Auto aangedreven door pulse-jet motor [Update 15!]

Wow, mooi gemaakt, ik ken er nu weinig van maar ik vind het wel mooi gedaan.
Dit wil ik wel op een auto zien !
 
ik heb gisteren de klep nog wat aangepast.
Vandaag heb ik hem getest om hem zonder toegevoerde lucht te laten lopen.
Dit is gelukt.Hij loopt nu redelijk goed stationair.
Ik zal daar binnenkort een filmpje van maken.
 
als je die o een auto wil zetten zou ik die auto wel hitte bestendig maken andrs komt ie nog niet vooruit
 
Update 9!

Ik ben druk bezig geweest met een stuwkrachtmeter.
Eerst heb ik twee klemmen gemaakt om de pulse-jet in te klemmen.
DSC02774.jpg


Voor
DSC02775.jpg


Achter
DSC02776.jpg



Vervolgens heb ik een karretje gemaakt. Hier word de pulse-jet opgezet die vervolgens het karretje vooruit duwt. Die kracht word gemeten met veerunsters
Op de alu-plaat in het midden moet de pulse-jet komen. De bevestiging moet nog gemaakt worden.
Het karretje loopt op PVC-wielen die in een alu U-profiel lopen.
De twee assen zijn gemaakt van 6mm RVS die in alu-bronsen lagers lopen.
Tenslotte heb ik nog 4 alu afstandsbussen gedraait om tussen het lager en de wielen te zetten.
DSC02777.jpg


Het karretje zelf
DSC02780.jpg


De onderkant
DSC02781.jpg


Zo loopt het in elkaar
DSC02778.jpg


Zo moet het eruit komen te zien.
DSC02779.jpg


Nu moet ik nog de pulse-jet en veerurnsters op de alu plaat bevestigen. Wanneer dit klaar is komen er foto's
 
Laatst bewerkt:
Update 10

Zo eindelijk weer een update! Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten!

Ik heb een boekje gevonden waar de theorie achter de pulse-jet instaat.
Hierbij staan ook de berekeningen. Hier uit is gebleken dat er een paar fouten in mijn ontwerp zitten.

Ten eerste is de uitlaatpijp te kort.
Waneer deze langer is zal de pulse-jet beter stationair lopen. Ik heb de eerste uitlaat er afgezaagt en er weer een andere op gelast.

Ten tweede heb ik de oppervlakte van de klep iets te groot gemaakt.
Hierdoor zuigt hij teveel nieuwe brandstof naar binnen en te weinig hete uitlaatgassen.
Dit moet ik nog doen. Maar eerst moet ik wat materiaal kopen. Ik hoop dat de klep aan het eind van de week klaar is.

Ten slotte heb ik ook nog de krant gehaald met de pulse-jet!
Het staat op de voorpagina(!) van het Noord-Hollands dagblad(16-10-2009).
Als ik tijd heb scan ik het misschien wel even in.

Foto's van de pulse-jet in de huidige staat:
18102009037.jpg

18102009040.jpg
 
Update 11!

het is weer tijd voor een update!
Ik had het de laatste tijd heel druk en dus geen tijd voor de hobby:rolleyes:
Nu heb ik het rustiger en kan ik weer verder!

Ik heb eerst een nieuwe klep gemaakt. In plaats van deze te 'snijden' met elektrolyse, heb ik deze gewoon geknipt met een schaar. Ik vond dit veel makkelijker en beter werken.

Verder ben ik opzoek geweest naar een chassis. Ik heb een 1:10 onroad chassis gevonden.
Hier zal de pulse-jet op gemonteerd worden.

Ik ben begonnen met een hitteschild. Doordat de pulse-jet zo warm word is een goed hitteschild zeker nodig. Dit hitteschild heb ik gemaakt van een aluminium plaat. Ik heb eerst een mal gemaakt van karton. Daarna heb ik de aluminium plaat gezet met de zetbank. tenslotte is de plaat aan de binnenkant gepolijst voor optimale reflectie. Echter aan de buitenkant gewoon geborsteld.

Foto's:
Het chassis
08122009158.jpg


De aluminium plaat voor het hitteschild
08122009154.jpg


De kartonnen mal.
08122009161.jpg


Het resultaat!
09122009163.jpg

10122009168.jpg

10122009170.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik vind dit echt een heel mooi project alleen maak ik me zorgen om 3 dingen

1. gaan de banden niet smelten?
2. hoe ga je remmen?
3. waar ga je rijden?
 
Om even simpel te antwoorden:

1.
Om de banden maak ik me het minste zorgen. Die vallen onder het hitteschild.
Ook de afstand tussen de banden en het hitteschild is relatief groot wat de kans op smelten drastisch doet dalen.
Waar ik me meer zorgen over maak zijn de kunstof delen dichterbij het hitteschild, zoals shocktowers.

2.
Het is een brandstof-chassis. Deze beschikt dus over mechanische remmen. Ik ben van plan deze te gebruiken en deze aan te sturen d.m.v. een servo.

3.
Dit is meer een soort van 'prestige-project'. Ik wil enkel weten of het kan...
Daarom zal ik er misschien maar enkele keren mee gaan rijden.
Maar ik heb al wel een locatie op het oog waar ik eventueel kan rijden. Dit is een industrieterrein in Hoorn.
Maar dit levert ook weer problemen op. Ik weet namelijk nog niet precies hoe ik de pulse-jet moet starten zonder compressor.
Ik moet misschien eens op zoek naar zo'n klein duikflesje;).
 
Back
Top