Hallo Arnold,
Da's een mooie vaarstek, waar is dat precies?
Vandaag hoofdzakelijk aan de tweede ARPRO gewerkt, die is nu ook vaarklaar en inmiddels getest (nog teveel wrijving in de aandrijving, dus te traag, moet nog inlopen).
De eerste ARPRO even op 3S getest, het resultaat doet aan de Blaze denken, wat een snelheid...
Nu dat geweld nog zonder ongelukken de bocht om zien te krijgen.
Met de Arowana alleen even getest met een andere turnfin afstelling; die is waarschijnlijk te klein, want het bochtengedrag op snelheid blijft 'hoekig'...
Als ik volgende week er aan toekom zal ik eens een 42K drieblad proberen, bij onze gestepte rompen was het geen vooruitgang, maar misschien bij deze rompen wel.
Pikant detail; we hebben de vaartijd met de 4500mAh Lipo van vorig jaar getimed: 5 minuten 50 seconden..., ik kom dus tien seconden vaartijd te kort.
Nu was dit wel in de gracht, waar ik om te keren heftig van het gas moet, elke keer weer in plané komen neemt redelijk veel stroom, dus ik heb goede hoop, dat ik een heat rond de driehoek wel zal halen.
Komende weken het onderwaterschip maar schuren en plamuren, dat scheelt ook weer.
Bij het achter elkaar leeg varen zijn de motor en regelaar amper warm, de lipo ruim handwarm, maar die was dan ook leeg gevaren tot aan de lipo afschakeling...
Groeten, Jan.