ASK-13 van APModels

Is dit geen oplossing voor jou?

Ja precies, maar dan heel anders. ;)

Als er ruimte voor was . . .

Gat vergroot zodat de 125MG er net in past . . .

20180909_000244_1536484868301_resized.jpg



Dekseltje, niewe gaatjes . . .

20180909_000226_1536484865216_resized.jpg



Past precies.

20180909_000440_1536484871774_resized.jpg



One down, one to go.


jan.
 
Gisteren zitten puzzelen hoe ik de aileron-servo's in de vleugel krijg.

Op de 'bodem' lijmen: zitten ze veel te diep.

Eerst een dik stuk balsa op de bodem lijmen: krijg ik ze niet meer de vleugel in . . .

Aan de indekking lijmen: die is niet vlak (oa. framepje voor het dekseltje).

Oplossing: gat op maat maken en de servo aan het 'dekseltje' vastlijmen . . .

Bekijk bijlage 292967

Past net.

Nieuwe gaatjes maken.

Toen ik keek of ik de servo ook aan de binnenkant kon vastlijmen zag ik dit:

Bekijk bijlage 292966

Slordig freeswerk; niet nabehandeld, en er zit plm. 1,5 mm ruimte tussen de hulpligger/verkasting en de indekkking . . .

Vooruit maar.


jan.


Is de romp en canopy niet apart te verkrijgen om nadien er zelf vleugels voor te bouwen ?
 
Ben maar eens even gaan zoeken: ik heb drie van deze schroefjes kunnen vinden . . . (houden het armpje op hun plek op de as van de servo (HS125MG).

20180909_215237_1536649372466_resized.jpg


M 2,2.

Hoe kun je daar aan komen? Wie verkoopt die dingen? (Zonder dat je er een servo bij krijgt . . .)


Ruderhorn gemonteerd.

20180909_220448_1536649374767_resized.jpg


Is het gebruikelijk om de as met draad vast te lijmen in de 'voet'?

Als nee: kan die mooi meebewegen met stuurstang, maar zit er wel een beetje speling op.

Als je hem vastlijmt is de situatie net andersom.


Zo ziet de vkleugel er aan de binnenkant uit.

Wie goed kijkt ziet de stootstang van de kleppen liggen . . .

Kan allemaal net!

20180910_223405_1536649377436_resized.jpg



jan.
 
Een andere optie is het gebruik van een tegenlager van Servorahmen.
Dat is meteen beter voor de spelingsvrije levensduur van je servo.
Je krijgt er dan een astapje bij waar voor de (5)125 meteen de M2.2 op zit.
Op die manier heb ik het boutje over dat ik je op zal sturen.
 
Een andere optie is het gebruik van een tegenlager van Servorahmen.
Dat is meteen beter voor de spelingsvrije levensduur van je servo.
Je krijgt er dan een astapje bij waar voor de (5)125 meteen de M2.2 op zit.
Op die manier heb ik het boutje over dat ik je op zal sturen.

Ik snap er weinig van, maar maak graag van je aanbod gebruik! ;)


jan.
 
Hier een foto van een servo in een frame met tegenlager en daarbij een 5125 met het losse tapje met M2.2 en het M2.2 boutje dat er uit kwam.
20180911_132318.jpg


Jouw boutje zit al in een enveloppe met je naam en gaat zo op de bus.
Succes.
 
Gisteravond eindelijk de zender geprogrammeerd, de V-kabel geprogrammeerd en de servo's aagesloten . . .

Klusje waar ik erg tegenop zag, maar was zomaar klaar!

20180911_222049_1536736703540_resized.jpg



Rolroerservo aan dekseltje verlijmd . . .

20180911_231819_1536736706134_resized.jpg



Kleppenservo klaar om in te lijmen . . .

20180911_224109_1536736708600_resized.jpg


En daarna ingelijmd.

Lig ik in bed . . .

:frustie::hammer::mad:

Helemaal vergeten om te checken of het gaatje in de servoarm wel groot genoeg is voor de kwiklink! :confused:

Met boortje gecheckt: niet dus!

Gelukkig was de lijm nog niet uitgehard en liet de servo zich verwijderen, zonder dat de indekking aan flarden ging . . .

Vanavond nieuwe poging.

Kon vanaf nu best wel eens hard gaan! :)


jan.
 
Jan dat gaatje maakte ik altijd met een soldeerbout op maat.
Je zet de kwiklink op het gaatje.
Dan met een soldeerbout de kwiklink warm maken.
De kwiklink zakt dan perfect pas in de hevel.
Met een drupje water alles afkoelen.
Als het helemaal afgekoeld is even de kwiklink verwijderen en het overtollige plastic weghalen.

Probeert het maar eens op een oude hevel het werkt super.
 
Jan dat gaatje maakte ik altijd met een soldeerbout op maat.
Je zet de kwiklink op het gaatje.
Dan met een soldeerbout de kwiklink warm maken.
De kwiklink zakt dan perfect pas in de hevel.
Met een drupje water alles afkoelen.
Als het helemaal afgekoeld is even de kwiklink verwijderen en het overtollige plastic weghalen.

Probeert het maar eens op een oude hevel het werkt super.
Dit kan ik onderschrijven. Zo doe ik die laatste 0,05 mm ook vaak.
Wel na het afkoelen weer even de kwiklink eruit en de smelt-braam even wegsnijden.
 
Back
Top