Avonds F15

Hey Peter,

Ik realiseer me net pas dat ik naar je kist en vlucht heb staan kijken op pampa!
Erg goed gevlogen door Ger, en gaat perfect met de P-80!

Wel apart dat er V5 op je ECU staat terwijl er 6 in zit.
Miss is jouwe destijds echt nog geupdate, ik kreeg een totaal andere ECU terug gestuurd
(Was te zien aan t serienummer)

Anyway, je hebt wel nog lekker wat over als ie nu al vliegt met "maar" 119.000 toeren.
Wellicht zet je het er nog een keer bij, maar aan de take-off te zien op pampa heb je het heel niet nodig!

Ziet er trouwens super uit dat freeswerk!
Erg handig als je zon aparaat hebt staan.

Zou leuk zijn om nog even te lezen wat je allemaal nog hebt gedaan om m vliegklaar te krijgen!

Melvin, zoals je zag was het inderdaad zeker geen probleem met de P80.

Ondertussen heb ik de canopy sluiting aangepast, en ben ik begonnen met
Het maken vsn nieuwe wieldeuren, vanavond wat fotos!

Nu is de vraag, wieldeuren op lucht of dmv een servo bedienen,

Peter

Hee Peter,

ik had de deuren gewoon met een servo aangestuurd dmv een JetTronics sequencer.,

Grt,
Berto.

Hee Peter,

ik had de deuren gewoon met een servo aangestuurd dmv een JetTronics sequencer.,

Grt,
Berto.

Berto,

Wat voor servo's gebruikte je? Ik neem aan dat je geen normaal formaat gebruikt hiervoor?
Hoeveel kanaalen heebt die sequencer? Genoeg voor 3 servo's? En kun je dan de travel aanpassen? zodat ze max open en max dicht gaan?

Heb je misschien nog foto's van je deurtjes? Ik kan nergens foto's vinden om ze na te maken! Heb al wel wat geprobeerd, maar dat is niet schaal!

Groet
Peter

Hoi Peter,

ik gebruikte deze:
Jet-Tronics : Door sequencer

En ja, hier kun je gewoon 3 deuren op aansluiten en ook bepalen of ze weer sluiten bjij gear down.
Ook de uitslag is hiermee in te stellen.

En ik gebruikte ook normale servo`s.

Mijn deur openingen waren wel 'schaal' maar de deuren niet.
De F-15 heeft standaard 2 deuren aand e voorzijde en 1 deur bij de poot.
Wilde eerst wel 2 deuren voor maken maar uiteindelijk niet gedaan.

f15c334.jpg

Heb toen gewoon 2 deuren per poot gemaakt ipv 3:
f15c357.JPG

f15c356.JPG

En hier de aansturing van de achterste deuren, de voorste sluiten weer na neerlaten van de poten:
f15c381.JPG

En de neuspootdeur:
f15c382.JPG

Voor al m`n F-15 foto`s, zie ook hier:
http://www.remotejets.info/gallery/index.php/Projecten/Philip-Avonds-F-15

Leuk draadje, ga die van Berto ook even doorspitten :-) Ben sinds afgelopen week eigenaar van een Jet Legend F-15 met Jetcat P80. Kist heeft voornamelijk op LWD gevlogen. Komende zondag taxi testjes toen op de club. Deze winter gaat de kist helemaal leeg, opnieuw opbouwen en komend voorjaar moet mijn eerste vlucht komen! Eerste jet en word al zenuwachtig als ik aan de eerste vlucht denk. Gelukkig kan ik terugvallen op ondersteuning van een aantal ervaren jetvliegers op mijn oude club :rolleyes:

Leuk draadje, ga die van Berto ook even doorspitten :-) Ben sinds afgelopen week eigenaar van een Jet Legend F-15 met Jetcat P80. Kist heeft voornamelijk op LWD gevlogen. Komende zondag taxi testjes toen op de club. Deze winter gaat de kist helemaal leeg, opnieuw opbouwen en komend voorjaar moet mijn eerste vlucht komen! Eerste jet en word al zenuwachtig als ik aan de eerste vlucht denk. Gelukkig kan ik terugvallen op ondersteuning van een aantal ervaren jetvliegers op mijn oude club :rolleyes:

Deze kist vliegt als een eitje, heel gemakkelijk.

Binnenkant net gemaakt. Deuren liggen klaar voor montage. Echter twijfel ik nog over de schanieren. Moeten dat van die offset schanieren zijn?

Peter

Hee Peter,

Je moet natuurlijk niks maar die off-sets werken wel het mooiste vindt ik.

De deuren kunnen dan lekker ver open en sluiten mooier.

Grt,
Berto.

Toch maar eens even naar kijken dan. Laatst zag ik ze ergens voor 15 euro per stuk.
Iemand een linkje waar ik ze goedkoper kan vinden?

Peter

€15,-- per stuk? Was dat niet een zakje van een aantal en dan ook nog van alu?

Ik heb ondertussen een aantal scharnieren mogen ontvangen van Berto! Waarvoor dank Berto!

Dus dan zal ik deze week daar maar eens mee aan de slag gaan.
Nu twijfel ik weer om het met lucht of een servo aan te sturen. Wat doen de meeste?

Peter

Kijk die zijn aangekomen, graag gedaan.

Ik had alle wieldeuren met servo`s aangestuurd.

Als je zo`n JetTronics sequencer neem kun je namelijk precies aangeven wanneer de deuren moeten openen en sluiten en hoever.

Werkte bij mij prima.

Lucht kan ook wel maar geeft meer afstel en inbouw perikelen.

En de tijd van alles elektrisch is aangebroken ;-)

Back