Aziz - Model Slipway

Klopt, maar ze zijn volgens mij wat groter.

Ondertussen begonnen met het verwijderen van de naden op de romp.

Zo was het:

En zo is het nu:

Daarna begonnen met het maken van de openingen waar de Kort nozzles in worden gemonteerd. Eerst een paar 1mm gaatjes boren:

En daarna met een vijltje op maat maken. One down, three to go:

fijne start genomen.

Als je plamuur met water gaat schuren eerst even informeren of het wel mag.
meer dan 90% van de plamuur zuigt water op waardoor je later een slechtere hechting van de verf krijgt, mocht je het niet voldoende laten uit drogen achteraf.

vgr
Marc

En verder met de gaten waar de schroefassen doorheen gaan. Daarna een en ander met tape tijdelijk vastgezet.

@ Marc W,

Dit is auto plamuur, die je op auto's gebruikt en die schuur je altijd waterproof.
Nog nooit last gehad dat de plamuur water opzuigt.
Denk dat jij lakplamuur bedoel wat je op gewone verf gebruikt.

@ Marc.

Het begin is er, ziet er goed uit.
Wel een vervelend klusje om dat allemaal te moeten uitboren/vijlen.
Wie weet krijg ik ook wel weer zin om hem erbij te pakken......haha

Eric

@ Marc W,

Dit is auto plamuur, die je op auto's gebruikt en die schuur je altijd waterproof.
Nog nooit last gehad dat de plamuur water opzuigt.
Denk dat jij lakplamuur bedoel wat je op gewone verf gebruikt.

Eric ,
ik was vroeger ook die mening toegedaan, tot een professionele auto hersteller me er attent op maakte.
zij plaatsen voor het spuiten de geschuurde onderdelen steeds onder een warmte lamp om het opgenomen vocht terug te laten verdampen voor ze gaan spuiten. ( persoonlijk heb ik er ook nooit last van gehad )

vgr
Marc

Het begin is er, ziet er goed uit.
Wel een vervelend klusje om dat allemaal te moeten uitboren/vijlen.
Wie weet krijg ik ook wel weer zin om hem erbij te pakken......haha

Dank je :)

Dat uitboren is inderdaad een vervelend klusje met zo'n handboortje. Heb wel een electrisch miniboormachientje maar was bang dat dat te veel stof zou veroorzaken, en zonder stofmasker (vergeten te kopen) is dat een no-go.

Overigens zul je in jouw kit van de Aziz witmetalen nozzles aantreffen die uit 2 delen bestaan. Sinds een jaar zijn deze vervangen door nozzles van resin.

De schroefassen/askokers blijken iets te smal te zijn voor de steunen waar deze doorheen gaan. Het zal waarschijnlijk wel lukken om ze met epoxy vast te zetten, maar netjes is het niet. Wat adviseren jullie; andere schroefassen of toch maar zo proberen vast te zetten?

Plaatje:

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een bu(i)sje rond de schroefaskoker als vulling?
(Kan zelfs een gerold plaatje van de juiste dikte zijn.)

En daarom ben ik geen fan van de bouwpakketten van de Model Slipway.
Je zou toch mogen verwachten dat dit soort cruciale onderdelen gewoon passen!
De bouwdozen van de Model Slipway zijn tenslotte ook niet de goedkoopste in z'n soort.
Natuurlijk is het eenvoudig op te lossen, maar het hoort gewoon niet....

Let ook op met het snijden van de plastic onderdelen, met de gebruikte lijndikte op de geprinte platen maakt het een wereld van verschil of je op, buiten of binnen de lijnen snijd.
Heel veel succes met de bouw van het model

Adam, die schroefassen zijn niet de originele assen die bij de kit zaten; die passen namelijk perfect. De as(sen) op de foto heb ik zelf gekocht, maar hierbij niet gelet op de diameter van de koker.

De tip om eerst buiten de lijntjes te snijden en daarna naar behoefte bij te schuren was me reeds eerder gegeven, maar dank voor de herinnering :)

Overigens: Respect voor jouw bouwverslag, dit is één van mijn inspiratiebronnen, al realiseer ik me dat ik het hoge niveau van afwerking nooit zal halen ;)

Wellicht even opvullen met een kokertje van kunststof/messing of iets dergelijks, dan lijmen met epoxy. Alleen met epoxy vastzetten zonder opvulling gaat misschien door trillen een keer los... Ook is het dan lastig uit te lijnen.

Groeten, Ron

Sorry draadje ging harder dan mijn reactie...!!

Adam, die schroefassen zijn niet de originele assen die bij de kit zaten; die passen namelijk perfect.
Dan heb ik iets voor m'n beurt gesproken (heb ik wel eens meer last van) maar ik blijf nog steeds geen fan van de Model Slipway.
Ooit zelf een keer aan een Trent begonnen, maar wat een drama met passing en beslag.... :mad:
Toen nog eens het kraantje van de Tsekoa gekocht, zelfde laken in een pak.
Sinds dien heb ik me voor genomen om nooit meer een Model Slipway pakket te kopen, ondanks dat er bouwers zijn die er hele mooie modellen mee weten te maken. ;)

Afgelopen dagen niet veel gedaan door drukte op het werk. Bovendien heb ik a.s. zaterdag examen vaarbewijs en daar moet ook het nodige voor worden gestudeerd. Vanaf komend weekend ga ik weer verder met de bouw :)

Back