Gisteren belde Roel me, we komen morgen met de camper....uhhhh...huh????? WAT??? We gaan morgen er tussen uit met de camper van Bassie...en ik maar denken dat het een grapje was.
Vanmorgen ging de bel en.....er staat een camper voor de deur! Ik kon het haast niet geloven hehehehe.
DAT scheelt heel wat in de kou. Vandaag hebben we testen gedaan met onze trackers. Belangrijk is eerst eens te weten wat nu eigenlijk je bereik is. Alvorens heb ik een route gepland met behulp van google. Bedoeling was om de trackers te plaatsen om via vooraf geplande punten metingen te doen. We hadden 2 meetpunten, 2,3 kilometer en 3 kilometer. Met walky talky's houden we onderling contact.
Op 2,3 kilometer hadden we beide goed beeld en rc link. Op 3 kilometer had Roel nog veel "sneeuw" op zijn beeld, ik ook wel een beetje. De rc link deed het perfect van beide...en dat op 2,4 GHz! We konden niet verder gaan omdat anders bomen en gebouwen tussen de meetpunten komen te staan.
In ieder geval weten we nu hoever we met zekerheid zouden kunnen vliegen.
Was nog even lachen toen een man angstig naar me toe kwam, zijn autoraam opendraaide en vroeg: bent u geheime zenders aan het opsporen?
Daarna nog even geprobeert te vliegen maar dat ging niet meer door de harde wind en we waren bijna bevroren! Dan is het wel heerlijk lekker warm terug in de camper te zitten. Volgende keer maar eens proberen om vanuit de camper te vliegen....
MVG. Robert.