Atlantic Challenger restaureren+motoriseren

Discussie in 'Werkschepen' gestart door pentip, 28 feb 2020.

  1. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Dankjewel, ik heb de kern van je opmerkingen wel begrepen en begrijp dat je die maakte.

    Eerder in het topic had ik al wel beschreven waar ik vandaan kom en waar ik naartoe wil met de challenger. Dit was dus slechts een kleine tussentest omdat ik 'm eindelijk in handen heb thuis.

    Wat er sowieso moet gebeuren is dat de inlaatopeningen opnieuw moeten. Eentje is lek, de roosters zijn kapot en beide zijn ze foeilelijk. Dus dat moet beter. Ik stel mij zo voor dat ik de romp daar eerst maar eens gladschuur en kijk wat er overblijft.

    Indien vlak genoeg dan eventueel 'roosters' erop door twee of drie staafjes metaal te plaatsen in lengterichting tegen grofvuil. Ik maak geen supersnelle boot, minder flow vind ik minder erg dan schade want die tunnels krijg ik er nooit meer uit zonder complete herbouw van de boot.
    dan zorgen dat het allemaal vlak en glad is en van binnen met epoxy oid dicht gieten rond de inlaten.

    De motorisering en stroomvoorziening is vers twee. vaste koppelingen zijn onderweg, motorsteun zal ik moeten maken. De vertragingstandwielen zijn er nog maar de riempjes erg stug. Of ik die nog nieuw kan vinden ergens vraag ik me af. En of het zin heeft natuurlijk, qua toeren moet het wel kunnen met die kleine motortjes maar of het vaarbeeld dan een beetje klopt.... Denk dat het dan toch te langzaam zal zijn want dat lees ik vaker over de originele setup.

    Verder zal ik aan de stickers maken moeten, scannen/editen/grafisch computer werk en dan laten uitsnijden. Kan ook op zeer dun materiaal dus ik beschouw dat nog niet als onmogelijk.
    Als dat lukt dan kan de hele romp opnieuw in de verf, dat is wel nodig voor het mooi. Nu fix ik alleen de losse railingen en klein spul.
     
  2. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Zo, terug op het honk. Wat een zooi te doen. MAar ook even de AAC opgepakt, vind de assen toch wat stroef lopen, ik hoop dat ik ze uitelkaar kan halen.

    Zwembad staat op dus even beetje de romp poetsen en kijken of ik de werf kan ontruimen.
     
  3. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    kleine meevaller: de zooi onderop de romp bij de inlaten heeft niet goed gehecht en bladderde er met wat aanmoedigin netjes af.

    ín de tunnel is het plakkerig, nog heen iplossing voor.

    binnen ook slecht werk, keuze is verwijderen met geweld en dan is het een grote klus met nieuwe jets. of inkapselen en nog even deze jets gebruiken.

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    De assen heb ik er inmiddels uit, de boel opgeschoond en nu moet ik aan de hardware. Ben er nog niet uit hoe ik dat kostenredelijk ga oplossen.
     
  5. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    De Challenger heb ik verkocht aan een enthousiaste modelbouwer en hem op dit topic gewezen. Ik hoop dat hij zich hier ook zal melden en net zoveel hulp zal mogen krijgen als ik heb gehad.

    De verkoop was een rationele beslissing, emotioneel viel het me zwaar. Nooit leuk om dromen te zien vervliegen en daarnaar te moeten handelen. Beter zo, de boot heeft nu een kans om weer op het water te verschijnen na iemand een mooie leercurve te hebben bezorgd....
     
  6. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.038
    Locatie:
    Brugge
    Jammer voor jou, maar soms moet je ook eens aan het schip denken :)
     

Deel Deze Pagina