Arowana deep V mono2

Nog even een paar foto's van het drukloze koelsysteem in mijn Arowana:

De krul loopt naar voren tot de regelaar, de uitlaat loopt naar voren tot aan de motor, zo zijn de slangen het kortst en is de weerstand voor het water het laagst:
full

Inlaat naar voren wijzend, de uitlaat zuigend naar achteren:
full

Nog eentje van de turnfin, volgens mij iets aan de bescheiden kant:
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan,

Ik heb de hoek van de water pick up iets veranderd en het buisje wat schuiner(omhoog) afgevlakt.(grotere opening)
Ga straks ff proberen of het nu beter werkt......
M'n cameraman gaat mee dus ik hoop enkele pos. beelden te kunnen laten zien vanmiddag:p

Werkt de waterinlaat nog niet dan moet ik maar iets anders bedenken......
We zien wel

Hoi,

Net ff gevaren met de Arowana ,
Ik had in de vloedkamer al lood liggen om de boot te laten draaien,maar blijkbaar was dit teveel gewicht en het beinvloedde behoorlijk het vaargedrag.

De laatste 2 min heb ik gevaren zonder lood in het vloedkanaal en dat ging een heel stuk beter.(na 1:30 min.)
De koeling werkt al een stuk beter na de aanpassingen en de motor was na 5 min.raggen nog wel warm maar absoluut niet heet.

Het "wiebelen"van de boot kwam dus idd door een stuk onbalans in de boot....
Ook kon ik goed het verschil merken van tegen de wind invaren of van de wind af met de boot

Heb ondertussen een mooi vaarwatertje hier in de buurt gevonden, gelukkig had ik m'n vaste cameraman bij me (Timo) en er is een kort filmpje van gemaakt.

de link naar het filmpje :[URL="
- Arowana brushless 32"rc boat[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat toch lekker zo ?

Dan wordt het nu tijd voor 'n metal-prop.

Mijn voorkeur zou 2mm kleiner en 1 blad meer zijn.

Maar laat dat advies maar aan Jan over.

Op het electro-forum staan er een paar te koop van Jozef en David mss zit daar wat tussen.

Hallo Arnold,

Da's een mooie vaarstek, waar is dat precies?

Vandaag hoofdzakelijk aan de tweede ARPRO gewerkt, die is nu ook vaarklaar en inmiddels getest (nog teveel wrijving in de aandrijving, dus te traag, moet nog inlopen).
De eerste ARPRO even op 3S getest, het resultaat doet aan de Blaze denken, wat een snelheid...
Nu dat geweld nog zonder ongelukken de bocht om zien te krijgen.

Met de Arowana alleen even getest met een andere turnfin afstelling; die is waarschijnlijk te klein, want het bochtengedrag op snelheid blijft 'hoekig'...

Als ik volgende week er aan toekom zal ik eens een 42K drieblad proberen, bij onze gestepte rompen was het geen vooruitgang, maar misschien bij deze rompen wel.

Pikant detail; we hebben de vaartijd met de 4500mAh Lipo van vorig jaar getimed: 5 minuten 50 seconden..., ik kom dus tien seconden vaartijd te kort.

Nu was dit wel in de gracht, waar ik om te keren heftig van het gas moet, elke keer weer in plané komen neemt redelijk veel stroom, dus ik heb goede hoop, dat ik een heat rond de driehoek wel zal halen.
Komende weken het onderwaterschip maar schuren en plamuren, dat scheelt ook weer.

Bij het achter elkaar leeg varen zijn de motor en regelaar amper warm, de lipo ruim handwarm, maar die was dan ook leeg gevaren tot aan de lipo afschakeling...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

De vaarplek op het filmpje is in franeker ik zal je wel ff een link sturen.

Mooi dat je de boten bijna klaar hebt ben zeer benieuwd, we gaan een keer een middag testen/oefenen......
Ben ook benieuwd hoe de boot zal varen met een 3blad...................

marreeuh hoe vond je het vaargedrag van m'n boot in het filmpje na 1:30?
wordt toch al best acceptabel voor een newbee toch?(of "blaas"ik nu teveel:p)

Hallo Arnold,

Da's voor ons niet naast de deur, maar wie weet...

Als we er een provisorisch driehoeksparcours in kunnen gooien is het de rit wel waard.

Op een filmpje is het vaargedrag moeilijk in te schatten omdat je niet weet wat de man aan de zender precies doet, maar het ziet er niet slecht uit.

Hoever ga je bijvoorbeeld van het gas om een bocht te maken?
Dat soort dingen.

Groeten, Jan.

Jan,

Voor een driehoeksparcour is het denk ik wat te smal...........
Maar jij wist toch ook nog een locatie?
Ik hoor het wel.

Hé Jan,heb gisteren ook weer wat bijgeleerd.Als je alleen vaart,verbruik je meer stroom namelijk!!!
Tijdens een wedstrijd zijn er meerdere boten & dus golfjes.Zo loopt de boot losser en verbruik je minder.
En inderdaad,toen ik gisteren alleen vaarde met de ETTI "SABER" ging de boot echt niet goed,dat ik hem beu was.
Maar later toen er meerdere aan het varen waren,ging hij als een speer,met een vaartijd van +7 minuten.Toen ik alleen was haalde ik de 6 minuten niet.

Heb ik het nu goed gezien??????????Ga je hem verkopen????
Dat is zeer jammer na al die moeite die je gedaan hebt om hem mooi varend te krijgen.

We hebben hem volgens mij overgehaald naar de cat-side of life!

Haha, hetwas idd geweldig mooi om die dag mee te maken (ondanks het geweldige weer).
Heb hier nog een mooie mono liggen ,daar gaan we voorlopig mee verder.
Eerst maar eens rondkijken naar een andere zender.

Let's wait and see........:cool:

@ Michiel, slechts een half dagje was het toch..............?

Laatst bewerkt:
Zo, de tweede Arowana is ook zover, dat er zometeen een testrun gemaakt kan worden.

Vanwege de teleurstellende resultaten van nummer één (en de ontbrekende tijd...), deze keer geen vloedkanaal, flippen is dus geen optie...

Deze boot is vrijwel identiek opgebouwd, maar door het ontbrekende vloedkanaal iets lichter.
Ik ben benieuwd welke boot onder welke omstandigheden het beste presteert, als het 'tegen' zit heb ik voor m'n zoon de betere/lichtere boot gebouwd en wordt ik aanstaande zondag gepiepeld.

We zien het wel.

Groeten, Jan.

De eerste indruk is goed; de boot loopt netjes rechtuit, stuurt nog iets te agressief naar mijn smaak, maar gaat wel nagenoeg vol gas de bocht om zonder te flippen (daar krijg ik zondag m'n handen nog vol aan, als m'n zoon 'm bestuurt...).

Rechtelijn snelheid een geschatte 65 km/h, is niet echt belangrijk, daar we rond het driehoeksparcours racen, waar bochtengedrag en acceleratie belangrijker zijn.
De boot loopt mooi stabiel, geen neiging tot vliegen, ondanks de harde wind en vaart op de laatste paar centimeter van de romp.

De drukloze koeling werkt als een tierelier, na 6 minuten was er niks warm, de Lipo nét handwarm, niks aan de hand.

Dat wordt weer genieten zondag a.s. in Hengelo.

Groeten, Jan.

Vanavond even samen gevaren met beide boten...

Ik had dus gelijk, de lichtere boot is sneller én neemt de bochten mooier, vanwege de turnfin.
Daar ben ik mooi klaar mee, zondag maak ik tegen m'n zoon geen kans, tenzij hij z'n boot om vaart, want dat is 'm vanavond ook al een keer of drie gelukt.

Gauw aan het aanpassen, dus.

Groeten, Jan.

Back