ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

Heeft iemand ook gehad dat met arducopter 3.1 een mc spontaan uit de lucht valt? Opeens alle 6 motoren uit. Gingen nog wel weer aan onderweg naar beneden maar viel niet meer te redden. Volgens de logs was het niet de apm (Die corrigeerde correct op de val) maar 6 regelaren die alle 6 spontaan uitvallen? Dat is ook gek. Alles werkt prima nu, accus waren nog niet 1/2 leeg.

Ik heb even een vraagje over stroom voorziening Apm, heb al het een en ander zitten lezen en youtube filmpjes zitten kijken..maar kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb begrepen dat als je de jumper op de Apm hebt zitten dat het hele board wordt voor zien van stroom toch?

Nu wilde ik graag met de stroom toevoer van mijn ESC met BEC de hele APM voorzien van stroom inclusief de ontvanger..is dit mogelijk?

Ik heb namelijk geprobeert de APM aan te sluiten zoals ik dacht dat het correct was alleen zag ik dat mijn apm wel stroom had, maar de ontvanger niet :(
Daar blijf ik dus beetje steken en heb even geen idee of ik iets verkeerds doe....?

Of kan ik echt beter een aparte stroom module bestellen en heb ik dan nog steeds een esc met bec nodig?

Ublox

Heb voor mijn APM 2.5 van RCTimer een Ublox NEO GPS-6M+HMC5883L Compass Module gekocht. Extern dus.

26879.jpg

Nu heb ik alleen problemen met het werkend krijgen van de GPS module. Het lijkt hem te zitten in de wijze van aansluiten. Ik twijfel of de volgorde van beide stekkers kloppen.

De stekker die meegeleverd is voor de GPS is een 6 pin style kabeltje die alleen past in de oude GPS aansluiting aan de zijkant van de APM. Daar op aangesloten krijg ik echter geen GPS lock. De module laat op de printplaat ook geen informatie zien t.a.v. een layout oid. Ik heb nu geen idee hoe ik er achter moet komen of er draden verkeerd zitten. TX RX omgedraaid oid. etc.

toch ff bezig geweest en heb nu eindelijk stroom op alles, voor mij als beginner heel wat ;) ben dus weer stukkie verder :P

Heb voor mijn APM 2.5 van RCTimer een Ublox NEO GPS-6M+HMC5883L Compass Module gekocht. Extern dus.

26879.jpg

Nu heb ik alleen problemen met het werkend krijgen van de GPS module. Het lijkt hem te zitten in de wijze van aansluiten. Ik twijfel of de volgorde van beide stekkers kloppen.

De stekker die meegeleverd is voor de GPS is een 6 pin style kabeltje die alleen past in de oude GPS aansluiting aan de zijkant van de APM. Daar op aangesloten krijg ik echter geen GPS lock. De module laat op de printplaat ook geen informatie zien t.a.v. een layout oid. Ik heb nu geen idee hoe ik er achter moet komen of er draden verkeerd zitten. TX RX omgedraaid oid. etc.

Geen ervaring mee, maar hier hebben ze het over een 5 naar 6 cabel:
http://img.alibaba.com/img/pb/480/901/848/848901480_169.jpg

Hoi BasThijs

Ik heb helaas een andere gps module, ik had je graag geholpen (heb een CRIUS) maar er zijn vast wel mensen die je er bij kunnen helpen

Ik heb even een vraagje over stroom voorziening Apm, heb al het een en ander zitten lezen en youtube filmpjes zitten kijken..maar kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb begrepen dat als je de jumper op de Apm hebt zitten dat het hele board wordt voor zien van stroom toch?

Nu wilde ik graag met de stroom toevoer van mijn ESC met BEC de hele APM voorzien van stroom inclusief de ontvanger..is dit mogelijk?

Ik heb namelijk geprobeert de APM aan te sluiten zoals ik dacht dat het correct was alleen zag ik dat mijn apm wel stroom had, maar de ontvanger niet :(
Daar blijf ik dus beetje steken en heb even geen idee of ik iets verkeerds doe....?

Of kan ik echt beter een aparte stroom module bestellen en heb ik dan nog steeds een esc met bec nodig?

Ik heb een aparte stroom module omdat dit werd aangeraden, ook gebruik ik die module voor het uitlezen van amp/volt voor mijn minimOSD.

Net even de log van gisteren bekeken....
De vibraties zijn toch een stuk(je) erger dan gedacht :O

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb afgelopen week moongel besteld, ik ben heel benieuwd of het gaat helpen. YouTube zegt van wel haha

Ik heb afgelopen week moongel besteld, ik ben heel benieuwd of het gaat helpen. YouTube zegt van wel haha
]

Ik gebruik ook moongel bevalt goed ik heb alleen niet getest met en zonder, dus geen grafiekjes helaas.

Het opvangen van trillingen blijft inderdaad een probleem, graag zou ik dan ook willen weten wat voor jullie het beste resultaat oplevert.

Een goed stijf frame :) is absoluut noodzakelijk met grote props. Ook goede motoren. Zonder prop mag je niets voelen in het frame.

Het opvangen van trillingen blijft inderdaad een probleem, graag zou ik dan ook willen weten wat voor jullie het beste resultaat oplevert.

Op YouTube zijn aardig wat resultaten en testen te vinden. Ook op de 3dr apm site is er een complete pagina aan toegewijd.
Als je die nog niet gezien hebt zou ik daar even kijken, maar ik acht die kans klein haha.

Ik zal mijn vergelijkingen posten wanneer ik de moongel binnen heb

Jep! Heb hem net binnen ook besteld bij bax shop. 6 stuks netjes in een plastic doosje

Back