Axxon eerste zelfbouw

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 21 sep 2014.

  1. bollie

    bollie

    Lid geworden:
    16 jun 2013
    Berichten:
    65
    aah, bedankt.

    en hoe tape je dan de ailerons ?
    moet je de ailerons buigend tapen ?

    als je dat niet doet dat kunnen ze ook niet bewegen toch ?

    bedankt,

    mvg
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik laat een klein beetje speling tussen vleugel en aileron , niet veel natuurlijk zodoende dat er naar boven en naar beneden een gelijk uitslag is :thumbsup:
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Alles hangt af van hoe nauwkeurig je de afschuining aanbrengt.
    Een half millimetertje speling is normaal gezien voldoende.
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Zo de vleugel zal nu wel genoeg ondersteund zijn . Gewicht valt ook nog mee tot nu toe . Ik neem nu servo's van 3,6gr ipv 5 gr . Is voldoende. Hen voorlopig weer de TURNIGY 2204-14T 19g Outrunner genomen als motor . Misschien kan het ook met een lichtere motor :confused: Ik hoor het graag van jullie .
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Voor dit type van indoormodellen is een Turnigy 2204 met een GWS 8x4 prop met een 10A regelaar de standaard budget setup. Die setup werkt zondermeer goed.

    3,6 grams servo's zijn aan de lichte kant als je in de toekomst wat meer gaat eisen van je toestellen. 5 à 6 grams zijn standaard.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2014
  6. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    XT500 gaat redelijk goed, maar in mijn ogen de beste prijs/prestatie verhouding is nog steeds D47 van Dymond....
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ja alles draait natuurlijk ook rond het budget en wat je er aan wil uitgeven :rolleyes: Het is nu pas het 2 de jaar dat ik indoor vlieg met vliegtuigen,voordien heli's.
    Maar de goesting zit er goed in . Het probleem is dat we de zondag nogal talrijk zijn wat ook de nodige botsingen geeft en dan hoef je niet met een "echte " F3P af te komen waar je veel geld en moeite hebt ingestoken .
    Bon dit terzijde gelaten misschien zou ik dit jaar eens zien of het mogelijk is om een kleinere groep bijeen te krijgen die echt aan kunstvliegen wil doen en geen combat :confused:
    Moest dat lukken dan zou ik ook mijn budget wat optrekken en naar meer kwalitatieve vlieger- set up gaan . Ik heb al veel gehoord dat de Disney een goede instappper is .
     
  8. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Bwoa, t is niet altijd combat he de zondag he. Ramiel kunde moeilijk combat noemen...
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik heb het niet over de toestellen maar over de manier van vliegen . :rolleyes: Er is wel 1 lichtpuntje en dat is dat we meer de volledige zaal gaan hebben . Maar ja met maar 70 leden is dat ruimschoots voldoende , niet ?
     
  10. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hey Guy,

    Ik had de "vliegstijl" wel door hoor ;)
    't Is nu eenmaal wel zo dat we soms met velen zijn en dat niet iedereen bedreven is in het inschatten van aanwezigheid van andere toestellen.
    Ik stuur je nog even een PB'ke.
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Dit weekend niet veel vooruitgang :( te veel ander "werk" boodschappen - moto rijden - gaan vliegen etc
    Enkel wielekes gemaakt , shame on me . Zal volgende week wat harder werken :rolling:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Volgende keer een stripje van de zachte kant van klittenband op de onderzijde van de wielkappen kleven. Functioneert even goed voor indoor, je hoeft geen tijd te spenderen aan echte wielen en het weegt weer minder ;)

    Je kan zelfs gewoon koolstofstaafjes met een vrij uiteinde (zonder wielkappen) gebruiken als je een heel gladde ondervloer hebt.
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ok , goeie tip voor idd volgende vlieger :) Alle beetjes helpen en bedankt alweer .
     
  14. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Wel interessante site om eens te bekijken :cool:
    Zo het begint er op te lijken . We kunnen beginnen met de rc componenten . :teacher: Volgende wordt met wat leukere kleuren . Dit was nog een spuitbus die ik staan had :rolleyes: en op moest ...

    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Zo na een korte adempauze zijn we terug aan het werk gegaan . Na een paar blunders ( te lichte servo en vleugelbevestiging niet stevig genoeg ) hebben we de ailerons in orde gebracht . In de hoek van de vleugel heb ik wat versteviging moeten aanbrengen en de links zijn nu ball links zoals een heli :) t' Is eens wat anders en minder speling . Ik heb wel een geweldige uitslag nu , zal wel vlot rollen LOL . Wordt vervolgd ...
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Servo's zitten er alle 3 in . Slow progress :morning: ... Daarna motor-esc . ;)
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Nog wat foto's ... Vleugel mooi ondersteund . Gewicht :confused: heb aan sinterklaas een mini digitale weegschaal gevraagd. HK motor en esc . Ik heb die lichtere versie al eens bekeken op de site maar voorlopig nog deze . Mocht ik een "echte" F3P bouwen dan ga ik voor "light" produkten : motor -servo-ontvanger enz.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ziezo de motor zit erop , onderaan nog wat gerommel met ontvanger en esc maar alles komt op z'n plaats . Daarna zwaartepunt eens bekijken en lipo zijn plaats geven . Ja we gaan al stillekes naar de "maiden" toe :banana:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    [​IMG] En klaar :D van afgedrukt plan tot afgewerkt[​IMG] indoor toestel . Ik ben best tevreden . Gisteren de motor nog de nodige down trust gegeven en zwaartepunt bekeken . Alles klopt . Nu moet hij natuurlijk nog ingevlogen worden maarr we zijn er klaar voor :shock:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina