pompebled
Forum veteraan
Hallo Arnold,
Het water was vandaag glad en dan kon je zien, dat het koppel van de aandrijving de boot op de rechterzijde drukte.
Bij de 48K had ik dat ook al geconstateerd, maar daar ging de boot weer rechtop varen, als de eindsnelheid bereikt was.
Met de 51K bleef de boot steeds iets naar rechts leunen, met een 57K zal dit effect nog sterker zijn.
Om deze reden én het feit dat er dan wel héél weinig speling tussen het roerblad en een 57K overblijft, heb ik deze er niet opgeschroefd.
Wat ik gisteren niet heb kunnen doen is me vandaag wél gelukt; door op volle snelheid even te veel naar links te corrigeren voer de boot zichzelf om, op vlak water...
Het koppel van de aandrijving speelt hierin zeker een rol.
Groeten, Jan.
Het water was vandaag glad en dan kon je zien, dat het koppel van de aandrijving de boot op de rechterzijde drukte.
Bij de 48K had ik dat ook al geconstateerd, maar daar ging de boot weer rechtop varen, als de eindsnelheid bereikt was.
Met de 51K bleef de boot steeds iets naar rechts leunen, met een 57K zal dit effect nog sterker zijn.
Om deze reden én het feit dat er dan wel héél weinig speling tussen het roerblad en een 57K overblijft, heb ik deze er niet opgeschroefd.
Wat ik gisteren niet heb kunnen doen is me vandaag wél gelukt; door op volle snelheid even te veel naar links te corrigeren voer de boot zichzelf om, op vlak water...
Het koppel van de aandrijving speelt hierin zeker een rol.
Groeten, Jan.