asche aan zee

Henk die koppen zitten 1/100 van een mm hoger dan die koppen van die kasseien
als de rails lager zouden liggen dan zou er ook geen trein over kunnen rijden .
dat is het probleem als je op een bepaalde schaal werkt
de geprinte rolletjes die zijn nog in de draaibank geweest en daar is dan een groef in gedraaid waar de rails lopen
zodoende ligt het wegdek iets lager dan de rails
Port_Anvers_1_Luc_Viatour.jpg

normaal ligt er ook nog een laagje asfalt overheen om het wat gelijkmatiger te maken
maar aan de foto te zien is dit niet zo goed gelukt LOL
WhatsApp Image 2021-11-20 at 19.37.33.jpeg
WhatsApp Image 2021-11-14 at 14.50.24.jpeg

op deze foto's is het misschien beter te zien
het ding is dat die klei nog een beetje krimpt tijdens het drogen
daarom werk ik liever met goiet hars maar dan is het onmogelijk om de kasseistenen er in te rollen

gr raf
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanvulling.
Ik heb het niet goed kunnen zien, daar de opvulling tussen de rails niet geplaatst was.
Succes met de voortgang. Groet. Henk.
 
WhatsApp Image 2021-11-25 at 15.15.58.jpeg

een poging om iets meer structuur in de alg aangroei te verkrijgen
nieuw.jpg

het idee komt hier vandaan

gr raf
 
Dit was een voorschrift afgedwongen door dok- havenwerkers, zodat zij zich bij het vallen in het water konden redden, omhoog klimmen op de kade.
De trappen zaten in Rotterdam om de 25m.
Deze zaten ook binnen de muur, of remmingwerk, zodat een schip geen schade kon maken aan de ladder.
Mooi gemaakt. Groet Henk.
 
Hallo Henk
ik moet nu nog de balken maken hoe ze heten ?? maar een schip heeft schuur lijsten om beschadiging tegen te gaan dus van die balken zal het ook wel de bedoeling zijn
ik heb ze getekent maar ik zit te wachten op de nieuwe printer
hopelijk komt die vandaag binnen
paal 1.jpg
paal2.jpg

hier de getekende paal zelfs de bouten zitten er in
met de resin printer is dit geen probleem om dit te doen
gr raf
 
Laatst bewerkt:
de nieuwe printer is binnen en de eerste sluisdeur met een baar balken zitten reeds in de printer
nu een 4K resolutie dus het dubbele van voorheen
binnen 4 uur weet ik het resultaat
gelukkig passen sommige onderdelen van de oude ook op deze

gr raf
 
Hallo Raf,
Het remmingwerk bestaat uit horizontale- en vertikale balken.
De horizontale balken heten : gordingen.
De vertikale aan weerszijden van de vluchtladder zijn wrijfpalen.
Je tekeningen kloppen goed met de werkelijkheid.
Groet. Henk.
 
dus vandaag sluisdeuren her printen want het was gisteren fout gelopen
ze waren te klein namelijk ;doordat er nog een zeer klein deeltje mee op te tekening stond werd de deur te klein verschaald in de slicer
dus nieuwe kans vandaag

DSC_0005[1].JPG

de sluis deuren staan er voorlopig in
er moet nog veel aan gedaan worden zoals de scharnieren en verstevigingen en dergelijke
maar het begin is er
boven op worden ze nu gelijk gemaakt en komt er een loop brug op te liggen zoals deze
willemsvaart.jpg

het probleem zoals je kan zien is dat er meer resin gebruikt is geworden dan ik gedacht had
ik had het laatste uur nog wat moeten gaan bij vullen maar oepsie telaat aan gedacht
de printer is wel groter dan de vorige maar het reservoir is even groot
dus er is als het bed indompeld minder hars in het vat eigenlijk
maar morgen van hoogte maken en dan komt het wel goed

gr raf
 
Laatst bewerkt:

boven aan de deur moet nog een balk komen (die word nu geprint)en de kleur is nu motip grondverf
het hang en sluit werk moet er nog op komen en boven op komt een loop brug
het is een beetje de inspiratie van de sluisdeur in battle sluis
maar de deuren zijn klaar en de palen ook maar daar komt straks een foto van

gr raf
 
WhatsApp Image 2021-11-29 at 11.11.59.jpeg

de wrijfpalen worden gezet maar het is een heel werkje om ze redelijk goed te krijgen
maar ik denk wel dat ze redelijk geslaagd zijn .
nu nog een 30 tal van gaatjes voorzien en daarna primer en kunnen we weer verder
nu zitten in de printer de verhoogde kleine seinen er in .het duurt ongeveer een 3,40 uur om er 20 te printen

gr raf
ps het wit aan de palen trekt nog weg want dit is de lijm waar de algen mee geplakt zijn
 
vandaag verder met de wrijfpalen
ik was opzoek naar een boot om daar aan te meren maar een liberty ship word op deze schaal 1,50 lang
en dan is er ook langs de kanten maar 2 cm vrij
dus deze boot gaat het niet worden want dan zie je voor de rest niets meer van het dock en de haven er achter
eens vragen aan de vrinden van mbv of die iets anders weten want dat zijn de specialisten in zulke modellen

gr raf
 
zo weer iets verder
met de print van de deuren op de nieuwe printer was er nog plaats dus volgezet met bakjes om over de wissel mechanieken te zetten
daarna verder met de palen in het dock .nog een stuk of 25 te gaan
dan de deuren van de loods die waren te kort
de loods was normaal voor marklin M rails en ik heb K rails
dus ze moesten verlengd worden en dan maar ineens nieuwe getekend
nu bezig met echt hout er in te zetten want dat ziet toch mooier uit al gaat het wel mee een laagje verf krijgen
bakjes.jpeg
deur.jpeg
palen.jpeg

zo dat was het weer voor vandaag
 
vandaag weer wat verder .er is een pot kachel gemaakt en drie kasten om kleding in op te slaan
seffens een werk bank printen
kachel.jpeg

dit is de kachel en ik zou er een paar led's willen in bouwen maar waar kwam vroeger het licht uit bij deze kachels
in de bovenst of onderste deur
ik hoor het wel

gr raf
 
peter er zijn drie deuren
de grote van onder is de as lade
bedoel je dan de volgende dan zet ik de led's daar in
gr raf
 
Back
Top