B17-C : de 'test flight !!!'

Nadat we bijna met een Vickers Wellington aan de gang gegaan waren, werd me nu een complete B17 in de schoot geworpen!
Dit topic behandeld de (hopenlijk) komende twee maanden het hoe, wat, waar en waarom,
Hier een mooie plaat van de kist:
Engine%20testb05.jpg


Huh, is dit een grap of zo?, morgen meer:
:bye: ?

Frank
 
Nee nee Danny dat is precies de goede foto, maar kijk eens naar de volgende;

Engine%20testb01.jpg


Ha haaa,
B17-C = vier motoren, daar gaat een lichtje branden :idea:

Frank
 
Oooowh,
Frank Hartog zei:
Dit topic behandeld de (hopenlijk) komende twee maanden het hoe, wat, waar en waarom,
Hier een mooie plaat van de kist:

Geen plaatje van de b-17 dus maar een plaatje van het toestel dat de motoren gaat inlopen/invliegen :D
Pfiew, dus we krijgen nog een ''echte'' te zien, ben beniewd!!
 
ff wat achtergrond informatie over de B17-C
Hij lijkt al heel veel op de latere B17 -G (het meest bekende type):

Engine%20testb06.jpg


Maar hij heeft een heel andere staart:

Engine%20testb10.jpg

Engine%20testb11.jpg


Hij heeft gevlogen in allerlei kleurenschema's:

Engine%20testb08.jpg


Maar het model waar het in dit topic over gaat is gebouwd naar het protoype:

Engine%20testb09.jpg


Wel,
morgen meer dus,

Frank
 
werd me nu een complete B17 in de schoot geworpen!

ARFje :lol:

Frank toch, maar goed morgen het wiel dan het kielvlak,.........
En over 2 maanden alles. :lol:

Han. (arbotje)

Ps morgen maar eens kijken naar de Fokker.
 
Ook de nieuwsgierige Belgen kijken vol verlangen uit naar deze vogel...........................


Stevo
 
En als voorproefje vanavond de film Memphis Belle op de tv, kunnen we alvast warm lopen :-)
 
Zo, nu eerst maar eens wat informatie over het model,

November2006001.jpg


Het model is volledig houtbouw, en schaal 1:10 waarbij de spanwijdte uitkomt op 3,16m en het gewicht op 12kg.
gemotoriseerd door vier OS FS52 is 4x0,9pk, moet voldoende voor een maiden?
Hij is ontworpen en gebouwd door Chris Davies-Garner van Cdscaledesigns op zijn website is een compleet bouwverslag te lezen.
De komende tijd hou ik me bezig met de inbouw van de rc apparatuur, en het af en instellen van de installatie en retracts (hele mooie van Robart!)
De maiden zal in de primer zijn, als hij goed vliegt gaan we er wat metal skin op plakken,

Frank
 
Ha Frank, dat wordt weer smullen!

Nadat we bijna met een Vickers Wellington aan de gang gegaan waren
:oops: vindt het ook nog steeds jammer hoor, maar ja, niet alle dromen kunnen nu eenmaal uitkomen...

werd me nu een complete B17 in de schoot geworpen!
Mag je deze test(af)bouwen en vliegen voor CDscaledesigns??

Mooie kist hoor, waarom is er voor dit type gekozen met dit aparte kielvlak ipv B17 -G ?(het meest bekende type)
da's toch ook altijd een hele mooie om te zien
Je hebt er een prachtige motorisering bij met die viertakters (zal een cool geluidje geven)

We gaan dit zeker volgen, heel veel succes met de afbouw en nu kunnen we weer mooi de kunst afkijken van de echte pro

Groet, Ralf
 
strutter zei:
Mag je deze test(af)bouwen en vliegen voor CDscaledesigns??
Mooie kist hoor, waarom is er voor dit type gekozen met dit aparte kielvlak ipv B17 -G ?(het meest bekende type)

Ha Ralf,
(Net terug uit Dortmund om de FII op te halen, heb daar Han 'Beech' en Manfred getroffen, leuk staan praten!)
Die kist mag ik inderdaad afmaken, verder doe ik nog wat tekenwerk voor hen (solid works model van een plug voor canopy's)en de 1:6 Sopwith pup moet nog ingevlogen worden...
En dat kielvlak, juist omdat je nooit dit type ziet is gekozen voor de C versie (de rompvorm is trouwens ook flink anders dan het G type)
En ik ga als volgende bouwprojekt voor hen de Junkers 88 bouwen, dus mij de eerste twee jaar niet lastig vallen aub want ik ben druk...... :D

Frank
 
Wat een gave kist!!

Succes met het inbouwen.
Ik ben zelf een B-17G aan het bouwen in de schaal 1/12. Ik wilde hier een topic over openen maar ik vond mijn bouwwijze niet echt schaal...
Hij is namelijk helemaal van Styrodurr, een soort roofmate. Dit omdat ik hem snel wilde bouwen in de voor mij bekende combat bouwwijze.
De vleugels zijn normaal ingedekt net als het kielvlak en stabilo. Gewicht wordt ongeveer 6 kg en de span is 2.63 meter.
Motoren zijn 4 * .25 FX
Als ik tijd heb zal ik een fotootje plaatsen.

Ik ben wel benieuwd naar de retracts die je gaat gebruiken. Heb je daar een foto van?

Michel
 
Back
Top