BadBert gaat FPV

Heej remy, ik heb wel een andere soort ontvanger, met een ander soort antenne (die ook nog eens hetzelfde gepositioneerd staat als de vid TX antenne.

heb assan er nog over gemaild, en die melden idd dat dit absoluut geen wenselijke opstelling is, en adviseren de ontvanger met 2 draadjes.
Ze gingen er in eerdere correspondentie al van uit, dat ik die ontvanger had (was dus niet zo was, die had ik wel klaar liggen, maar niet in de nemo)

hopelijk snel nieuwe tests, en dan weer lekker VLIEGEN :D want verdorie, wat is fpv vliegen verslavend.....

Ons veld is wel wat moeilijker te herkennen als het veld toen bij de FPV meeting hoor!!

heb 1 fatsoenlijke vlucht gemaakt bij de meeting (naja, 2, 1x met de twinstar van frank) en 2 korte vluchten op de club, en 1 HELE korte (filmpje)..... jammer dat ik zo weinig tijd heb de laatste weken, en aankomende weken :(

Graag nog iets van advies:

ik wil met assan 2.4 ghz blijven vliegen.....
is het evt een optie, om op mijn grond station een booster te zetten, daar mijn omni op te draaien, en dan met een kabeltje naar mijn zender te gaan?

Of schiet ik hier niet veel mee op?

Zo ja, welke booster/kabel? (wil dan de omni van mijn zender af schroeven, en die op de booster zetten, of er moet bij die booster al een antenne zitten...)

Kan het dan kwaad dat die booster + antenne vrij dicht naast mijn (nu nog) omni zitten voor mijn FPV ontvanger?

Nogmaals, doel is niet om kilometers ver weg te gaan, maar wel 100% veilig richting de km, en graag zonder directionele antennes...

EDIT: kom overigens een bericht tegen, dat de ASSAN ontvanger die ik gebruikt heb blijkbaar niet goed werkt met de antenne in wat voor materiaal dan ook.......
Dus snel die andere antenne (met 2 "sprietjes") maar eens testen (die zitten straks op de staart)

Laatst bewerkt:
Het beste ıs
zender > langekabel > Booster > (kortekabel) > antenne.
Je kan het ook op je zender bouwen want de booster gebruıkt 6V
Het naadeel ıs dat je accu snel leeg ıs.

Mja, wat is snel? ik heb een 2650 mah pakket er in zitten... Als ik er 1 dag mee kan doen, waarvan 5 uurtjes vliegen, waarvan weer max 1 of 2 uurtjes met booster vind ik het prima.

Op mijn zender monteren is dan ook een optie, welke is dan het beste? (moet wel betaalbaar blijven overigens)
Ik heb een mx12, heb ik dan wel 6v ergens? :P
booster kan dus niet op een BEC? ofzo?

1 van de 5 aansluitingen van je assan module is +6V
Je kan die gebruiken voor je booster.
Als je ooit met een tracker gaat werken dan zou ik hem niet op je handzender bouwen maar op de groundstation.
Ook is het beter om dan een patch of een Yagi te gebruiken ipv een omni.
Dit geeft je nog meer bereik.
Als jij al een video patch gebruikt dan hang je er gewoon een 2.4G patch erbij onder.
Je kan een Bec gebruiken of een Spannings regelaar kopen van 6v.
Eventueel bouw İk een spannings regelaar met LC filter voor jou zodat je er gewoon 12v op kan zetten

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb alles nog omni, en eventjes wilde ik dat zo houden.

ooit wil ik een tracker, dus nu de booster al op mijn grondstation bouwen leek me het handigst, dan heb ik dat alvast maar gedaan.

Ik wil dus nog even omni blijven gebruiken, zowel voor video als RC.

even kijken of mijn recorder (werkt op 5v) ook 6v aan kan.... dan kan ik mijn regelbare voedinkje op 6v zetten, anders moet ik weer wat extras gaan regelen voor de voeding van de booster.

Nogmaals: voorlopig wil ik geen antennes die ik moet gaan richten, straks wel, met een tracker, maar hoe en wat dan, zie ik dan weer wel ;)

De Booster werkt ook wel op 5V
İk weet alleen niet of het dan het volle vermogen geeft.
Vergeet niet dat je dan meer Amperes vraagt en dat je spannings regelaar heet kan worden.

Mijn regelbare voedingkje kan aardig wat hebben dacht ik, maar dat zijn dingen die ik dan wel na kijk als dat nodig is.
De booster moet natuurlijk wel op vol vermogen werken, anders heb ik er niet zo veel aan?
Dus als die op 5v kan, en mijn recorder niet op 6v, is het ook goed dat hij op 5v werkt, anders moet ik effe kijken.

wat zonder filter? ik vat em effe nie :P

overigens, ga ik met die booster andere 2.4ghz gebruikers niet dwars zitten?

