Vloedkanaal in tweede Arowana.
Na de motorupgrade van de 1880Kv tweepool naar de Turnigy Aquastar 4477- 2200Kv vierpool, was de boot dusdanig snel, dat een flip tot de zeer reële mogelijkheden behoort...
Twee heats met maar 5 respectievelijk 10 rondjes, gevolgd door de resterende tijd ondersteboven wachten op de ophaalboot maakten de noodzaak voor een vloedkanaal duidelijk.
Nu zitten de as en motorspant hinderlijk in de weg; van het motorspant is een deel afgezaagd, gefreesd, zodat het vloedkanaal de maximale maat kan krijgen.
De as moet blijven zitten, want die zit netjes ingeharst, daar moet ik omheen werken.
Na eerst een eindschot ter hoogte van de voorkant van het deksel erin te hebben gelamineerd, heb ik de vorm van het vloedkanaal gemaakt van stukken polystyreen schuim.
In stukken, omdat ik door de obstakels in de romp één groot stuk er niet in krijg.
Vanwege het motorspant, dat behoorlijk in de weg zit, heb ik de beide rechte delen alvast van twee lagen glasweefsel voorzien, dat scheelt straks in het lamineren in de krappe ruimte én in het waterdicht krijgen van dit schot:
Achteraan zit een uitsparing voor de 4S lipo met voldoende ruimte om te kunnen schuiven met het zwaartepunt:
Ook hier is het waterdicht maken van het vloedkanaal onder het achterdek weer een uitdaging, met gebruik van een spiegeltje op een steel en kwastjes met gebogen steel moet het lukken.
Ik heb de stukken schuim met POR op de bodem van de romp en aan elkaar vastgelijmd, zodat het één geheel vormt en gemakkelijk in model geschuurd kan worden:
Vanavond vóór het donker werd, buiten alle overstekende randen weg geschuurd en de rand van de romp opgeruwd en afgeplakt.
Op het achterste deel moest nog een reepje worden opgeplakt en vlakgeschuurd, dat is ook klaar:
Inhoud ruim 2,3 dm³.
Inmiddels staat de eerste laag glasweefsel en epoxy, die de bovenzijde en de aansluiting met de rand vormt uit te harden, foto's volgen morgen.
Groeten, Jan.