'The Storm' nu maar komen!
Wordt nog steeds vervolgd, hoor.
Droop
Oh ja, deze foto is genomen onder een daglicht . De groene kleur stemt niet (!) met de werkelijkheid overeen.