ansmann racing failsave geeft problemen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door m3, 13 jan 2008.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het kan inderdaad aan de spanning liggen. Gebruik je soms zo'n 4 AA cellen accubakje ?

    Het is bekend dat die voor problemen zorgen door slechte contacten tussen de cellen.

    De meeste mensen hier werken dan ook met gesoldeerde/gepuntlaste 4 of in de auto wereld meestal 5 cellen packs.

    Probeer dat eens ;)
     
  2. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Hoi,

    ik heb iets gelijkaardigs gehad met mijn failsave van carson... Gelijk wat ik deed, andere zender/ontvanger/servo/... zolang hij op het gas kanaal stond, en ik gaf volgas sloeg hij in failsave stand. Dan maar zonder failsave gereden voor een tijd. En een tijd terug voor de lol de failsave ff op het stuur gezet, en wat zie ik, totaal geen probleem 8-O

    Dus een 2e failsave gekocht voor op me gas, een die carson op me stuur gezet, 2 uur zitten kl*ten om alles in de radiobox van de savage te krijgen (die nu behoorlijk vol zit met 2 failsaves, 3 servo's, een een humppack)

    Wat het is geweest ben ik nooit te weten gekomen, ik heb het een tijd lang op te hoge spanning van het humppack gestoken, maar met een spanningsregulateur tussen gaf hij nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik denk dat t voor jou ook een nieuwe zal worden, jammer genoeg.

    edit: lees juist dat je al een nieuwe hebt... niet nog een dus :wink:
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2008
  3. m3

    m3 Guest

    ik heb er 4 nieuwe batterijen in gezet (om te testen), ook dat heeft geen resultaat!
     
  4. m3

    m3 Guest

    kweet het niet meer!!!!!!!!!!
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zoals ik al aangaf dump eerst als een speer dat losse batterijen bakje :!: Dat zijn beruchte probleem gevallen .... Probeer het eens met een 5 cellen ontvangerpackje :!:

    Grote kans dat het opgelost is ;)
     
  6. m3

    m3 Guest

    ok, ik ga dat proberen, ben benieuwd!
     
  7. m3

    m3 Guest

    ok, bijna 30 euro armer (batterijpack, kabeltje, nog een kabeltje) en geen resultaat!!!!!!!
    ver@#$#%@%@#!!!!!
     
  8. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    volledig weggegooid geld is het niet, zo'n 6V batterijpack geeft wel wat meer kracht aan je servo's...

    Maar ik denk dat de failsave gewoon naar de vaantjes is, zoals bij mij het geval was/is (zie vorige post). Zet jij m nou ook s voor de lol op het stuur? Gewoon om 'ns te kijken wat die dan doet.
     
  9. m3

    m3 Guest

    op het stuur????????, ik ga morgen een failsave van een ander merk proberen, eens kijken of dat resultaat geeft.

    ik weet dat zo een pack beter is dan losse a-batterij, maar het is toch een teleurstelling als je 30 (66 hfl, ja ik blijf omrekenen) uitgeeft en geen resultaat hebt.......maar ja, ik rook niet, drink niet, ga bijna nooit stappen dus een hobby mag iets kosten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2008
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Kun je beter niet meer doen want je schrikt je altijd weer te pletter met die bedragen

    M.v.g. Mark
     
  11. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    haha :D wat moeten de Belgen dan zeggen, 30€ was voor ons een dikke 1200 BEF Klinkt toch een hoop meer als die euro's.

    @m3: Ja, zet m gewoon ff tussen je ontvanger (kanaal 1, van het stuur) en je stuurservo. Mijn carson failsave werkte niet op mijn gaskanaal, maar doet het feilloos op het stuurkanaal. Waarom weet ik niet... Ik heb maar een nieuwe voor op het gas kanaal gekocht. Zodat als er nu storing is, de ene ervoor zorgt dat de auto afremt, en de andere zorgt ervoor dat de auto naar links (of was het nou rechts?) stuurt.
     
  12. m3

    m3 Guest

    dat is waar........maar ja, it's a habit!
     
  13. m3

    m3 Guest

    ok, ik heb het geprobeerd, tevergeefs, geen resultaat! de fs doet het wel, want de led springt op rood, maar het stuurt de servo niet aan.

    morgen in de winkel maar een nieuwe proberen, pas als het daar aan ligt hoef ik te betalen, dus op naar quartel!
     
  14. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Als het lode lampje brand staat de failsafe in werking, dus is er storing;)

    RJ
     
  15. Gi Joe

    Gi Joe Guest

    je servo doet het wel zonder failsave?
    anders kan het ook aan je ontvanger liggen.
     
  16. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Check je antenne draad. Kijk of het nergens tegen mekaar aan komt!

    RJ
     
  17. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Tja, dan weet ik het ook niet... succes morgen
     
  18. m3

    m3 Guest

    draad ligt nergen bloot, nergens een breuk, servo doet het zonder fs.

    ik heb dus ook al een nieuwe fs gehaald, wel van hetzelfde merk, en hetzelfde resultaat.

    morgen ga ik het dus proberen met een ander merk fs.
     
  19. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.424
    Locatie:
    Zaandam

    Hej assendelver, waarom helemaal naar Quartell?

    Maandag, donderdag en vrijdag avond is RC Speedworld - Uw on- en offline RC dealer te Heemskerk geopend tot 22.00 uur! Dan kan je wat :)
     
  20. m3

    m3 Guest

    hey bym........sjek meel!
     

Deel Deze Pagina