Afgelopen vrijdag mooi weer dus lekker vliegen. Met de Fourstar 60. Vliegen, vliegen en nog eens vliegen en wat vliegt ie goed. Na vijf vluchten rustig (half gas)overkomen en ..... tik in één keer staat de prop stil. Geland met motor uit zonder enig probleem. De motor was een stukje rond te draaien, uiteraard niets geforceerd. Zuiger bewoog dus nog vrij. Daarna de boel opengemaakt je denkt eerst iets met kleppen maar die werkten nog goed, Daarna de klepdistributie was ook niets aan te zien. Daarna het carter open.... en daar zag ik compleet vermalen lagerkooien van het hoofdlager. Daarna thuis de boel uit elkaar, geen beschadigingen op alle andere onderdelen dan wat krassen in het huis daar waar het big-end draait met de drijfstang. Alles uit elkaar gehaald, de lagers eruit met wat warmte, alles met beleid. Nu maar wachten op de lagers die zijn eergisteren verzonden door Just Engines.
Nu zag ik ook bij BOCA dat er keramische lagers te koop zijn. Wat is het verschil met 'gewone' lagers zijn deze beter of maakt het niets uit?
Nu zag ik ook bij BOCA dat er keramische lagers te koop zijn. Wat is het verschil met 'gewone' lagers zijn deze beter of maakt het niets uit?
Laatst bewerkt: