Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Willem,Wat erg opvallend is dat de Elefant de eerste meters z'n staart naar beneden gooit. Heeft dit te maken met de plaats van de lierhaak?? staat deze te ver naar achteren? Dit is bij deze romp natuurlijk wat moeilijker te bepalen.
Dat komt niet alleen door een minder efficiente plaatsing van de haak, maar denk ik voornamelijk door een geheel andere verhouding tussen vliegsnelheid en windsnelheid. Bij een model kan de windsnelheid makkelijk de vliegsnelheid van het model benaderen of overtreffen, voor een full-size kist moet het daar een stukkie harder voor waaien.Ooit een bemande kist weer wat achteruit zien gan in de eerste fase van de start als de wind er eenmaal goed greep op krijgt? Bij onze modellen is dat eerder regel dan uitzondering.
Daar heb je 100% gelijk in.... voor een full-size kist moet het daar een stukkie harder voor waaien.
Heren bedankt voor de moeite die jullie nemen en de heldere uitleg over het liermoment. Het betreft idd de eerste seconde(n) na het loslaten van het model.
Ik plak mijn camera's altijd met alleen klitteband aan de vliegtuigen, is nog nooit losgekomen, ook niet bij flink doorkachelen. Ik ben 1 keer een camera verloren, en die zat met alleen tape vast.
Ik ben ook zeer tevreden over de keychain camera's. Ze zijn kleiner dan de FCO2, hebben een veel langere accuduur en de beeldkwaliteit is naar mijn idee zelfs nog iets beter. Alleen de beeldhoek is wat kleiner. Het leuke van de FCO2 is weer dat je hem aan de ontvanger kan hangen zodat hij schakelbaar wordt (opnames vanaf de zender starten en stoppen) en door de vliegtuigaccu gevoed wordt.
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar je beelden. Komt hij mee naar de komende VGT meeting? Kunnen we samen met 2 Fantjes vliegen! Hij is tenslotte gebaseerd op het Nietzer ontwerp uit 1986.