Gisteren weer 2 vluchtjes gemaakt met de FPV nemo.
1e vlucht ging niet zo lekker... Sven startte het toestel weer, maar na een paar meter al gelijk een tik op de besturing (even naar fail safe) daarna leek het in orde.
Maar toen ik ging vliegen, en echt nog niet ver weg was, merkte ik echt dat het signaal van de besturing alles behalve goed was.... en was regelmatig de besturing VOLLEDIG kwijt.
TOCH de nemo in een veld verderop netjes weg weten te leggen.
Naar de nemo toegegaan, opgehaald, en toen alles eens anders aangesloten.
Normaal plugde ik gewoon de lipo in, en hoppa, alles kreeg stroom (video TX en assan RX tegelijk). Maar ik wist al dat dat niet ideaal was, maar het ging tot nu toe goed.
Dit keer dus: lipo ingeplugd (video TX krijgt stroom), daarna mijn zender aangezet (Die scand voor het best vrije kanaal) daarna de stekker naar mijn regelaar aangesloten (assan RX krijgt stroom) en toen weer gaan vliegen.
Dat ging al beter

en heb een lekker rondje gevlogen.
Ik dacht dat het orienteren bij ons op de club niet moeilijk ging zijn, maar TOCH was dat niet makkelijk.
ook vloog ik nu voor het eerst met de headtracker aan, en dat ging op zich prima.
Heb alleen wel gemerkt, dat ik iets moet maken zodat ik kan zien dat ik recht vooruit kijk..... want dat zie ik nu niet! En dan denk je dat je camera recht vooruit kijkt, maar dan kijk je iets omhoog, en vlieg je dus in een dalende lijn... Niet handig dus.
Daar moet ik een oplosing voor vinden (weet alleen nog niet welke)
De recorder heeft weer niets gedaan, errug raar..... ik vermoed dat de voeding niet in orde is, dat gaat nu via de BEC van een klein oud borstel regelaartje... denk dat ik beter een echte 5v stepdown/regulator ertussen kan zetten (even een goedkope zien te vinden).
Ik ga nog even de originele adapter terug aan de draad solderen, en weer testen, want dat werkte bij meerdere tests prima!