BadBert gaat FPV

De bedoelt wat nu de bovenkant is, in het schuim drukken?
En het geen in het schuim zit, naar boven laten wijzen?

Of het kleine lusje naar achter ipv voor?

Was iig wel beter :)

yup

MVG. Robert.

Ok, dus het kleine lusje nog steeds naar voren.
Ga ik proberen :D

overigens was de 650 meter over de grond, niet de max, maar verder weg ging op de locatie niet. :)

EDIT: dipool zit er nu zo op:
DSCN5039.JPG

waarom moeten ze nou zoveel wind voorspellen??
begin eindelijk een beetje gewend te raken aan het kijken door een cameratje (ook op lage hoogte)...

Laatst bewerkt:
GOED

tip van robert: als je omi's gebruikt, gebruik dan wel getunede omni's voor jouw kanaal!!! (ik heb de standaard omni op vidRX zitten)

DUS eens even kijken of ik zelf een omni aan kan passen voor kanaal C (1.36 ghz), en misschien had robert nog wat liggen :)
De standaard omni's bij een 1.3ghz setje zijn blijkbaar zeer slecht... (meer bedoeld voor 1.2 ghz)

Vanavond hoop ik de omgedraaide dipool te kunnen testen :)

helaas nog niet met mijn getunede omni op de video RX, want daar moet ik eerst verenstaal voor hebben... en daarvoor moet ik naar de modelbouwzaak, en dat kan pas morgen :(

Daarna NOG maar eens testen over de grond of ik hetzelfde kan halen als bij de test vanavond (lees: of ik de antenne dus niet verkloot heb), dan in flight kijken of het beeld strakker blijft ;) Hoop dit weekend weer een vluchtje te kunnen doen :D

EDIT: helaas vanwege een kapotte laptop heb ik daar eerst naar moeten kijken, en me nog niet met de antennes bezig kunnen houden....
vanmiddag ga ik 2mm verenstaal halen voor de getunede omni die op de vidRX komt.
Maandag weer testen hoop ik :)

Laatst bewerkt:
Zo, de getunede omni is er klaar voor.

Is voor op de video Rx, op de Tx zit een dipool van RObert.

alle 2 de antennes zijn precies op mijn kanaal getuned :)

DSCN5076.JPG

nou... hier is het echt k*tweer... dus testen gaat er niet in zitten... misschien een grondtest vanmiddag, maar dan moet het niet regenen :(

EDIT: nou, maandag was het ook al 3x nix bij ons :( het was ons niet gegund....

aankomend weekend is de clubdag, maar de voorspellingen zien er BARSLECHT uit... :( :( :(

Laatst bewerkt:
Helaas heeft het weer dit weekend roet in het eten gegooid, en heb niet kunnen testen :(

wel van sven een lens gehad voor op mijn fpv cam, met wat grotere hoek, kijkt VEEEEEEEEEEL fijner :)

Hoop snel een vlucht te kunnen gaan maken, maar dat zit er deze week en weekend weer niet in vrees ik :( (van't weekend zowiezo andere verplichtingen)

hahahahah, ook daar wordt aan gewerkt ;) komt allemaal goed :P

Ik had gehoopt gisteren avond een vlucht te maken, maar helaas... het weer werkt hier niet mee.

Van het weekend heb ik het heeeeeel druk, dus dan ook niet vliegen...

misschien morgen avond of vrijdag avond :)

heb er zin in, want nu ik ook wat rustiger (in mijn hoofd) ben tijdens het vliegen, kun je heerlijk genieten van het uitzicht.
Met de nieuwe lens zou dat nog beter moeten zijn :D

Ben ook benieuwd hoe de nieuwe getunede omni (op aanraden van robert) presteert.

Zodra ik weer gevlogen heb, meld ik dat (uiteraard) hier :)

Nou, ik ga van de week eens even mijn regelbare voedingkje wat ik gekocht heb voorzien van de juiste stekkers, dat ik dat kan gebruiken om mijn recorder te voeden, want heb al gemerkt, dat met de originele voeding, het altijd goed gaat, maar met voeding via de BEC van een oud borstel regelaartje, gaat het niet altijd goed.... dus vermoed dat het in de voeding zit iig.

Denk dat ik daar donderdag avond wel effe tijd voor heb :)

en dan HOPELIJK van het weekend eindelijk tijd en weer om te testen/vliegen!!

Vandaag eindeljk weer gevlogen. Niet lang, want had nog afspraken, maar wel lekker kunnen vliegen :)

op een gegeven moment zat ik alleen te dicht bij wat electriciteits masten, en een andere keer zat ik met mijn niet al te smalle lichaam geheel tussen de antennes (tjah, niet achter jezelf + keet vliegen :P )

Al met al, ging het goed :D Lekker rond kunnen kijken iig.

De nieuwe antennes doen het pri-ma!!!!

recorder heeft het ook gedaan (stond alleen op ntsc), filmpje volgt :)

Hmm wat was er mis met die electriciteits masten dan. Ik heb er zelf nooit hinder van ondervonden, in mijn laatste filmpje slalom ik zelfs tussen de draden door zonder dat je daar wat van ziet.

Overigens was mijn beeld met de nieuwe antennes dus idd veel strakker, ook in de bochten

ik denk idd niet dat het de masten waren, maar het feit dat ik zelf met mijn niet zo dunne lichaam GEHEEL tussen zender/ontvanger stond (zowel video als RC) en toen kreeg ik dus sneeuw :P

Als ik voor of naast me bleef (iig niet RECHT achter me) ging het pri-ma!!!

Overigens bevalt de nieuwe lens goed, kan alles veel beter inschatten en zien! Errug tevreden erover :)

Laatst bewerkt:
Back