Dankjewel, ik heb de kern van je opmerkingen wel begrepen en begrijp dat je die maakte.
Eerder in het topic had ik al wel beschreven waar ik vandaan kom en waar ik naartoe wil met de challenger. Dit was dus slechts een kleine tussentest omdat ik 'm eindelijk in handen heb thuis.
Wat er sowieso moet gebeuren is dat de inlaatopeningen opnieuw moeten. Eentje is lek, de roosters zijn kapot en beide zijn ze foeilelijk. Dus dat moet beter. Ik stel mij zo voor dat ik de romp daar eerst maar eens gladschuur en kijk wat er overblijft.
Indien vlak genoeg dan eventueel 'roosters' erop door twee of drie staafjes metaal te plaatsen in lengterichting tegen grofvuil. Ik maak geen supersnelle boot, minder flow vind ik minder erg dan schade want die tunnels krijg ik er nooit meer uit zonder complete herbouw van de boot.
dan zorgen dat het allemaal vlak en glad is en van binnen met epoxy oid dicht gieten rond de inlaten.
De motorisering en stroomvoorziening is vers twee. vaste koppelingen zijn onderweg, motorsteun zal ik moeten maken. De vertragingstandwielen zijn er nog maar de riempjes erg stug. Of ik die nog nieuw kan vinden ergens vraag ik me af. En of het zin heeft natuurlijk, qua toeren moet het wel kunnen met die kleine motortjes maar of het vaarbeeld dan een beetje klopt.... Denk dat het dan toch te langzaam zal zijn want dat lees ik vaker over de originele setup.
Verder zal ik aan de stickers maken moeten, scannen/editen/grafisch computer werk en dan laten uitsnijden. Kan ook op zeer dun materiaal dus ik beschouw dat nog niet als onmogelijk.
Als dat lukt dan kan de hele romp opnieuw in de verf, dat is wel nodig voor het mooi. Nu fix ik alleen de losse railingen en klein spul.
Eerder in het topic had ik al wel beschreven waar ik vandaan kom en waar ik naartoe wil met de challenger. Dit was dus slechts een kleine tussentest omdat ik 'm eindelijk in handen heb thuis.
Wat er sowieso moet gebeuren is dat de inlaatopeningen opnieuw moeten. Eentje is lek, de roosters zijn kapot en beide zijn ze foeilelijk. Dus dat moet beter. Ik stel mij zo voor dat ik de romp daar eerst maar eens gladschuur en kijk wat er overblijft.
Indien vlak genoeg dan eventueel 'roosters' erop door twee of drie staafjes metaal te plaatsen in lengterichting tegen grofvuil. Ik maak geen supersnelle boot, minder flow vind ik minder erg dan schade want die tunnels krijg ik er nooit meer uit zonder complete herbouw van de boot.
dan zorgen dat het allemaal vlak en glad is en van binnen met epoxy oid dicht gieten rond de inlaten.
De motorisering en stroomvoorziening is vers twee. vaste koppelingen zijn onderweg, motorsteun zal ik moeten maken. De vertragingstandwielen zijn er nog maar de riempjes erg stug. Of ik die nog nieuw kan vinden ergens vraag ik me af. En of het zin heeft natuurlijk, qua toeren moet het wel kunnen met die kleine motortjes maar of het vaarbeeld dan een beetje klopt.... Denk dat het dan toch te langzaam zal zijn want dat lees ik vaker over de originele setup.
Verder zal ik aan de stickers maken moeten, scannen/editen/grafisch computer werk en dan laten uitsnijden. Kan ook op zeer dun materiaal dus ik beschouw dat nog niet als onmogelijk.
Als dat lukt dan kan de hele romp opnieuw in de verf, dat is wel nodig voor het mooi. Nu fix ik alleen de losse railingen en klein spul.