Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het vuurwerk is helaas niet doorgegaan. Met de huidige software vond ik het te riskant, en het regende overdag, waardoor ik niet de moeite genomen had om de oude software er terug in te stoppen.
In elk geval, als je de video van de crash ziet ben ik blij dat ik de copter maar aan de grond gelaten heb.
[URL="V2.1.1r4 - I only switch from Stabilize to Acro - YouTube[/URL]
De eigenaar schakelde per ongeluk naar acro ipv loiter, maar dat zou niet zo'n gevolgen mogen hebben.
Jawel hoor, je kan simmen. Je kan simmen met de hardware (apm via usb geconnecteerd met flightsim op je pc) wat we HIL noemen (hardware in the loop) en er is een software sim, die de ardupilot/copter code automatisch compileert en laat vliegen in de sim.
Alle versies worden eerst gesimmed en dan door een aantal developpers in het echt gevlogen en getest voor ze gereleased worden.
HIL instructies: QuadHil - arducopter - How to setup Quad Hil in the mission planner - Arduino-based autopilot for mulitrotor craft, from quadcopters to traditional helis - Google Project Hosting
HIL voorbeeld (filmpje) : ArduCopter in action: Testing the QuadCopter (HIL mode) on X-Plane v9 - DIY Drones
Je kan in de sim alles wat je in 't echt kan, missies vliegen, gps hold, altitude hold, enz. Je zender zend instructies naar je ontvanger, deze zend het naar het arducopter bordje en het bordje stuurt commando's via usb naar de motoren van de sim ipv naar de echte motoren.
Software autotest (compileert automatisch de laatste arducopter versie en test deze software matig) : http://apm.tridgell.net/
Vrijwel alle eigenaardigheden die door users gerapporteerd worden op het forum zijn met de sim niet te reproduceren. Vaak zijn ze ook door de ontwikkelaar in echte vlucht ook niet te reproduceren. Dat maakt het dan moeilijk om de oorzaak te achterhalen he...
In bovenstaande crash bvb is al gebleken dat de copter de commando's van de zender nog prima ontving. Ook het rollen en volgas gaan van de motoren is prima gelogd en uitleesbaar in de mission planner log playback (op 10% snelheid) net zoals het in 't echt gebeurde.
Verdere analyse toont aan dat de batterij bijna leeg was, maar het is onduidelijk hoe dat de plotse rol zou kunnen verklaren.
Uit de logs bleek ook dat hij naar acro schakelde ipv naar loiter, maar dat kan ook niet echt verklaren wat er gebeurt, want hij had ervoor ook al in acro gevlogen.
Je zou de crash als volgt eenvoudig kunnen voorstellen :
je programmeert z = x + y
je zegt x = 1 en y = 1
Je computer zegt z = 3
Hoe komt dat nou ?