ASW 27B van Multiplex

Het is altijd makkelijker dit tegen een ander te zeggen dat tegen jezelf :rolleyes:

En met die winglets erbij schijnt weer het zonnetje

:D:D:D:D:D:D

Verder zou ik gewoon weer de gewone glanslak gebruiken en goed nagaan of de ontvetter hiermee samengaat. Een grondlaag is volgens mij minder krasvast (weet dit niet zeker).

Net nog even naar mijn verfwinkel geweest. er zat 9010 op, en dat is dus net niet wit. 9003 is wel wit, maar echt wit is het ook niet. Ik heb nu een spuitbus wat wél wit moet zijn. Dit gaat er nu op, en als ik nu nóg kleurverschil zie dan laat ik het zo.

Al denk nu zelf wel dat het nu echt wit is....

Eerst even een klein stukje proberen en laten opdrogen, dan naast de oracover houden. Straks spuit je de hele romp en is het weer net niet wat je wilt. Er zijn heel veel tinten wit.

Bedankt, want dat is precies wat ik vandaag gedaan heb. De hele romp weer geschuurd, als ook de kapjes van de Sagitta. Met het spuiten ben ik begonnen op wit papier, samen met het voorste deel van de Sagitta kap.

Wat ben ik blij dat ik niet de hele romp heb gespoten. De kleur is weer niet goed, net zo wit/creme als uit de vorige spuitbus. Morgen mag ik mijn aangebroken spuitbus (er is heel weinig uit, maar ik mag m terug brengen) terugbrengen. Zoas het er nu naar uit zien ga ik de delen in de witte grondlak/primer zetten. Die is tenminste wél in de goede kleur. Vervolgens met een blanke hoogglans lak na spuiten. Alles met de airbrush, want dat zit niet in een spuitbus maar in blik.

1 nadeel, de ''glans'' is iets minder.

Hoi Douglas,
als de postbode net zo snel is als jij bouwt dan kun je morgen de winglets hebben...
Succes met de verf aanbrengen.

groeten Peter.

Peter,

Zo snel bouw ik ook weer niet. Het is dat de vrouw vanavond thuis is, anders had ik er nachtwerk van gemaakt. Het zou wel leuk zijn als de post morgen al de winglets brengt. Kan ik van het weekend de zaag in de vleugels zetten.

Maar eerst wil ik toch echt de goede kleur hebben. Net nog even overleg gehad met mijn verfwinkel. Ze willen toch echt wel weten welke kleur nr witte oracover heeft. Ze hebben al (uit zichzelf!) al wat proefplaatjes gemaakt direct uit de verpot! Morgen maar eens langs gaan met een strookje Oracover. Inmiddels weet ik ook dat verf op waterbasis (waar ik veel mee werk, niet verkrijgbaar in spuitbus) niet of nauwelijks vergeelt. Alle andere verven doen dat wel! (syntetisch en acryl) Alleen is de glans niet zo hoog.

Morgen maar eens kijken naar de kleur. Zoals het er nu naar uitziet wordt het een water gedragen verf, en die kan ik prima spuiten met mijn airbrush...

dat klopt Serge, maar niet als de lak op waterbasis is. Die is gewoon wat doffer. Na poetsen is een optie, maar echt blinken doet het niet. Spuiten op terpetine basis kan ook, maar mijn verfleverancier rade dit af? (morgen maar eens vragen, ga nu ff googlen)

Inmiddels kan ik nu totaal overnieuw beginnen. Alles, maar dan ook alles is verkloot met het verkeerde ontvetmiddel. Wat een K dag...

383335_282738825107730_100001148446741_774944_13969943_n.jpg

Als je dit hebt dan heb je pas een K.. dag .

Even balen en doorgaan ,heb het zelf met een vleugel gehad.

dat klopt Serge, maar niet als de lak op waterbasis is. Die is gewoon wat doffer. Na poetsen is een optie, maar echt blinken doet het niet. Spuiten op terpetine basis kan ook, maar mijn verfleverancier rade dit af? (morgen maar eens vragen, ga nu ff googlen)

Ik heb in een blad over het maken van zelfbouw boxen gelezen dat wanneer je lak op waterbasis gebruikt je een veel mooier oppervlak krijgt wanneer je direkt na het lakken even met een heel fijne plantenspuit er een waternevel over legt.

Op een vleugel met balsa zou ik het niet als eerste proberen, maar op een epoxy romp wel.

Rick

Rick, bedankt voor de tip, ik heb besloten om te gaan spuiten op basis van wasbenzine.

Serge, das pas echt balen als je een hele vleugel weg kan kieperen. We gaan stug door net zo lang tot het goed is.

Vanmorgen langs mijn verfwinkel geweest waar hij netjes een staaltje had liggen met verse strookejs ver erop. Het was een kwestie van het velletje Oracover er langs leggen en klaar was Klara.

Het is verf van Flexa geworden wat exact de goede kleur had. Een volle glans verf die ik kan spuiten met mijn airbrush. Verdunnen met wasbenzine ipv terpetine, want terpetine heeft het nadeel erg slecht te drogen met als resultaat dat het erg snel gaat zakken.

Zaterdag maar eens de garage klaar maken voor het spuitwerk...

Echter heeft de Motip blanke lak uit de spuitbus de vervelende neiging om alles alleen maar geler te maken als je het te dik opzet of 'vlekkerig' als je het er te dun opzet.

Niet als je sikkens autolakken gebruikt ;). Deze kun je ook in spuitbussen laten stoppen bij de betere verfhandelaren .

De winglets zijn binnen! Peter,bedankt!

Wel moet ik de vleugels een klein beetje aanpassen, ik kom 3 mm tekort. Ik weet niet of ze van Multiplex zelf zijn, maar mooi zijn ze wel. Morgen maar eens de airbrush zin werk laten doen...

mooi dat ze goed over gekomen zijn. 3mm valt dan nog wel mee en is wel weg te werken. ga het verder volgen (vanuit het buitenland). Succes ermee.

Exit Motip spuitbussen. Het spuitwerk is klaar, en ik ben helemaal tevreden met mijn airbrush spuitwerk. Alles in de primer (ook met airbrush) en daarna met de hooglans verf afgewerkt. Voor mij de eerste keer met wasbenine verdund, en dat is voor mij een blijvertje.

Ik ben erg blij met het resultaat!!! (foto's komen nog)

Inmiddels de verf goed laten drogen, en tóch nog kleurverschil. Ik laat het zo. Van het weekend de stickers er op plakken, uitwegen en klaarzetten voor de maiden.

de maiden is wat uitgesteld, want ik wilde toch echt eerst de nieuwe winglets er op zetten die ik van Zeevlieger gekregen heb.

De foto's spreken voor zich, ik heb nu passingen gemaakt zodat ik de Winglets kan demonteren tijdens transport.

full

Wat schuim weghalen.

full

Ik denk dat deze foto wel duidelijk is.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Duidelijk dat gaat werken .En om ze op heun plek te houden voldoen een paar kleine magneetjes .Of tape,ligt aan je voorkeur.

Back