Arduspyder

Als ze binnen zijn zal ik ze eerst even testen op 4S om de ESC te bepalen, waarschijnlijk gaan er de Graupner E 11x5 prop's op.

De spec's,

Avroto M2814-11S Short Shaft 770KV Brushless Motor
Manufacturer Data:
Model number M2814-11S
Weight approximately 100 grams not including wires.
35mm D x 36mm L
Shaft diameter 4mm.
No-load speed: 770 rpm / V
Watts: 350
Lipo cell 3-5
Current capacity 22A/60s
Wire length 600mm
14 magnets 12 stator arms
Shaft secured by snap ring
.2mm NdFeB sheet
Hardened shaft from Japan
Quality EZO brand bearings from Japan.

High quality accessories included:
Includes radial mount set with prop adapter.

Ziet er super uit Mario, overtuigend! Het is een mooi model geworden, prachtig ontwerp. Ook met de cameramount lijkt hij overtuigend te vliegen.

Mooi hoor!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Thanks Aldert :)

Er komen gemiddeld zo'n 2 firmware updates uit per week en het gaat er nu een beetje op lijken, ben benieuwd waar we over 2 maanden staan.

Ben nu bezig met een nieuw ontwerp voor een hexa met mount voor de Ardu, bedoeling is dat deze specifiek voor kamera en video werk gebruikt gaat worden.

Het zal wel een conventioneel model worden omdat je daar gewoon niet echt omheen kan, maar dan met zo'n 70cm span en veel lift vermogen (+/- 13Kg max lift), extra aandachts punt wordt om zo veel als mogelijk de trillingen te dempen, beginnend bij de motoren (Avroto's) zelf.

Kamera zal een Panasonic DMC-GH2 met de 14-140 lens worden, moet daar helaas wel nog even voor sparen :rolleyes:

De Arduspyder zal dan voorzien worden van een ander board voor het betere scheurwerk :cool:

Gr,

Mario

Laatst bewerkt:
Ziet er zeer goed uit ! Heb gisteren ook 2.0.35 getest bij windstil weer, maar mijn hexa behield zijn hoogte niet. Bij loiter was het iets beter als bij alt_hold, maar hij ging 1 keer vrij snel naar beneden, en de andere keren omhoog.
Ik heb wel een sonar, heb jij die ook ?

Verder vind ik vooral de yaw enorm verbeterd in 2.0.35. Echt jammer dat alt_hold zo slecht is, anders had ik gisteren een leuk missietje kunnen proberen waarbij de hexa 4 waypoints vliegt, op het 5e waypoint 3x met zijn leds knippert en dan naar launchpositie gaat en automatisch land.

Laatst bewerkt:
Bij mij was het ook met de sonar, de gas regeling was wel wat te agressief vond ik, maar dit is de eerste firmware waarbij het tenminste werkt.

Boven de 10m (druksensor) ook nog geprobeerd maar dan blijft hij gewoon door stijgen.

Bij mij bleef hij op sonar even ongeveer op hoogte, maar dan gaf hij wat gasstootjes, ging wat omhoog en kwam dan blijkbaar buiten het sonar gebied en bleef stijgen.
Zo laag als jij het deed heb ik niet aangedurft.
De sonar neemt pas onder de 4m volledig over. Tussen 4 en 15meter worden sonar en barometer gemengd en boven 15 meter is het enkel baro.
Die gasstootjes is idd aggressief, net een johnny die met zijn brommerke wil stoefen :-) Vroem vroem vroem :-)

Dit is de betreffende code in arducoptermega.pde

if(baro_alt < 1500){
scale = (sonar_alt - 400) / 200;
scale = constrain(scale, 0, 1);

current_loc.alt = ((float)sonar_alt * (1.0 - scale)) + ((float)baro_alt * scale) + home.alt;

Inderdaad net een brommer die staat te gassen, maar onder de 4m kan je rustig proberen ondanks het wat agressieve gas gedrag.

De Avroto motoren en de Mystery 40A regelaars zijn binnen, motoren zien en voelen perfect aan :D

Vanavond maar eens testen en meten.

Avroto op rubbers naast de Keda 22L,

P7224043.jpg

Back