Antenne's en FPV antenne perikelen

Wat vinden jullie van deze zender ?

flysky-9x.jpg

Fly Sky FS-TH9X 9Ch Transmitter | Heli Reviews

Ik denk dat er geen 35mhz module bij zit alleen 2.4G

ligt een beetje aan de foto's ze lopen zo goed als recht, heb 0,8mm2 wikkel draad gebruikt dus kan ze als het nodig is makkelijk aanpassen... dit zijn de eerste ;), er zullen er zeker nog wel meer volgen ook met wat harder antenne draad zodat ze wat beter in model blijven.

Die futaba zag er slecht uit
Zat ook geen ontvanger bij.

Ik kan die zender inkopen
Dus ben benieuwd of daar nog meer liefhebbers voor zijn.
Zelf lijkt het mij wel makkelijk om er een erbij te hebben voor fpv.
Ik weet alleen niet of er nog 35mhz modules voor te koop zijn.
Een UHF kan er zowiezo wel in.

Eerste versie Turnigy 9X was rebranded FlySky.

2e versie Turnigy 9X heeft wat verbeteringen hardware en software in vergelijking met FlySky.
Ik vlieg al een ruime tijd met de 9X (en een frsky 2,4GHz module of 35MHz module of TLRS UHF module), en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Wel eerst even goed (ook van binnen) inspecteren omdat de kwaliteit niet altijd even goed is.

De bijgeleverde 2,4GHz FlySky module is echter gegarandeerd prut. Gebruikt maar 1 kanaal en hopt niet, is daarom heeeeeel storingsgevoelig.

lees anders ff de review http://www.rcmodelreviews.com/imax9x.shtml

edit: UHF zou ik er trouwens niet in bouwen, maar op een paal verderop zetten. Als ik mijn UHF op medium power (500mW) zet, dan loopt ie na een tijdje vast als de module erin zit, ding kan kennelijk niet goed tegen 433MHz. Hoog vermogen 2,4GHz is tot nu toe geen probleem geweest.

Laatst bewerkt:
vanavond toch nog even naar het strand geweest om m'n nieuwe antennes te gaan testen, ben dik tevreden met m'n eerste zelf gebouwde set. 1km weg is geen probleem alleen is het beeld niet altijd optimaal, de storing die ik met de standaard omni's had is nu zo goed als verdwenen.

deze week nog maar eens een nieuwe cl maken en proberen om het beeld wat strakker te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie kan mij wat zinnigs vertellen over de patch antenne's?

Mijn vraag is gericht op afstanden die patches kunnen halen, in mijn geval 5.8.
Wat is het verschil in bereik tussen een 8db en een 12db patch?

De hoek van een 8db lijkt me erg practisch en heb geen idee hoeveel er dan wordt ingeleverd op de afstand?

Wie O wie kan er wat zinnigs over kwijt??????

Hoe hoger de db, hoe gerichter je moet vliegen.
Met de 12 db kun je verder vliegen, alleen is de hoek kleiner.
Dan kom je dus op een antenne tracker.

Durf ik je niet te zeggen, is altijd afhankelijk van verschillende factoren.
Ik ben nu 1,3 kilometer gevlogen met een 8db patch op 2,4GHz en het beeld was nog perfect.
Ik weet niet hoeveel verder ik kan, maar als het goed is merk je dat er meer storing komt, beeld valt niet zomaar weg.

Elke 6dbi verdubbelt je bereik. Dus volgens robberts voorbeeld zou je dan met een 10dbi theoretisch 600m ver komen. Het verschil tussen een 8 en een 12dbi antenne is dan dus 4 dbi. als je met de 12dbi 1.5km ver komt kan je met de 8dbi dus rond de 1km komen.

mvg Hugo Janse

Vandaag hebben robert en ik een test gedaan met de 2.4G RC setup
Ik heb de RC Yagi met booster op een ander statief gezet.
Helaas maakte dit niet zo heel veel uit.
Het bereik blijft onstabiel tussen de 1 en 2 km
Dus alles weer op de tracker gezet.
Vandaag kon ik 1.5km halen.
Wel lekker gevlogen trouwens.
Zelf boven een Luchtballon gevlogen.

Back