BadBert gaat FPV

GOED....

gisteren nog even gevlogen.

Beeld was best OK, maar in 1 hoek had ik in de bochten redelijk wat storing (waar ik vorige keer ook storing had), en ook storing op de RC!!!! Dit was 250 meter van ons vandaan.... de nemo is vrij hard met zijn neus de grond in gegaan... in een of ander boeren veld (met redelijk hoge beplanting).

na zoeken met gps coordinaten (die sven nog op zijn grondstation kon lezen, want hij had beeld, antenne op 2,5 meter hoog zitten), en een tomtom de nemo gelukkig gevonden, zonder schade :)

Kreeg bij aankomst op het clubveld gelijk de opmerking: "in die hoeken hebben veel mensen, zelfs met 2.4ghz veel storing"
Nou, ok, fijn, dan vliegen we dus geen FPV meer op de club, want dan bijft er nog maar 1 richting om te vliegen over... want:
- rechts van het veld zit het "storingsgebied"
- recht voor het veld zit een boze boer (of iig, die heel snel boos is)
- achter het veld metalen keet en nog een metalen container
- blijft links over :S

niet echt handig dus.

Volgende vlucht is dus niet op de club. Erg jammer, maar het is gewoon niet fijn vliegen met fpv daar...

Weet zeker dat het aan de omstandigheden daar ligt, want op de meeting had ik prima vlucht gemaakt, en verder weg, en op een veld bij een maat ook!

Anders misschien voor de veiligheid/zekerheid eens een 2.4ghz booster ertussen? (of ga ik daar anderen mee storen?)

Laatst bewerkt:
Hoe beinvloed zon booster de directe omgeving overigens?
Blaas je er andere 2.4Ghz gebruikers mee uit de lucht (RC, maar ook WiFi)?
En gaan grondstations er last van hebben?
Als alles om je heen plat gaat met zon booster,
kan et op gedonder uitlopen. ;)

Hoe beinvloed zon booster de directe omgeving overigens?
Blaas je er andere 2.4Ghz gebruikers mee uit de lucht (RC, maar ook WiFi)?
En gaan grondstations er last van hebben?
Als alles om je heen plat gaat met zon booster,
kan et op gedonder uitlopen. ;)

Booster heeft nergens invloed op, is maar 0,5 watt...iets meer dan je nu hebt...en als je antenne super getuned is en alle vermogen omzet in radiatie en niet in warmte....het is overigens geen 500 watt magnetron. Meeste videozenders zitten al dik boven dat vermogen van eenn booster. De booster wordt gewoon gebruikt voor wifi wereldwijd...ooit ergens gelezen dat die problemen veroorzaken?

MVG. Robert.

die vragen heb ik ook allemaal aan roel gesteld :)

Ben benieuwd. ;)
Op de meeting in montfort ging het allemaal best prima volgens mij.

Booster heeft nergens invloed op, is maar 0,5 watt...iets meer dan je nu hebt...en als je antenne super getuned is en alle vermogen omzet in radiatie en niet in warmte....het is overigens geen 500 watt magnetron. Meeste videozenders zitten al dik boven dat vermogen van eenn booster. De booster wordt gewoon gebruikt voor wifi wereldwijd...ooit ergens gelezen dat die problemen veroorzaken?

MVG. Robert.

500mW maar? Ik dacht dat het om die 7 watt baksteen boosters ging. ;)
Dan is et net zo veel als een gemiddelde UHF zender, no problem dan lijkt mij.

wat win ik dan met zo'n booster?... als het maar net meer is als wat ik nu heb!?
(ik heb die 5dbi antenne voor erop iig)

het gaat hier om RC breik he... daar heb je toch meestal geen richt antennes op zitten?

het is gewoon vervelend, dat op de club ergens storing zit, want buiten de club kom ik op de grond met alles standaard (RC he) op 700 meter.... (met fpv zender ook aan enzo)

