android system

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door lip, 6 aug 2010.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Update:
    Na veel gebeld te hebben:

    Quess what, zelfs het pakketje , met lege doos, wat ik aangetekend verstuurd had was NIET aangekomen, nu word er een vermissingstraject opgestart voor een doosje, wat niet aangekomen was, en waarvoor een vermissingstraject was opgeztsart, omdat er niets in zat... GOEDEMORGEN!
     
  2. Paul Benard

    Paul Benard

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    430
    Locatie:
    Odijk
    Hey emil... heb je em nu al terug?
    ik snap dat je het niet leuk vind.
    maar.. als je de bon hebt kan je em aangeven als gestolen.
    zodra de telefoon aan staat kan de politie het opsporen met het IMEI nummer.
    dat staat ook op het doosje/bon.
    ja ik weet dat het doosje weg is maar hopelijk heb je de bon wel want anders ben je lost..
    als je de bon hebt dus meteen aangifte doen en hopelijk krijg je je geld terug;). of misschien nog beter, je N1 :D
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even een update, na lang speurwerk van hun kant, een nieuwe n1 terug gekgregen.. Maar wat denk je de anticlimax! Ik kon niet wennen aan de agenda, en das nu het meeste waar ik hem voor gebruik...

    Terug naar vodafone het toestel... Ook even naar een vodafone winkel gegaan hier in de buurt, probleem voorgeled, en hij kwam met een htc desire op de proppen, zelfde hardware, iets andere optische trackball, en met sens! Dat moest volstaan, getest, en idd, heerlijk toestel (niet anders verwacht zelfde hardware), met goede agenda functie!!

    Weer gebeld met hn, da tik een desire wou, echter die man aan de lijn.. Uhm, u heeft een abbo met bel web en sms 200 minuten, en de desire is gratis met 150 minuten. Uiteraard is het uw keus, maar ik zou de nieuwe deire HD nemen, die is ook gratis en net nieuw... :p
    Dus het word de hd....

    MAAR:
    Zag ik vanmiddag dat er 27,50 was afgeboekt van me rekening... Dat had 25 euro moeten zijn. Was een actie... Gebeld, uitgelegd, maar ze kon idd de mail wel zien , en bevestigigen, maar ze had de juiste actie code niet. Dus ze kon het niet aan passen....

    Maar ze kon wel wat anders doen, deze code had ze wel en kon ze WEL gebruiken. bel en sms web200, met actie voor 2 jaar, a 23,00 :) Nou ik weer helemaal blij!
    Nu nog hopen dat het idd gaaat gebeuren en me desire HD er snel is....
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Naar een winkel gaan en met je toestel, getest en werkend gezien, bellend de winkel uit gaan is zooooooooooooo veel makkelijker en zekerder. ;) Dan maar een paar euro meer betalen (service moet toch ergens van betaald worden).

    Ondertussen heb ik nu een paar weken de Samsung Galaxy Tab. Die hele Android Market is één grote chaos. Ik ben nog nergens op het internet zoveel verkrachte voorbeeldprogrammaatjes tegen gekomen als in de Android Market. Diep triest, dat heeft Apple toch echt beter voor elkaar met de (sterk gecensureerde) AppStore. Nou ja, wat ik nodig heb schrijf/programmeer ik zelf. :D

    Wat beter is in het vergelijk van de Tab vs. iPad? Zelf ondervinden. Hardware is gelijkwaardig. iPad heeft groter scherm maar past met geen mogelijkheid in een binnenzak of broekzak (ja, de Tab past net, ik heb een dikke kont en maatje 38 ;)). Interface van iPad reageert beter maar met de Tab kun je echt bellen (Bluetooth oortje of oortelefoontje aanbevolen), foto's maken en extern micro SD-kaartje erin doen.
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zeker met iedere keer retour sturen, wat 10,00 per keer kost, a 3 keer, nu ja idd.... Nou ja, nieuwe abbo vorm is maar 50 cent duurder dan me andere, dus ja, ach we leren voor de volgende keer! Dan lopen w ede winkel in, en bellend er weer uit! thats for sure!
     
