Bison
Zo heb ik het aangebracht:
1. Ribben en ligger aftekenen op de beplanking
2. Bison aanbrengen op beplanking
3. Daarne de ribben en ligger insmeren (als je daar klaar mee bent is de beplanking wel droog)
4. even laten rusten tot ook 3 redelijk droog is.
5. Vanaf de achterlijst (in mijn geval) de beplanking aanbrengen en wrijvend/zacht kloppend naar voren werken. Ondertussen met CA hier en daar de achterzijde gefixeerd
Ik vond het nogal tegennatuurlijk om de lijm te laten drogen. Maar het werkt echt goed. wellicht een goed idee om een proefstuk te maken. Krijg je er toch wat meer gevoel en vertrouwen in.
Jacob
Jacob, nog even over het lijmen. Ik gebruik gewoon witte houtlijm.
Laat jij de bison-tix eerst drogen? Van JH begreep ik dat hij de lijm aanbrengt, beplanking er even op en meteen er weer af. Dan lijm wat laten drogen en de beplanking er weer op leggen. Dan zou het meteen vast zitten. Ik krijg de indruk dat jij na het aanbrengen van de lijm meteen de beplanking erop legt en ook laat liggen. Droogt alles dan wel goed vast op?
Zo heb ik het aangebracht:
1. Ribben en ligger aftekenen op de beplanking
2. Bison aanbrengen op beplanking
3. Daarne de ribben en ligger insmeren (als je daar klaar mee bent is de beplanking wel droog)
4. even laten rusten tot ook 3 redelijk droog is.
5. Vanaf de achterlijst (in mijn geval) de beplanking aanbrengen en wrijvend/zacht kloppend naar voren werken. Ondertussen met CA hier en daar de achterzijde gefixeerd
Ik vond het nogal tegennatuurlijk om de lijm te laten drogen. Maar het werkt echt goed. wellicht een goed idee om een proefstuk te maken. Krijg je er toch wat meer gevoel en vertrouwen in.
Jacob