Pieter....je RC ontvanger antennes zijn bijvoorbeeld ook bagger. Met dipolen wordt je bereik tegelijk 3 tot 4 keer vergroot. Wat voor video geldt, geldt ook voor je RC. Herrinner je het je weer?:

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige draaien gewoon een patch op hun zender, mij lijkt me dat vrij riskant.
Want hoe richt je zon ding zonder dat je visueel contact hebt met je model.
Et is ook moeilijk dat je niet weet welke frequentie je assan pakt,
anders had je daar ook zelf een antenne voor kunnen maken.
Die voor onze video zenders doen het ook behoorlijk lekker.

En ook nog een gedachte, kan 800mW misschien teveel vermogen zijn voor je vTX?
Dat die gewoon de boel loopt te verstieren in et vliegtuig zelf?

@Robert: juist, dat is helemaal waar!
ik heb nu een ontvanger erin met 2 losse draadjes, maar moet dus kijken hoe die aangesloten zitten, om te kijken of er een dipool op kan dan?
Waar moet ik op letten als ik dit ga bekijken?
Enig idee waar ik zo'n dipooltje kan halen? :P
Dan nog kijken waar ik ze kwijt moet op mijn model :P

@sven: nee, die verzuipt hem niet, iig niet dusdanig dat ik slecht bereik heb, want op andre locaties ga ik over de grond tot 700 meter, en in de lucht geen enkele storing op mijn RC.... ALLEEN op de club!

Laatst bewerkt:
Dan bekijkt de club et toch lekker kwa FPV vliegen?
Gewoon naar steven toe, heb je ook geen zeikerige brandstof bakken die je achterna zitten.

mja, dat is ook weer waar...
binnenkort nog eens een vluchtje maken bij steven in de polder, en dan eens evt wat beslissingen nemen.

Had eerst de mail gedaan, en toen bedacht ik: owja... kan ik net zo goed op het forum vragen.
Srry daarvoor ;)

maar goed, nogmaals, op een ander veld als het clubveld, vliegt de nemo heerlijk :P

Heb al een keer 5 minuten lang rondjes en 8jes lopen draaien van 10 tot 100 meter hoog, en tot 500 meter weggevlogen, heerlijk gewoon :D zeker met de nieuwe lens (waarmee ik veel meer zie)

alleen heb ik vaak het idee van: pfff effe landen want tis wel best intens, en dan ben ik nog maar een paar minuten aan het vliegen!!!!

maar goed, dat geeft niet, komt goed :P

"heerlijk gewoon:D"

"alleen heb ik vaak het idee van: pfff effe landen want tis wel best intens, en dan ben ik nog maar een paar minuten aan het vliegen!!!!"

Dan heb je nog niet genoten:rolleyes:.. FPV vliegen doe ik 3 uur achter elkaar als het moet.
genieten doe je pas al;s je er goed bekend mee bent. Dan pas ga je echt naar je omgeving kijken inplaats van telkens moeten oriënteren, in de gaten houden van van alles en nog wat, het hopen dat alles blijft werken etc.
Maar da's juist 't mooie aan FPV vliegen. het blijft leuk.

jep, klopt helemaal remy, maar kon toch al wel wat genieten, maar denk doordat in mijn achterhoofd idd zat van "blijft het wel werken" ik wilde landen.

MAAR het gaat steeds beter, heb ook nog niet zo heel veel kunnen vliegen natuurlijk :P

stukje bij beetje gaat het steeds makkelijker, en leer ik idd snel te spotten punten te vinden die ik als referentie kan gebruiken, en ook tijdens het vliegen snel weer op pik op de grond.

De nieuwe (wijdere hoek) lens helpt daarbij enorm!

Nu nog IETS meer vertrouwen in mijn RC, en dan zal die irritante gedachte in mijn achterhoofd ook wel verdwijnen vermoed ik :P hahaha :D

al met al: nog steeds geen spijt van dat ik het spul gekocht heb!

Back