der Rote baron
1/2
Gisteravond eindelijk de (al lang verwachte) gelegenheid gehad een bezoekje te brengen aan de Rode Baron, zeg maar Christian.
Een gezellig avondje en heel wat mooie spulletjes kunnen bekijken. Christian Baron mag dan vooral bekend zijn om zijn theoretische artikelen wat betreft aerodynamica, liggerberekeningen, mallenbouw etc. maar die indruk is na het bezoek van gisteravond helemaal verdwenen. Vlgs. mij bouwt hij zich helemaal suf
Het project waar hij nu aan bezig was betrof de Moswey. Een vriend van hem had het nodige freeswerk gedaan en die vleugel zag er prachtig uit. Het bijzondere aan dit projekt was verder dat er eerst voor elk onderdeeltje seperaat mallen gemaakt waren. Erg mooi. Meer info hierover vinden jullie op zijn site.
Roter Baron
Buiten dit verhaal over modellen ook zijn andere momentele werkstuk bewonderd; een portaal - 3d freesbank. Kan alleen maar WOW zeggen. Echt een duizendpoot die man.
Al met al een leerzaam avondje en Christian's uitnodiging om nog eens bij langs te komen zal zeker niet onbeantwoord blijven.
Nog een leukigheidje; op een schap in zijn bouwhok stonden een aantal rompen van kisten die in bewerking waren.
Er stond een wel erg bekende romp tussen, Berrie .....
Over zijn vleugelberekening die in eerste instantie een te zware vleugel opleverde voor de 31 (in mijn ogen dan, te zwaar) hebben we het gisteravond niet gehad. Dat bewaar ik dan maar voor een vlgd. keer