Arducopter Quad wordt Hexaspyder

kijk maar uit voor dat je het weet heb je ijs op de props zitten en heb je onbalans en trilling dat had ik een jaar geleden.

(offtopic)had je mijn pbtje gezien michel pet?

(ontopic) ik heb met ijs op props nog geen problemen gehad, gister ook gevlogen;)

Nou, dat printje kan ik wel weggooien....

Gewoon brutaal geweest....5 minuten op mijn zender ingesteld, en me niets aangetrokken van het gepiep van dat controleprintje. Die gaf na ongeveer 30 seconden al de eerste piep, en de laatste 2 minuten van mijn vlucht was ie in paniek alsof de accu echt leeg zou zijn.....

Uiteindelijk heb ik dus 5,5 minuut gevlogen en bij thuiskomst mijn controle apparaatje erop, en wat denk je.......nog 29 % in de accu......dus kan zeker 7 minuten vliegen met deze setup, misschien zelfs wel 8......

Filmpje volgt nog......

Ik moet wel zeggen dat ik nog wat PID tuning moet toepassen, aangezien mijn hexa op rol aant overcorrigeren is(wobbelen) erg irritant, zeker als je naar de beelden kijkt.....(Het enig probleem is dat ik de ballen verstand heb van PID tuning en geen idee welke waarde ik moet verlagen om de gyro wat minder te laten doen.....)

Zie je wel de aanhouder wint.
Dus bijna 8 min volgens de berekening.
In de praktijk vlieg je ook niet altijd die 30A.
Nu ben ik benieuwd wat je kan bijladen.
Laat het even weten ik ben nieuwsgierig.
Dan toch maar dit instelbare piepertje.
Ik heb er weer een paar onderweg.
Ik zet ze op alle lipo vliegtuigen.
</title><meta name="description" content="1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Alarm in Consumer Electronics , Batteries Chargers , Battery Testers |eBay"><meta name="keywords" content="1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Alarm, Consum

Ik was eigenlijk van plan om dat systeem van u4eake met die leds erop te bouwen. maar goed....eerst nog ff andere dingen.....

Er ging maar 2100 mAh in, dus moet de 8 minuten gemakkelijk kunnen halen......zelfs al ist geen nieuwe accu meer......

Mooi gegeven.
Je weet zelf wat je vlieggedrag was dus als dit rustig was ga je met gemak naar de 10 min.
Hou het wel aan de voorzichtige kant todat je een signalering hebt.
Succes
Ton

Leuk gedaan en beheerst gevlogen hoor.
Jij durft tussen die bomen en takken.
De accu kan het dus prima aan.
Ton

Wat dat lipo-alarm betreft.
Je moet natuurlijk ook kijken wanneer hij begint te piepen.
Als je even vol gas geeft en hij piept, da's eerder normaal.
Dat heb ik ook na 2 minuten vliegen.
Ik land pas als de copter in hoover begint te piepen.

Wat de PID-tuning betreft, dit moet je normaal gezien relatief snel kunnen bijstellen:
AC2_Tweaks
Probeer eens met een iets lagere Rate Roll parameter.

Tja wat die bomen betreft....als je een leuk filmpje wil, dan is dat het mooiste....vlak langs objecten vliegen.......en.ik heb maar een keer de tak geraakt. ;)

Nou die pieper heeft minimaal de laatste 2 minuten van de vlucht constant gepiept, en de led was rood, maar heb me er gewoon niets van aangetrokken.....

Laatst bewerkt door een moderator:
kan bbest zijn dat ie dat doet omdat je accu niet goed meer is. een accu die niet zo goed meer is zakt eerder het voltage in onder belasting, waardoor hij eerder gaat piepen. ...

Nou dit moet toch ongeveer de gelegenheid zijn om de mooiste plaatjes te schieten he.......alleen wel koud......BRRRRRRRRRRRRRR

Nog wat gefilmd vandaag, maar hij vliegt nog steeds niet naar mijn zin....hij lijkt te overcorrigeren op yaw, waardoor na het sturen de hexa iets terrugdraaid...

Ook zitten er nog wat trillingen in het beeld, dus meer schuimrubber nodig .......

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is echt mooi, iedereen moet ff kijken, en die kinderen zijn helemaal niet weg te slaan als je met zon ding bezig bent.....

Maar eeh, heb niets geraakt deze vlucht, alleen soms corrigeer ik nogal plots, omdat hij nog niet helemaal naar mijn zin vliegt.....

wel jammer van die honden, want had eigenlijk op snelheid onder die brug door willen vliegen, maar jah dan had ie hond hem opgevreten(of andersom) denk ik....moest aan het einde al 100 meter wegvliegen voor ik dat beest kwijt was, en ik kon landen.....:-)

Ja dat was goed te zien die honden iedereen moet wennen aan zo'n ufo.
Ik dacht even bij 3.04 in het filmpje dat je op die wilg zat.
Zal dus je reactie zijn.
Ton

Hebben de ESC's nog last van de kou? Als ik m'n quadcopter in dit weer buiten neerzet dan gaat het mis met de calibratie en willen ze niet 'armen'. Staat hij weer even binnen dan gaat het weer goed. Ik heb Hobbywing ESC's (en volgens mij zijn dat eigenlijk dezelfde als de Turnigy Plush die jij volgens mij heb?)

Ik heb nergens last van moet ik zeggen, ik trouwens geen plush, maar sentry.

De plush waren overal uitverkocht, dus heb sentry's gekocht en dat balanskabeltje wat daar aan zit erafgesoldeerd.....

Maar voorlopig geen last van kou....

Heb wel mijn ardupilot ingespoten met printplaatlak......maar aan de regelaars verder niets gedaan...

Back