Avanti xs

raymon

Forum veteraan
Ik ga over 3 weken mn eerste jet ophalen.
De sebart avanti xs.

Kan er eigenlijk maar weinig over vinden op dit forum? Is die niet zo gewild?

Dr zit een p100 in.
Wel wat schade aan het model maar ga ik rustig fixen.
Opzoek naar 3 nieuwe pootjes en een mechaniek voor de linker vleugelpoot.

Verder kijken waar ik een brevet kan regelen.
En veeeel leren over het jetvliegen en turbine.
Ik ben op de club bij ons de eerste die een jet heeft. Dus zal hier wel wat vragen stellen :-)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik ga over 3 weken mn eerste jet ophalen.
De sebart avanti xs.

Kan er eigenlijk maar weinig over vinden op dit forum? Is die niet zo gewild?

Dr zit een p100 in.
Wel wat schade aan het model maar ga ik rustig fixen.
Opzoek naar 3 nieuwe pootjes en een mechaniek voor de linker vleugelpoot.

Verder kijken waar ik een brevet kan regelen.
En veeeel leren over het jetvliegen en turbine.
Ik ben op de club bij ons de eerste die een jet heeft. Dus zal hier wel wat vragen stellen :-)
Er zijn niet zoveel jet vliegers actief op dit forum. Zoek eens op rc-network.de
 
zal ik eens doen, helaas is mijn duits niet zo goed. hoopte op nederlandse ervaringen :)
ook zal ik opzoek naar een setje retracts. prijzen vallen me wel wat tegen van een complete set.

Die JP hobby is dat wat?
 
Laatst bewerkt:
Alles aan jets is prijziger dan de standaard modelvliegtuigen. Zeker de turbine versies. EDF is goedkoper.
Retracts moeten van goede kwaliteit zijn omdat de modellen meestal behoorlijk zwaar zijn en dus behoorlijke klappen krijgen bij de landing.

Jet vliegers zijn hier inderdaad weinig vertegenwoordigd, überhaupt wordt het aantal deelnemers op het mbf lager. Door corona zijn er meer posts geweest, maar niet door meer of andere gebruikers.

Op internet kun je heel veel info betreffende jets vinden, eigenlijk alles.

Grt,

Arnoud.
 
  • Like
Reactions: Cnn
zal ik eens doen, helaas is mijn duits niet zo goed. hoopte op nederlandse ervaringen :)
ook zal ik opzoek naar een setje retracts. prijzen vallen me wel wat tegen van een complete set.

Die JP hobby is dat wat?

Ik had een set van jphobby en die beviel me prima, verder zou je voor de avanti ook nog bij electron kunnen kijken die hebben net zoals jphobby complete sets voor de avanti

Geoff
 
Laatst bewerkt:
Hoi raymond
Leuk dat je gaat jet vliegen.
Paar tip's hou het simpel qua uitrusting die je inbouwt verlichting heb je niet nodig smoke
Ook niet.
Ik hou zelf van het K.I.S.S. principe keep it simple stupid
En lees veel op de buitenlandse fora zoals rc universe.
En ga op je eigen gevoel af wat jij wil.
Ik kom zelf af en toe in emmeloord als ik bij de werkplaats moet wezen op de landbouwkade dus rij ook bij jullie langs de club
En een avanty ken je met twee vingers in de neus vliegen ( vliegen heel goed)
En als je hem met turbine koopt 2de hands
Kijk voordat je hem koopt of de verkoper hem eff wil laten lopen.
En als de schade teveel is dat de contructie het kan begeven tijdens het vliegen
Ken je beter een nieuwe avanty kopen
Just my two cent's
Gr peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey peter.

Ik koop hem van een bekende dat zit opzich wel goed. Turbine wil ik idd wel ff horen lopen. Motor heeft 2 uur gedraait.
De schade is alleen wiel in de vleugel uit gebroken. Verder niets.
Ik ha kijken of ik het sterk genoeg kan krijgen anders dan wil ik een nieuwe vleugel bestellen.
Verlichting en smoke e.d. stond niet op de planning inderdaad eerst vliegen en brevet papiertje halen voor jet. En dan uren maken!

