testvaart
In aanwezigheid van enkele prominente figuren, waaronder enkele mussen en koolmeesjes, ging vandaag de Andrea Gail voor het eerst het water in.
Inderdaad, ver moest ik daarvoor niet gaan. Gewoon achteraan in de tuin, de vijver in.
Heel voorzichtig ploegde ze zich door het vijverwater.
De grote test op haar waterdichtheid had ze gisterenavond al in de badkuip gekregen en was daarbij 100% goed gekeurd. Dus moest ik geen schrik hebben dat ze in het ijskoude vijverwater zou zinken.
Na het rustige vaarwater kwam het woelige gedeelte...
... wat ook al geen problemen opleverde.
Na al dat zwoegen was het nu tijd om een beetje aan sightseeing te gaan doen. Vele monumenten werden door de bemanning bezocht waaronder dit werelberoemde beeld 'Naakte dame op een staafje in de vijver'.
Haar naam en thuishaven op d'r kont.
Billing Boats had voor de naam stickers voorzien. Ik zeg wel 'stickers' en geen 'decals'. De naam, die op een doorzichtige folie is gedrukt, moet je gaan uitsnijden en op de romp gaan kleven. Achteraan was dit geen probleem omdat dit stuk toch recht is maar vooraan op de gebogen boeg zou dit volgens mij niet van een leien dakje gaan. Daar om heb ik er de naam opgebracht met zelfklevende letters. Een 2de reden waarom ik die letters heb gebruikt, is omdat de gedrukte van BB niet hetzelfde lettertype zijn als bij de 1:1 Andrea.
En tot slot mochten we van de schipper nog eventjes in de machinekamer binnen kijken. Dit is uiteraard een voorlopige opstelling i.v.m. de testvaart.
Conclusie: Door het -in verband met plaatsgebrek- gedwongen gebruik van een 6v accu i.p.v. een 12v exemplaar, heeft de Andrea blijkbaar toch een gebrek aan power. Maar ja, niets aan te doen. So be it.
Het reageren op het roer is niet hetzelfde als hoe m'n Maggie M op haar roer reageert. Maggie kan je vergelijken met een racewagen die met getrokken handrem door de bocht gaat (zal wel aan haar Beckerroer liggen) en Andrea'tje is meer een vrachtwagen met opligger.
Ja, die heeft wat meer tijd nodig. :roll: De oorzaak is uiteraard de toch wel iets vreemde stand van de schroef ten opzichte van het roer. Nou ja, daar lig ik nu ook niet wakker van omdat deze schuit nu niet ontworpen is voor de racerij, niet?
Gezellig rustig aan de waterkant haar manoeuvre'tjes laten uitvoeren moet ook kunnen.
En nu? Eerst en vooral een standaard maken voor deze dame (ik blijf dit maar uitstellen).
Wordt vervolgd,
Droop