Aviomodelli VOR250 Vintage Glider

@firefox,

Heb hem voor de eerste keer wat vlakker laten wegvliegen,na een aantal starts durf ik hem wat steiler omhoog te laten gaan,wat resulteerde in meer vluchttijd.

Blijven oefenen,komt dat vanzelf goed!
 
als je zegt dat je hem vlakker hebt laten wegvliegen... bedoel je dan dat je down stuurde om te voorkomen dat ie wegkiept?

ik begrijp het als je hem vlakker lost, maar als de haak juist staat dan moet ie zichzelf automatisch in een goede hoek naar boven zetten als je geen down geeft.
 
Pittige kist

Zo te zien (filmpjes) vliegt de VOR prima.
Kan niet anders met een goede geometrie.
Een paar vleugeltjes in structuur (en voorzien van rolroeren) zou deze kist nog verder upgraden.:cool:

Nog leuke vluchten.

Aurectar
 
full

Dit is een vintage kist,orgineel als 2 -asser dus laat dat ook zo.
Vliegt hij niet minder om.

Groet Martijn

Soms biedt een 2-assig toestel mogelijkheden tot verdere ontwikkeling.
Dit zelfs zonder de fysiek en geomatrie te wijzigen.
Ik bedoelde dat de VOR wat dit betreft een potentieel heeft.
Ik heb recent de oefening gedaan en het heeft me geen windeieren opgebracht (zie foto).
Dat bepaalde toestellen daarvoor niet in aanmerking kan ik me volledig in vinden.
Dan bedoel ik klassiekers zoals o.a. een Amigo(Graupner) en een Piviére (Aviomodelli).
Deze toestellen omturnen kun je gerust bestempelen als heiligschennis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo weer thuis van 2 weekjes zuid - duitsland.

Voor het eerst ook vliegtuigen meegenomen,had ook de Aviomodelli VOR250 meegenomen om mijn eerste hellingvlieg ervaring op te doen.

Na 2 dgn stond er volgens mij genoeg wind om het maar eens te proberen,via Slople | Modelflying- and Paragliding spots all over the world een geschikte helling opgezocht.

Blijft toch spannend om de eerste keer de kist van de helling af te gooien.

Mijnvriendin heeft een kort filmpje gemaakt met de telefoon


Nog een paar leuke vluchtjes gemaakt die dag. Is wel erg leuk om op zo'n manier te spelen met de wind

Later in de week nog een keer geprobeerd,ging redelijk goed,maar helaas op het eind toch te laag gezeten om het landingsgebied te halen,een harde klap tot het gevolg.
Ik had verwacht dat de hele romp aan barrels zou liggen,maar bij de kist aangekomen viel het allemaal mee,bijna alles nog heel,romp en vleugels nog heel. Alleen het pendelrichtingsroer een beetje krom,en het cockpitkapje heeft de klap opgevangen met als gevolg dat die gebroken is.

full


Ga het proberen te lijmen,maar wil het toch gaan vervangen,zal wel zelf iets maken of laten maken worden.

Dus als iemand tips of adresjes weet let me know!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer van de schade, maar des te mooier dat je helling ervaring hebt op gedaan! Ook nog altijd een grote wens van mij!
 
De VOR250 weer aan het nakijken na de klap op vakantie.

Zit er aan te denken om wat gewicht te gaan besparen op het stabilo ,weegt nu 83 gram. Het stabilo is opgebouwd uit schuim en balsa.

full


Is het mogelijk om hier een paar gaten in te maken zonder al te veel sterkte te verliezen?
Al het gewicht wat ik achter al kan besparen,scheelt voor nog wat lood.

Complete kist weegt nu 1600 gram.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
of een volledig nieuw bouwen met sprokkelbouw?

moet in mijn ogen een koud kunstje zijn met zo een strak stabilo.
 
Hallo Bernd,
Das Höhenleitwerk ist ja ziemlich groß, dann ist es logisch dass der Schwerpunkt weiter hinten liegt.

lg. Johannes
 
Proficiat met deze zwever misschien binnenkort samen met mijn Aviomodelli Stratos 3,2 mtr. Jouw VOR vliegt erg mooi en typisch als een 2-asser. Door dat pendelroer reageert hij goed op de besturing. Ook mijn Stratos heeft zo'n pendelroer.

Willem. Waar zit op jouw Stratos het zwaartepunt?
ik heb op een franse site gevonden dat het 70 mm van de voorlijst zit maar vind het het erg naar voren
Groeten, Red
 
Back
Top