Vanavond heerlijk gevlogen eerst de getuned antennes gemonteerd.
Ze waren dan wel niet 2450 GHz (=kanaal 3 in het midden van de 2.4 GHz band) maar een aantal zat zo rond de 2428 en dat is precies kanaal 2!
Allerlei combinaties geprobeerd uiteindelijk een CL op het vliegtuig een SPW en Helical 5 turn op het grondstation.
Eerst op zicht zover ik durfde daarna , hup bril op en gaan.
De eerst batterij 35 min en de tweede 45 min!! volledig FPV
van 20.00 tot 22.30 uur bezig geweest
Strak beeld heel af en toe wat ruis en soms (eens in de 5 min) 1 a 2 sec storing.
Ik kan over mij heen vliegen en achter me langs de antennes pikken alles de Helical heeft een hoek van 50 60 70 graden beetje afhankelijk van de afstand.
DIY circularly polarized Helical antenna 7.5 -13 dbi - RC Groups
Ik kon tot 1.5 km daarna kreeg mijn besturing stuipjes maar kon het goed zien aankomen op de HobbyKing 12$ OSD
Ik heb namelijk de tweede spanning aanduiding van de OSD gebruikt voor de RSSI waarde van mijn corona 35MHz ontvanger.
Corona moet toch verder kunnen komen, maar eens een andere ontvanger gaan proberen, aan het beeld lag het niet.
Heeft iemand ervaring met de Corona's??
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 8Ch 35Mhz
Ok tot zover, groet fransbr (SpongeBob)
O ja dit is de nieuwste Helical op 5.8 GHz.
..., Sander kun je mijn antenne tunen...
sorry, ik kon het niet laten.

Ze waren dan wel niet 2450 GHz (=kanaal 3 in het midden van de 2.4 GHz band) maar een aantal zat zo rond de 2428 en dat is precies kanaal 2!
Allerlei combinaties geprobeerd uiteindelijk een CL op het vliegtuig een SPW en Helical 5 turn op het grondstation.
Eerst op zicht zover ik durfde daarna , hup bril op en gaan.
De eerst batterij 35 min en de tweede 45 min!! volledig FPV
van 20.00 tot 22.30 uur bezig geweest
Strak beeld heel af en toe wat ruis en soms (eens in de 5 min) 1 a 2 sec storing.
Ik kan over mij heen vliegen en achter me langs de antennes pikken alles de Helical heeft een hoek van 50 60 70 graden beetje afhankelijk van de afstand.
DIY circularly polarized Helical antenna 7.5 -13 dbi - RC Groups
Ik kon tot 1.5 km daarna kreeg mijn besturing stuipjes maar kon het goed zien aankomen op de HobbyKing 12$ OSD
Ik heb namelijk de tweede spanning aanduiding van de OSD gebruikt voor de RSSI waarde van mijn corona 35MHz ontvanger.
Corona moet toch verder kunnen komen, maar eens een andere ontvanger gaan proberen, aan het beeld lag het niet.
Heeft iemand ervaring met de Corona's??
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 8Ch 35Mhz
Ok tot zover, groet fransbr (SpongeBob)
O ja dit is de nieuwste Helical op 5.8 GHz.
..., Sander kun je mijn antenne tunen...

sorry, ik kon het niet laten.

Laatst bewerkt: