asche aan zee

Ja Klaas straks langs olaerts en kijken wat er gedaan kan worden
dit blijkt een voor serie model te zijn
de afdekking was een stuk zilverpapier plakband de laatste versies hadden een dekseltje met 2 schroefjes

het is te herstellen hoor als ik de tandwieltjes heb
als guido er geen heeft dan kan ik ze bestellen in china maar dan moet ik de module weten .
de tanden kan ik tellen en de diameter kan ik meten dus het komt wel goed
straks eerst de wielen met een poulie trekker en van af halen straks

gr raf

desondanks toch eventjes kunnen rijden met deze twee treinen op de htc baan
de thalys ben ik aan het wachten op een koppeling zodat het twee stellen worden die te samen kunnen rijden
gr raf

de thalys op het module baantje in duo tractie
de voorste en de achterste kop zijn aan gedreven en staan in duo tractie dus nu is er geen helling meer die te steil is om op te gaan
maandag op de htc het stel eens de ruimte geven zie zodat alles na jaren stil liggen terug een beetje los komt

grr af

THALYS zetels.jpg

zo een beetje zetels er in en nu nog passagiers en dan zijn de twee stellen klaar voor op de club baan
en kunnen we aan het volgende beginnen
gr raf

een filmpke zoals beloofd op de htc club baan
er zijn nog een paar problemen maar dat was te verwachten .
een beetje lood in de wagons gaat wonderen doen
dan de dubbel tracti had problemen met de korte rem blokken op de club
de eerste lok kwam in de rem zone en begon te remmen en de andere zat nog niet in de rem zone dus die bleef duwen
dus dat kwam echt niet goed zo
bij mij thuis is dat geen probleem daar heel het blok rem zone is .
vanaf de eerste lok de detectie zone bedient remt heel het blok

gr raf

gewoon wat rijden en testen op de htc club baan .
een lok uit een starter pakketje van een collega eens laten rijden want hij wilde niet rijden op de delta controller
niet te zien maar ik had ook nog een cfl diesel bij van de zelfde persoon en die heeft dus een decoder er in zitten
deze op het adres gezet dat de delta decoder gereserveerd heeft voor diesels
hopelijk werkt die op de delta controler

dan mijn nieuwe piko lok met sound en wel 28 knopjes om te bedienen

gr raf

een zware goederen trein op de HTC baan laten rijden
er zit een delta decoder in en daar kan even goed mee gereden worden
het enige nadeel is dat de trein abrupt stopt voor een rood sein terwijl de modernere treinen mooi uitlopen
maar er kan dus wel mee gereden worden en bij groen vertrekt de loc net zoals het moet .

gr raf

gisteren een test rijdag op de HTC baan met de andere leden .
er zaten nog wat foutjes in en de mensen moeten leren er mee werken
krijg steeds "ja maar thuis " sorry je bent niet thuis je bent op de club en hier gaat het anders
thuis is het voor je eigen locs en op de club moet het passen voor iedereen die komt rijden

gr raf

niet veel te laten zien vandaag
maandag onder de baan bezig geweest en sein masten aan het zetten en aansluiten
gelukkig iemand van uit het hasselts sein huis in de club zodat we tenminste seinen en borden juist hebben

gr raf

vandaag is het sein bouw dag .ik heb de rode leds achter de verkeerde gaten gezet
dus ik moet de seinen gaan aan passen en dan is het makkelijker nieuwe te maken dan deze aan te passen
dan kan ik ook meteen de nieuwe versie gebruiken met de meer stevige resin

gr raf

Mooie baan Raf, maar die machinist op de stoomlok heeft wel haast! Kan die niet iets geleidelijker opvuren? Als perfectionist heb jij daar toch wel een oplossing voor? Gr. Klaas.

ja inderdaad zou ik dat kunnen want dat is een instelling in de decoder van de lok
maar nu is het niet de tijd daar voor omdat er andere familie zaken voor gaan .

maar na 31 januari gaat het nog een 6 tal weken duren en dan is hopelijk alles terug normaal

gr raf

Raf, Je hebt dit jaar nog niets gepost! Ergens aan het overwinteren? Gr. Klaas.

Back