Bekijk bijlage 292966
Slordig freeswerk; niet nabehandeld, en er zit plm. 1,5 mm ruimte tussen de hulpligger/verkasting en de indekkking . . .
Vooruit maar.
jan.
Daar is een simpele oplossing voor.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 292966
Slordig freeswerk; niet nabehandeld, en er zit plm. 1,5 mm ruimte tussen de hulpligger/verkasting en de indekkking . . .
Vooruit maar.
jan.
Is dit geen oplossing voor jou?
Gisteren zitten puzzelen hoe ik de aileron-servo's in de vleugel krijg.
Op de 'bodem' lijmen: zitten ze veel te diep.
Eerst een dik stuk balsa op de bodem lijmen: krijg ik ze niet meer de vleugel in . . .
Aan de indekking lijmen: die is niet vlak (oa. framepje voor het dekseltje).
Oplossing: gat op maat maken en de servo aan het 'dekseltje' vastlijmen . . .
Bekijk bijlage 292967
Past net.
Nieuwe gaatjes maken.
Toen ik keek of ik de servo ook aan de binnenkant kon vastlijmen zag ik dit:
Bekijk bijlage 292966
Slordig freeswerk; niet nabehandeld, en er zit plm. 1,5 mm ruimte tussen de hulpligger/verkasting en de indekkking . . .
Vooruit maar.
jan.
de romp en canopy niet apart te verkrijgen om nadien er zelf vleugels voor te bouwen ?
Vertel!
jan.
Een andere optie is het gebruik van een tegenlager van Servorahmen.
Dat is meteen beter voor de spelingsvrije levensduur van je servo.
Je krijgt er dan een astapje bij waar voor de (5)125 meteen de M2.2 op zit.
Op die manier heb ik het boutje over dat ik je op zal sturen.
Dit kan ik onderschrijven. Zo doe ik die laatste 0,05 mm ook vaak.Jan dat gaatje maakte ik altijd met een soldeerbout op maat.
Je zet de kwiklink op het gaatje.
Dan met een soldeerbout de kwiklink warm maken.
De kwiklink zakt dan perfect pas in de hevel.
Met een drupje water alles afkoelen.
Als het helemaal afgekoeld is even de kwiklink verwijderen en het overtollige plastic weghalen.
Probeert het maar eens op een oude hevel het werkt super.