Hallo beste lezers,
hier ben ik weer terug van weg geweest, zoals men zegd.
Ik vergeet telkens weer de draad terug op te nemen en daarbij natuurlijk ook het verslag.
Ondertussen wel al heel wat gedaan gepresteerd en geknoeit en gevloekt enz.......
Heb op de beurs in Dortmunt een Duitse Aziz bouwer ontmoet en heb daarbij wat ideeën opgedaan, zoals bv. de dekrol achteraan.
Deze is origineel een dummie, maar bij onze collega's hier op het forum niet, jullie maken een echte, dus hier het resultaat
Op de laatste foto ziet men het eind resultaat, omdat het achterdek luik is verhoogd, omwille van de waterkeringsrand, was het geen probleem dat rol hoger zit dan de originele (dummie) omdat eronder het roerwerk zit, dus kon dit niet lager ingebouwd worden.
De boutjes die je hier nog ziet zitten worden verkleind
Je kan ook de afsluitpoord zien, deze heb ik ook aangepast zodat hierbij de deksupport ( stopper ) vervalt, die houd normaal de poord tegen doordraaing naar buiten toe,maar dit is volgens mij niet normaal, aangezien daar een sleepkabel of ketting passeerd, towpinnen enz.. die in het dek verdwijnen ok, maar geen vaste support
hier zie je de support tijdelijk op het dek, maar die verdwijnt, en heb ik een klep gemonteerd boven op de poort, alsook heb ik twee kokers( scharnierpunten) in het dek gekleefd. Deze zijn vanonder blind gesoldeerd, waterdicht met andere woorden.
Voor de winchen heb de originele rollen ook vervangen door gedraaide alu rollen, zodat deze wel degelijk kunnen rollen !
Dit heb ik toegepast aan het ankerlier
Hier nog enkele foto's van de motoren en de roerservo, zoals ik eerder vermelde zijn deze verkleefd met Tec7, goe spul !
Deze opstelling heeft al proefgedraaid in een plonsbadje, met twee 12volt loodaccu's, twee regelaars voor de hoofdmotoren en 1 voor de boegschroef, en dit alles zonder problemen.....alleen..... werden de regelaars een beetje warm, maar dit ga ik oplossen door toepassing van koelribben te kleven aan de regelaars en de bedrading van de motoren de verzwaren naar 2#
De bovenbouw is zo goed als klaar, verlichting zit erin en is getest, alsook in de mast
Deze foto's moet ik later updaten want je mag maar max 10 items downladen
Dus.... tot de volgende keer
groetjes
Ron