  6. edo

    edo

    Lid geworden:
    16 dec 2008
    Berichten:
    961
    Locatie:
    BE, Antwerpen
    Hey,

    Ik wil de Archos 43 gaan kopen. Het is geen GSM maar gebruikt wel Android 2.2.
    ARCHO 43
    Enige tips?

    Groeten,
     
  7. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Ik heb de Archos 43 , op zich goed ding, vind hem veel beter als een ipod. Wifi ontvangst is niet echt geweldig. Ik gebruik hem vooral als mp3 speler en soms in de trein ofzo om een filmpje te kijken ... doet tie goed, alhoewel die af en toe eens vast loopt. maar met een reset van 20 seconden is het weer ok. Ik heb er een keer op geprobeerd te "browsen" , maar zo'n klein schermpje, en dan dat touch screen ... nee , geef mij maar een gewone computer.

    Kortom , als mp3/4 speler zeer geschikt, voor de rest... tja het is wat je ermee wilt en verwacht.

    Cor
     
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik heb begin van het jaar een Archos 5 Internet Tablet 500GB gekocht om voor het FPV vliegen video op te nemen via de DVR Station docking. Dat werkt uitstekend. Helaas heeft Archos nog niet de belofte waargemaakt dat ze de Android 1.6 zouden opwaarderen naar 2.1 of 2.2.

    Maar een Tablet met Android 2.2 zal goed functioneren. De komende versie 2.3 zal nog meer gericht zijn op Tablets en grotere schermafmetingen. Android 3.0 wordt zelfs specifiek voor Tablets. Het is een markt die nog volop in beweging is. ;)
     
  9. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Iemand enig idee hoe het komt dat mijn telefoon stoort op mijn draadloze netwerk?
    Als ik mijn telefoon contact laat maken via wifi, valt enige tijd later mijn verbinding weg. Ik moet dan de router opnieuw opstarten (alleen wifi op de telefoon uitzetten helpt niet) om de boel weer aan de praat te krijgen.
    Het vreemde is, dat als ik bijvoorbeeld twee laptops naast elkaar heb staan die allebei op het netwerk zitten er geen vuiltje aan de lucht is.
     
  10. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Android versie? Welke telefoon? Welke router/WiFi Access Point?

    WiFi schijnt lastig te zijn voor software-makers. ;) Ook de iPhone 4's hebben zo hun nukken met het spontaan verliezen van de DHCP-gegevens (dynamisch toegewezen netwerkadres). Van Android 1.5 en 1.6 is bekend dat ze spontaan geen WiFi-verbinding meer hebben en dat sommige routers daarna weigeren opnieuw een adres te geven omdat ze uitgaan van een poging tot hacken.
     
  11. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    ...
     
  12. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Er zijn bekende problemen met de Belkin 54G, een beetje :google: en je vindt er best wel een hoop ellende mee (zo ook voor Linksys rommel).

    Is de verbindinging tussen router en HTC spontaan weg tijdens gebruik of als het scherm uitgegaan is? In het laatste geval komt het omdat wifi op Android standaard in soort standby mode gaat. Dit kun je als volgt doen:
    - Ga via de menu knop onder het scherm naar Instellingen (Settings);
    - Optie Draadloos en netwerk (Wireless controls);
    - Optie Wi-Fi-instellingen (Wifi settings);
    - Druk op de menu knop en kies Geavanceerd (Advanced);
    - Optie Wi fi-slaapstandbeleid (Wi-Fi sleep policy);
    - Selecteer de optie Nooit (Never);
    En klaar... Kijken of dat werkt. ;)

    Andere optie is om de tijdsinterval tussen het uitzenden van de coderingssleutel voor wifi op de router te verhouden. Meestal staat dit tussen de 3 en 10 minuten. Verhoog dit naar een dag. Ik weet niet precies waar dat in een Belking 54G zit maar het zit er zeker in (meestal heet het GTK Re-keying).
     
  13. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Wifi slaapstand op "nooit" gezet, helaas nog steeds hetzelfde verschijnsel (verbinding valt trouwens inderdaad uit als de telefoon standby staat, d.w.z. het scherm is uit)
    Inmiddels al ik weet niet hoe vaak het hele menu van mijn router doorgespit, maar ik kan nergens een optie vinden waar ik een tijd kan instellen, behalve voor de login timeout.
    Misschien toch eens gaan kijken voor een andere router? Wel waardeloos, aangezien ik tot nu toe (draadloos netwerk met 3 aangesloten computers en 1 printer/scanner) nog nooit problemen heb gehad met de Belkin.
     
  14. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Je kunt nog proberen door het 802.11g protocol (54Mbps max.) uit te schakelen. De snelheid van het draadloze netwerk wordt dat uitsluitend 802.11b (11Mbps max.). Moet ergens bij Wireless --> Channel and SSID staan. Optie Wireless mode instellen op 802.11b-Only.

    Ook kun je nog proberen om bij Wireless --> Channel and SSID het kanaalnummer Wireless Channel op kanaal 4 te zetten. Anders proberen op kanaal 1, 6 of 11. Dat heeft te maken met wat merkwaardige eigenschappen van WiFi chipsetjes in telefoons.

    Laatste redmiddel met je huidige router is proberen met WiFi Fixer. Even opzoeken in de Android Market. Is een tooltje waar menig een toch succes mee heeft gehad. ;)
     
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Thanx.
    Ik heb Wifi Fixer geinstalleerd, eens kijken wat het doet.
    Wireless channel stond al op 6, dit i.v.m. twee andere netwerken in de buurt die op 1 en 11 staan. Zou dus evt. ook nog 4 kunnen proberen.
    G en B heb ik gevonden, dus kan ik ook nog proberen als Wifi Fixer niet helpt.

    Edit: nou, Wifi Fixer helpt dus ook niet :mad:
    Kanaal staat nu op 4 en Wireless Mode op "b only", laatste kans...
    (iemand alvast goede tips voor een nieuwe router?)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  16. Manuel

    Manuel Guest

    Zit er aan te denken om voor tijdelijk een orange sanfrancisco aan te schaffen.
    Mensen hier ervaring er mee?
     
  17. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Nog even een kleine update: het heeft dus allemaal niets uitgehaald; zodra ik de wifi aanzet en de telefoon gaat in stanby, dondert na enige tijd het internet eruit.
    Na nog een korte zoektocht op het internet met als zoekwoorden "nexus one" en "wifi", blijkt dit een wijdverspreid probleem met deze telefoon (en dus ook zijn Europese tegenhanger de Desire Z) te zijn.
    Nu maar hopen dat een evt. software-update het probleem gaat verhelpen.
     
  18. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Misschien een schrale troost dat sommige iPhone 4's identieke problemen kennen. De laatste update van iOS4.2.1 heeft ook niet geholpen. :?
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Oei... ik lees archos hier. Lees eerst goed over de problemen met de archos gen8 en beslis dan of je er nog wel 1 wil. Ik heb een 101 en dat is echt waardeloos op het moment. Niet de hardware opzicht maar de software........
     
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik heb een Archos 5 Internet Tablet 500GB. Is Android 1.6 waar Archos een eigen schil op gezet heeft. Echt veel heb je er dus niet aan als PDA gebruik. Geen Android Market (tenzij je de Market Hack uitvoert), veel apps werken niet bij gebrek aan een GSM-module en updaten naar een nieuwere versie Android is kansloos. Kwalitatief geen super ding. Goedkoop plastic, aanraakscherm redelijk ongevoelig (moet best drukken) en onnauwkeurig. Maar de prijs is er ook naar.

    Maar ik heb hem samen met een DVR Station Dock gekocht om zo op het veld filmpjes van de FPV op te nemen. En daarvoor voldoet-ie uitstekend. Beeldkwaliteit van opnames en weergave zijn prima, via e docking met HDMI op de TV af te spelen en via USB/WiFi/Bluetooth zijn opnames over te zetten naar de PC. Het is maar wat je er mee wilt gaan doen. :yes: ;)

    De Tablet-markt komt nu echt in beweging. Als de grote jongens als HP, Dell en Acer er bovenop duiken, dan is er een markt voor. De komende 6 maanden zal er nog veel veranderen in "Tablet-land". :D Als je het geduld ervoor hebt dan loont een paar maanden wachten zeker. Maar gadgets moet je nu eenmaal nu hebben en niet over 4 maanden. :? :lol:
     

Deel Deze Pagina