BadBert gaat FPV

hah :D cool om terug te zien :)
de twinstar leende zich prima voor het fpv vliegen, had toch wel "last" van thermiek zo leek het, en wilde niet echt naar beneden :P
misschien kwam dat ook een beetje door de stand van de camera, en het feit dat ik nog nooit eerder met de bril op zelf gevlogen had ;)

Verder zoals jullie kunnen zien HEEEERLIJK rond gevlogen!

Frank, nogmaals 100xdank dat ik met jouw toestel heb mogen vliegen!!!!

van de week nog een keer een andere ontvanger testen.

het blijkt dat bij de vorige test de antennes TOTAAL verkeerd zaten... (en dan bedoel ik ECHT TOTAAAAAL verkeerd....)

hopelijk komend weekend weer wat fpv vluchtjes maken :D

het gaat even weer om de RC ontvanger he :P hahahaha

maar er zaten 2 lange antennes aan.
Ik had met me lompe kop die hele antennes van elkaar gelegd (180graden) en 1 kwam dus wel heel ver vooraan het toestel..... (en dus heel dicht bij de video zender)

nu weet ik dat alleen de "puntjes" juist geplaatst moeten worden, en ga ze nu onder 90 graden achter op de staart van de nemo proberen :)

hoe minder snel mijn rc link uitvalt, hoe beter.

vandaar dat ik het effe meld ;) hahahahahahahh

Maar goed, als die andere RC ontvanger het alsnog beter doet, gaat die er alsnog in.

Van't weekend wordt het weer mooi weer, dus ik hoop weer lekker fpv te kunnen vliegen :)

afgelopen weekend had ik het een beetje druk met een nieuwe hobby auto kopen (mx5) en mijn oude (mini) te verkopen ;)

Gisteren weer 2 vluchtjes gemaakt met de FPV nemo.

1e vlucht ging niet zo lekker... Sven startte het toestel weer, maar na een paar meter al gelijk een tik op de besturing (even naar fail safe) daarna leek het in orde.
Maar toen ik ging vliegen, en echt nog niet ver weg was, merkte ik echt dat het signaal van de besturing alles behalve goed was.... en was regelmatig de besturing VOLLEDIG kwijt.
TOCH de nemo in een veld verderop netjes weg weten te leggen.

Naar de nemo toegegaan, opgehaald, en toen alles eens anders aangesloten.
Normaal plugde ik gewoon de lipo in, en hoppa, alles kreeg stroom (video TX en assan RX tegelijk). Maar ik wist al dat dat niet ideaal was, maar het ging tot nu toe goed.
Dit keer dus: lipo ingeplugd (video TX krijgt stroom), daarna mijn zender aangezet (Die scand voor het best vrije kanaal) daarna de stekker naar mijn regelaar aangesloten (assan RX krijgt stroom) en toen weer gaan vliegen.
Dat ging al beter :D en heb een lekker rondje gevlogen.

Ik dacht dat het orienteren bij ons op de club niet moeilijk ging zijn, maar TOCH was dat niet makkelijk.

ook vloog ik nu voor het eerst met de headtracker aan, en dat ging op zich prima.
Heb alleen wel gemerkt, dat ik iets moet maken zodat ik kan zien dat ik recht vooruit kijk..... want dat zie ik nu niet! En dan denk je dat je camera recht vooruit kijkt, maar dan kijk je iets omhoog, en vlieg je dus in een dalende lijn... Niet handig dus.
Daar moet ik een oplosing voor vinden (weet alleen nog niet welke)

De recorder heeft weer niets gedaan, errug raar..... ik vermoed dat de voeding niet in orde is, dat gaat nu via de BEC van een klein oud borstel regelaartje... denk dat ik beter een echte 5v stepdown/regulator ertussen kan zetten (even een goedkope zien te vinden).
Ik ga nog even de originele adapter terug aan de draad solderen, en weer testen, want dat werkte bij meerdere tests prima!

Ik zou een streepje op dat cockpitje zetten aan de binnenkant, kun je die gelijk houden met de onderkant van je beeld. ;) Of nog handiger, zet een nulletje onderaan je OSD, centreer je camera en zet een felle stip/LED precies in dat nulletje. Als je daar je beeld op mikt zit je altijd recht.

Wel jammer dat dat koekblik van de blokker zo kieskeurig is. Maar ik denk dat het door iets anders komt. Zon ding heeft waarschijnlijk zelf al een stabiliserend torretje aanboord die wel overweg moet kunnen met wat ie krijgt van een BEC. Volgens mij krijgt de recorder op het veld iets meer videotikken te vreten als thuis, en dattie dan zegt bekijk et maar ofzo.

ik heb thuis getest met mer dan 10 keer de zender aan.uit.aan.uit etc... ddat ging prima.

Ik ga nog wat tests doen iig.

en een streepje op dat cockpitje is niet goed, daarvoor moet ik namelijk heel ver omlaag kijken om dat te zien! LED ga ik ook niet doen hoor... dat is vragen om problemen in mijn ogen.

Zie je dat cockpit randje dan niet in beeld als je de camera neutraal hebt?

nope, daarvoor moet ik best een eind naar beneden kijken...

ik zat te denken aan iets van een speld ofzo, dat het kopje onder in het midden net in het beeld komt.

man zeik niet zo:mrgreen:

Toen ik dat probleem had ben ik op het veld gaan zoeken naar "een geschikt takje" en heb die voor in de neus van de Nemo gestoken. Die net zoalng getrimt met een kniptang totdat hij net onderin het beeld kwam.

probleem opgelost:).

..anders zitten er straks ook brabantse poepjes aan de nemo,
dat heeft Pieter liever niet volgens mij. :lol:

Hahahahahah :P

Ik weet niet of ik van het weekend tijd heb om te vliegen enzo (dortmund) maar ik ga wel effe wat dingen proberen.

EDIT: voltage regulator besteld!
Zodra die binnen is, kan ik daarmee aan de gang (incl de % weergave in mijn osd, waarbij 10volt 0% is, en 12.6volt 100%)

De BEC levert niet precies 5 volt, zit er zo leek het gisteren toen ik de meeting deed, net onder (4,9 of 4.8 volt).
De adapter van het ding, leverde 5,4 volt dacht ik... zal het nog es nakijken thuis :P
maar ik haal die BEC er iig tussenuit, en voed hem via een fatsoenlijke regeling.

Laatst bewerkt:
Dun je mijn remzibi dan ook eventjes calibreren Pieter? :p
En die meting, was dat onder belasting? Pas dan stabiliseerd het voltage namelijk. ;)
Een fatsoenlijke regelaar ipv een stokoud borstel ESCje is natuurlijk nooit een dom idee.

was niet onder belasting nee... hmm
zal nog wat metingen doen, maar een fatsoenlijk voedingkje lijkt me gewoon beter :)

en tuuuurlijk kan ik jouw remzibi dan kalibreren voor je :D

Vandaag weer een vlucht gemaakt met de nemo.

Dit keer had ik weer veel RC problemen, het signaal was iedere keer weg (en ik was nog zeer dichtbij...

ook had ik nu een speld voor de cam gepositioneerd, zodat ik kon zien wat "rechtvooruit" kijken was, ivm gebruik van de head tracker. Dat werkte wel goed overigens

Van de week een andere ontvanger proberen!

De recorder deed zijn werk dit keer wel, al zit er een interlacing in die ik niet 100% weg krijg.
Filmpje is niet boeiend, maar och :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Back