Ask-18 van roke

Het is richtingsroer is 20 cm lang.
En het is aangestuurd via pull pull.
Het zal in de lucht wel recht gaan.

De spoilers brommen niet als ik 1 tandje gas geef.
Dus dicht trekken en dan 1 tandje gas geven.
Er zitten al avonden werk in maar krijg de niet beter.

verstuurd met mijn smartphone
 
Oke. Dat herken ik. Dat heb heb ik met mijn MPX 4000 zender als volgt opgelost.
Weet niet of jij dat ook kunt, maar noem het toch.

Voor de spoiler-servoweg heb ik 13-punts curve gedefinieerd.
Al die punten kan ik een aparte stand toekennen.
Ze lopen keurig allemaal in een rechte lijn, behalve de laatste (helemaal dicht). Die gaat weer een paar % omhoog.
De servo-beweging is in sluitrichting een beetje vertraagd (0,5sec).

Het effect is dat de remklep ook bij 'dicht gooien' rustiger dicht gaat, de servo eerst naar de uiterste (brom)stand toe gaat en de klep echt in trekt, en dan net weer een puntje terug (zodat de servo niet bromt).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dirk
 
Hey Dirk.
Mijn zender kan dat volgens mij niet. (Futaba f 7)
Maar ik vind het een verdraaid handige tip.
Ik wil toch dit jaar een andere zender kopen en ga het dan zeker zo oplossen.
Hartelijk bedankt.
Op het richtingsroer wil ik een sterkere servo kopen dan zijn beide problemen oogelost.

verstuurd met mijn smartphone
 
Dat ga ik eens proberen ik snap het idee er achter.

verstuurd met mijn smartphone
 
Ik heb ook dit probleem op de KA6, hoe ik ook afstel en programmeer, 1 remklep servo blijft brommmen. Gelukkig trek deze servo niet meer dan 100mA dus brand zal er niet van komen. Wat wel helpt is een slinger / zwiep aan de vleugel en of een tik op de rempklep...vaak stopt het brommen dan.
 
Hoi Bert,
Nou dat gaat erg goed en de filmpjes gisteren al bekeken helemaal te gek.
Ik heb ook nog een ASK8 van Flair span. 375cm op zolder liggen en zou ook nog eens de lucht in moeten, maar achter die Piper van jou lukt dat makkelijk, we moeten nog maar eens afspreken.
Groeten Hans
 
Bedankt voor de complimenten.
Hans ja de piper trekt het makkelijk.
Ik moet de ask nog wegen.
Die is zeker veel zwaarder als jou zwever.

verstuurd met mijn smartphone
 
Dank je Teus.

Ik heb hem net gewogen hij komt op 7,6 kilo uit.
Vandaar dat het uitmelken wat ik een paar keer deed tot een hardere landing leidde.
Er zit nu ook nog 50 gram lood in de staart.
Voor kan er dus wel 150 gram uit als ik het lood achter verwijder (tijdelijk aan de staart getaped)
Dan wordt hij weer 200 gram lichter.
Ik denk dat het een prima gewicht is voor dit formaat zwever.
Hij stak een zaterdag lekker tegen de wind in.
Er moet nu nog wat aan het richtingsroer gebeuren zodat hij niet meer blijft hangen.
En het zwaartepunt optimaliseren.
 
Hey Gerben.
Hopelijk is het zaterdag net zulk weer als vandaag.

Ondertussen heb ik met de schroeftol heel wat lood weggeboord.
Begin met een boor van 6mm, dan kan je daarna makkelijker met een grote boor boren, zonder dat je in het gat er naast schiet.
Met de grootste boor die ik heb de kleine gaten naar 13 mm geboord.
Omdat de sleephaak ook vast zat in het lood met epoxy goedje, heb ik de gaten weer opgevuld met ingedikte epoxy.
De epoxy in een boterhamzakje waar het puntje van is afgeknipt kan je zonder te knoeien lekker werken.
Foto-NFBMBQI6.jpg


Foto-H48LOOIL.jpg


Foto-MEGCDJYS.jpg


Omdat ik me steeds meer begon te ergeren aan de beperking van mijn zender, vanmorgen gelijk maar een nieuwe besteld.
Met 64 kanalen kan ik voorlopig weer vooruit.
 
Met twee modules wel ja.
Ik heb gewoon de standaard versie gekocht.
De extra module kan er achterin bij gezet. Nu heb ik volgens mij 32 kanalen waarvan 8 proportioneel.

Het ging mij meer om de vrije toewijzing van alles en de telemetrie.

verstuurd met mijn smartphone
 
Back
Top