Lekker aan het werk
De hulpvoorlijst is mooi in lijn met de ribben geschuurd en klaar voor de bovenbeplanking.
De bedrading is al in de vleugel gelegd. Misschien vanavond mijn favoriete (ahum.....) stuk gereedschap erbij pakken (het soldeerstation) en alles netjes aan elkaar en aan de stekkers verbinden.
De remkleppen zijn in de vleugel gelijmd.
Op de foto zie ik paarse randen op de ribben. Waar komen die nou vandaag? Ik net terug gelopen naar de garage, geen paars te zien. Reflectie van mijn donkerblauwe trui? Niet te reproduceren.... En ineens weet je het: het lampje van de servotester
Meteen eens goed gekeken hoe dat van binnen aangestuurd wordt. Vanuit de motor loopt een spindel waar een busje (met gat overdwars waar schroefdraad in is getapt) overheen loopt. Dit busje neemt de kleppen mee.
Ik ben erg blij met de vele foto's van de eerste vleugelhelft. Het is al maanden geleden dat ik die gebouwd heb, regelmatig kijk ik even hoe het ook alweer zat in die andere helft.
Mogelijk volgen er hierna tijdelijk even geen updates. Ik mag komende zaterdag vroeg vertrekken voor twee weken naar het buitenland om van daaruit te werken. Met oud en nieuw kan ik even naar huis, maar veel geknutseld zal er dan niet worden.