Ben met Frank aan het kijken, misschien zet ik cloverleaf antennes op mijn fpv zender/ontvanger.

Een klaverblad gaat te groot worden helaas....

gelukkig gaat robert nog wat testen met een dipool op de vidTX, en een omni op de vidRX.
als dit verbetering geeft t.o.v 2x omni, dan komt er een dipool op de nemo voor de video.

Als ik met assan niet het gewenste resultaat haal... ga ik over op uhf waarschijnlijk (chainlink) OF 2.4 assan met een booster. MARRRRR dat is alleen als ik met de ASSAN ontvanger die ik nog moet testen, niet goed genoeg uit de voeten kan ;)

Goed, ik heb gisteren (was toch geen vliegweer... alleen vliegerweer) de ASSAN ontvanger in de nemo gezet. Antennetjes netjes naar de staart, en onder een hoek van 90 graden met elkaar vastgeplakt.

Er zit nu ongeveer 80% van het vliegtuig aan lengte tussen de vidTX antenne, en rcRX, veel mee ruimte kan ik ze niet geven.

Ook even de camera wat beter naar het midden gericht bij 0 input van de headtracker, want die stond wat scheef. Zo kijk ik iig recht vooruit, aangezien de eerste vlucht weer zonder headtracker wordt (just to be safe).

Zoals het er nu naar uit ziet, zal donderdag de nemo weer de lucht in gaan, dus dan hoop ik weer wat beelden te hebben om hier te plaatsen :)

Er komt een 1.3ghz dipool antenne mijn kant op om te testen of dit minder storing geeft, en beter beeld in de bochten :)

Ook komt er een 5dbi 2.4ghz omni, voor op mijn RC zender!!

met MEGA dank aan robert!!!!!

Ik hoop hiermee gewoon lekker rond te kunnen vliegen, en dat hoeft geen kilometers ver weg te zijn, maar gewoon normaal met een acceptabel strak beeld (ook in de bochten).

Als het mee zit, donderdag testen (als de wind niet te erg is... ze voorspellen toch aardig wat), uiteraard probeer ik de recorder weer het een en ander op te laten nemen, en dat zal ik dan hier posten :)

Laatst bewerkt:
En toen hadden we een dipool op de nemo :)
(videoTX)

Hij is minder hoog dan de omni die er eerst op zat (staat er naast)

DSCN5006.JPG

DSCN5007.JPG

EN een 5 dbi omni op de RC zender (originele sprietje ligt er bij ter referentie)
DSCN5004.JPG

Ben benieuwd...

Met HEEL veel dank aan robert voor zijn uitleg, test rapportages en het toezenden van de antennes!!!!!!!

Jazekers, ziet er goed uit, dat antennetje :)

HOpelijk vandaag testen :D

Ga zometeen ook proberen met mijn regelbare voedingkje mijn Remzibi eindelijk eens helemaal naar mijn zin in te stellen :P
(en de firmware updaten, want de bug van de samenvatting die ongewenst in het scherm komt, is daarin verholpen)

Laatst bewerkt:
tot nu toe valt de wind hier mee iig, hopen dat dat zo blijft, dan gaat ie (na een grondtest ivm rc bereik) de lucht in ja :D

heb er zin annnnn

EDIT: POKKEWIND... gloeiende gloeiende....
hoop dat het op het veld meevalt...

EDIT2: lijkt erop dat mijn 0-100% aanduiding bij 10-12,6v ook werkt nu op de osd :)

Laatst bewerkt:
Net getest en gevlogen.

Rc bereik lijkt prima met de 5dbi antenne :)

Video beeld is wel wat strakker, maar het waaide ZO hard (wk4/5) dat ik na bijna 10 minuten toch weer ben geland.
De nemo kon de wind wel hebben, maar voor mij was het even moeilijk :P hahaha (half gas is het ook met veel wind heeeerlijk cruizen)

Heb de osd anders ingedeeld, en dat kijkt prettiger, ook werkt de 0-100% aanduiding prima, en heb op het pijltje van home een aantal keren terug gevlogen, ging allemaal prima.

Ben ook zelf gestart (naja, iemand gooide, maar ik vloog gelijk) en dat ging PRI-MA.

Heerlijk een paar rondjes gevlogen (wel een beetje moeten vechten tegen de wind, maar ok) en toen ook weer op fpv zicht geland.

Het video beeld is duidelijk beter, maar valt af en toe in de bochten nog wel weg.

Misschien een klaverblad op de video ontvanger???

Was iig goed mee te vliegen hoor :D

Ben niet hoger geweest als 100 meter, en niet verder met vliegen als 350 meter.
(met testen over de grond bijna 650 meter, en alles was perfect in orde)

Helaas niets opgenomen :(

HOpelijk binnenkort minder wind, dan gaan we weer :D

Laatst bewerkt:
Back