Waar aan de landbouwkade als ik vragen mag? Haha
 
mooi project !
hou er wel even rekening mee dat Sebart toestellen en hun onderdelen bijna niet te verkrijgen zijn in europa. check eerst even of je een nieuwe vleugel kan vinden voor je hem overneemt.
(en voor dit jaar zijn ook nieuwe kleuren van de avanti aangekondigd wat het wellicht nog lastiger gaat maken)
 
Op de landbouwkade nr14 bij engie refrigiration

ah, dan kom je er inderdaad wel langs ja.


mooi project !
hou er wel even rekening mee dat Sebart toestellen en hun onderdelen bijna niet te verkrijgen zijn in europa. check eerst even of je een nieuwe vleugel kan vinden voor je hem overneemt.
(en voor dit jaar zijn ook nieuwe kleuren van de avanti aangekondigd wat het wellicht nog lastiger gaat maken)
Ik ga er van uit dat ik de oude kan fixen. contructie is niet minder stevig geworden. het is puur het landings gestel wat uitgebroken is.
dus dat komt wel goed :)
dan kan ik het ook gelijk maar verstevigen gezien ik op een grasbaan vlieg.
 
Ik ga over 3 weken mn eerste jet ophalen.
De sebart avanti xs.

Kan er eigenlijk maar weinig over vinden op dit forum? Is die niet zo gewild?

Dr zit een p100 in.
Wel wat schade aan het model maar ga ik rustig fixen.
Opzoek naar 3 nieuwe pootjes en een mechaniek voor de linker vleugelpoot.

Verder kijken waar ik een brevet kan regelen.
En veeeel leren over het jetvliegen en turbine.
Ik ben op de club bij ons de eerste die een jet heeft. Dus zal hier wel wat vragen stellen :)

De avanti is zeker een goede keuze.
Heb 2 kleine gehad en die vlogen al prachtig ondanks dat ze veel te zwaar waren met een oude k45 erin.
Denk dat hij misschien wel 1 min punt heeft dat zijn de houten vleugels.
En als je daarbij het landing gestel bij op telt heb je bijna een vol gfk kist.
Denk dat dit misschien wel de reden is dat hij minder gewild is.
Aan het vlieg gedag kan het eigenlijk niet liggen die is gewoon goed.
Laat je goed bij staan door een ervaren jet vlieger als je de kans hebt.
Vooral het landen is echt wel anders moet daar zelf ook nog erg aan wennen.
Maar lengte veld is ook bepalend natuurlijk.
Als ons veld 100 meter langer zou zijn dan had ik ook nul problemen gehad.
Maar snelheid en beleving van een turbine is fantastisch.
Veel succes en hopelijk houd je een verslag bij van de voortgang altijd leuk.
 
Zal proberen verslag bij te houden. Wij hebben grasbaan van ruim 120 meter lang. Volgens de huidige eigenaar is dat lang zat

Als ik hem heb eerst eens kijken of de bevesteging van de pootjes goed zijn en of het te fixdn is anders die gelijk bestellen en setje poten.

Dan vliegen denk ik haha kijken of berto dagje bij ons komt spelen. Haha
 
Tuurlijk kom ik een of meerdere dagen wel bij jullie spelen.
en 120mtr is lang zat, vloog mijn Rebel op de hei vanaf 110mtr en dan nog ruimte genoeg over, dat kan de XS ook makkelijk.
 
Tuurlijk kom ik een of meerdere dagen wel bij jullie spelen.
en 120mtr is lang zat, vloog mijn Rebel op de hei vanaf 110mtr en dan nog ruimte genoeg over, dat kan de XS ook makkelijk.
Kijk dat is mooi dat een super jet vlieger langs kan komen.
Kan net de laatste kneepjes bij brengen waar je zoveel plezier van kunt hebben.
 
Kijk dat is mooi dat een super jet vlieger langs kan komen.
Kan net de laatste kneepjes bij brengen waar je zoveel plezier van kunt hebben.
Denk dat hij er bij de eerste ook maar naast me moet staan haha.

@all
Ik zie op aliexpress ook jp retracts voor bij komen. Voor helft van geld. Is dat het zelfde als ik het hier bestel? Of imitatie rommel?
 
Super jetvlieger? Waar???

JP`s zijn op zich ook wel prima retracts, heb ze zelf ook voor die houten F-18 liggen, en de Sebarts komen met de JP`s.
Heb er ook al wel diverse verkocht en op zich werkt dat ook.

Maar mijn voorkeur gaat toch altijd nog wel uit naar Electron, toch kwalitatief beter.
 
Back
Top